قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

دور جدید قرعه کشی خودرو از این تاریخ | از ثبت نام جدید قرعه کشی خودرو جا نمانید

نشست خبری امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، امروز چهارشنبه ۳۰مهر ماه در محل سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

 دور جدید قرعه کشی خودرو از این تاریخ | از ثبت نام جدید قرعه کشی خودرو جا نمانید
کدخبر : 10932
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

نشست خبری سخنگوی وزارت صمت برگزار شد.

قالیباف پیرامون زمان حذف قرعه کشی خودرو ظهار داشت: خبرهای خوبی در خصوص قرعه کشی خودرو در راه است. ما هر ماه قرعه کشی خواهیم داشت و در هر نوبت ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو عرضه خواهیم کرد.همزمان به تدریج طرح های قرعه کشی حذف خواهد شد. پیش بینی ما این است که در قرعه کشی آینده تمام محصولات سایپا از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد. همچنین تارا اولین محصول از خانواده ایران خودرو خواهد بود که از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد.

وی افزود: انتظار ما این است که ظرف دو ماه آینده این خودرو نیز از قرعه کشی حذف شود. بنابراین با افزایش تولید و عرضه ماهانه ۱۰۰هزار خودرو تا پایان سال قرعه کشی حودرو نخواهیم داشت.

وی در ادامه به موضوع استیضاح وزیر صمت اشاره کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان مطرح نیست. شاید برخی از نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت انتقاداتی داشته باشند اما این موضوع به معنای استیضاح نیست.

قرعه کشی خودرو

طبق تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ایجاد شرایط عرضه خودرو به مشتریان واقعی، با عرضه هایما S۵ در روز ششم مهرماه، فروش خودرو به صورت اقساطی در شرکت لیزینگ ایران خودرو آغاز می‌شود.

مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی واسطه گران در فرآیند فروش محصولات، گروه صنعتی ایران خودرو برای فروش به صورت لیزینگی اقدام کرده است.

حمید فلاح شعبانی با بیان این که از ششم مهرماه، بخشی از تولیدات روزانه هایما S۵ به صورت اقساطی عرضه خواهد شد، گفت: در این طرح فروش هایما S۵ با اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی در بازه زمانی سه ساله و با سود ۲۱ درصد بدون کارمزد و در قالب ۹ چک چهار ماهه در نظر گرفته شده است و سند خودرو تا پایان اقساط در رهن شرکت لیزینگ ایران خودرو خواهد بود.

شعبانی افزود: مشتریان برای خرید این محصول می‌توانند با مراجعه به درگاه فروش اینترنتی ایران خودرو یا نمایندگی‌های مجاز، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از اعتبار سنجی، فرآیند دریافت اسناد، ثبت نام نهایی و تحویل خودرو به متقاضی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که متقاضیانی که دارای پلاک فعال خودرو هستند نیز می‌توانند در فروش‌های لیزینگ شرکت کنند، بر رعایت موضوع عدم خرید از خودروسازان داخلی ظرف ۱۸ ماهه اخیر تاکید کرد و گفت: جهت رفاه حال مشتریان خودرو تا پایان اقساط سه ساله دارای بیمه و گارانتی خواهد بود.

مدیرعامل لیزینگ ایران خودرو به مزایای این روش برای مشتریان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مشتریان امکان تامین اعتبار برای خرید خودرو را نداشته باشند شرکت ایران خودرو در کنار مشتری قرار گرفته و شرایط مطلوبی را برای خرید خودرو بدون واسطه و به صورت اقساطی فراهم می‌کند.

او خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی فروش بر اساس شرایط بازار خودرو، سایر محصولات ایران خودرو به صورت اقساطی به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی از فروش لیزینگی خودرو‌های دست دوم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این بخش از فروش لیزینگ محدود به محصولات ایران خودرو نبوده و محصولات سایر خودروسازان را نیز در بر می‌گیرد.

شعبانی از آمادگی برای فروش لیزینگ در سایر حوزه‌های غیر خودرویی از جمله لوازم خانگی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با شرکت نیرومحرکه ایران خودرو برای فروش لیزینگی موتور سیکلت نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در طرح‌های فروش لیزینگی، هماهنگی لازم برای تامین اعتبار صورت خواهد گرفت و دیگر ضرورتی برای مراجعه مشتریان به بانک‌ها و موسسات مالی وجود ندارد.

شعبانی در پایان گفت: هماهنگی برای فروش محصولات سایر خودروسازان از طریق لیزینگ ایران‌خودرو صورت گرفته و در آینده نزدیک نوع محصول و شرایط عرضه آن اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه