وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بازنشستگان

وام قرض الحسنه 10 میلیونی دولت برای همه | وام قرض الحسنه فوری و ویژه بدون ضامن

​ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به تمام مردم برای خرید صنایع دستی با همکاری صندوق کارآفرینی امید هدف‌گذاری شد.

وام قرض الحسنه 10 میلیونی دولت برای همه | وام قرض الحسنه فوری و ویژه بدون ضامن
کدخبر : 12438
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

​وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در بازدید از بیت تاریخی امام خمینی (س) در خمین، گفت: پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به تمام مردم برای خرید صنایع دستی با همکاری صندوق کارآفرینی امید هدف‌گذاری شد.

عزت الله ضرغامی در ادامه افزود: در این راستا غرفه هایی تدارک دیده شده و کار در برخی نقاط کشور آغاز شده و با شروع فعالیت نمایشگاه تهران این غرفه ها مستقر می‌شوند و سپس در تمام نقاط کشور راه اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسته‌بندی باعث رونق صادرات و فروش داخل صنایع دستی می‌شود، در این زمینه و نیز تجاری سازی صنایع دستی اقداماتی در نقاط مختلف کشور کلید خورده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با موافقت رئیس‌جمهوری ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌ دستی به صورت یک طرفه و بدون کارفرما بیمه می‌شوند.

ضرغامی اظهار داشت: راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار است تا عرضه صنایع دستی از سوی تولیدکنندگان تسهیل شود .

وام قرض الحسنه

در واقع بسیاری از کلینیک‌های دهان و دندان، طرف قرارداد بانک‌های قرض‌الحسنه هستند و همین مورد سبب تسهیل فرآیند دریافت وام و درمان اقساطی دندان شده است.

دو بانکی که در زمینه اعطای وام دندانپزشکی فعالیت دارند، بانک قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران است. البته بعضی از بانک‌های دیگر هم در این زمینه با کلینیک‌ها همکاری می‌کنند؛ اما نام این دو بانک بیشتر از همه بر سر زبان‌ها افتاده است.

سقف وام قرض الحسنه دندانپزشکی + کارمزد و تعداد اقساط این وام

مبلغ وامی که بانک‌ها جهت انجام خدمات دندانپزشکی به شما می‌دهند، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه کارمزد تسهیلات دندانپزشکی، ۴ درصد است.

همچنین لازم به ذکر است که بازپرداخت وام دندانپزشکی ۶، ۹ و ۱۲ ماهه است؛ ضمن اینکه نیازی به مراجعه به بانک نیست و با در دست داشتن مدارک می‌توانید به کلینیک مورد نظرتان مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنید.

می‌توان گفت تقریباً تمام مراحل و سلسله‌مراتب وام دندانپزشکی در کلینیکی انجام می‌شود که جهت درمان به آن مراجعه می‌کنید و نه بانک!

 مراحلی که باید برای دریافت وام دندانپزشکی از بانک رسالت و بانک مهر ایران طی کنید، به شرح زیر است:

در مرحله اول به پذیرش کلینیک طرف قرارداد بانک رسالت و بانک مهر ایران مراجعه کنید و قبض معاینه اولیه، عکس کامل از دندان‌ها و طرح درمان خود را دریافت کنید؛

در مرحله بعد پذیرش کلینیک باید تمام هزینه‌های لازم را به شما اعلام و برایتان قیمت‌گذاری کند؛

در این مرحله شما باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید و تحویل کلینیک دهید تا به بخش رسیدگی به وام در کلینیک تحویل دهند و اعتبارسنجی اولیه مدارک در کلینیک انجام و پرونده شما تشکیل شود؛

در صورتی که اعتبارسنجی تایید و پرونده شما در کلینیک تشکیل شود، شما باید به صورت اینترنتی در بانک رسالت یا بانک مهر ایران افتتاح حساب کنید؛

سپس کلینیک مدارک شما را به بانک ارسال می‌کند؛

اگر انتخاب شما بانک رسالت است، هم خودتان و هم ضامن شما باید در سامانه مرآت بانک رسالت، فرآیند اعتبار سنجی را انجام دهید و مدارک شغلی معتبر خود و ضامن را به سامانه مرآت، ارائه دهید؛

بعد از طی کردن همه این مراحل و تشکیل پرونده نهایی، شما باید به همراه ضامن خود با هماهنگی قبلی به کلینیک مراجعه کنید تا وام دندانپزشکی را دریافت کنید.

این نکته مهم را از دست ندهید:

کارمزد تسهیلات دندانپزشکی در بانک مهر ایران ۴ درصد و کارمزد این تسهیلات در بانک رسالت ۲ درصد است؛ همچنین به هیچ عنوان نیازی نیست شما به صورت حضوری به شعب این دو بانک مراجعه کنید؛ بلکه با یک گوشی هوشمند و داشتن اینترنت می‌توانید در این دو بانک افتتاح حساب کنید.

ضمناٌ برای افتتاح حساب یک مبلغ جزئی مثلا: ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید؛ بنابراین مبلغ مورد نیاز را در حسابتان داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات دندانپزشکی از بانک رسالت

اگر هدف شما دریافت وام دندانپزشکی از بانک رسالت است، این مدارک را با دقت بخوانید و آماده کنید تا موقع مراجعه به کلینیک، به دلیل نقص مدرک، مجبور نشوید برگردید تا مدارک خود را کامل کنید؛ ضمن اینکه با در دست داشتن مدارک کامل می‌توانید بی‌معطلی وام خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

اصل شناسنامه و کارت ملی؛

کپی از شناسنامه و کارت ملی به صورت کامل؛

داشتن ضامن؛

داشتن یک سیم‌کارت به نام شما و یک سیم‌کارت به نام ضامن؛

ارائه مدارک شغلی معتبر، شامل گواهی کسر از حقوق، یا جواز کسب و یا پرینت گردش حساب؛

حتما حواستان باشد که هم شما و هم ضامن نباید چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشید و همچنین داشتن هرگونه بدهی به بانک، مانع از اعطای این تسهیلات به شما می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام دندانپزشکی از بانک مهر ایران

اگر هدف شما دریافت وام دندانپزشکی از بانک مهر ایران است، مدارک زیر را آماده کنید و به کلینیک تحویل دهید:

اصل شناسنامه و کارت ملی؛

کپی از شناسنامه و کارت ملی به صورت کامل؛

ارائه کد پستی محل سکونت؛

ارائه مبلغ جزئی برای ضمیمه پرونده بابت هزینه‌های بانکی؛

داشتن ضامن؛

ارائه مدارک هویتی و شغلی ضامن؛

یک فقره چک از ضامن، یا گواهی کسر از حقوق و گردش حساب ضامن؛

حتما حواستان باشد که اگر قصد دریافت تسهیلات دندانپزشکی بالای ۱۰ میلیون را دارید، باید دو ضامن همراه خود داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه