قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو | برندگان قرعه کشی خودرو مشخص شدند

مراسم قرعه‌کشی سومین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو در سامانه یکپارچه فردا دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو | برندگان قرعه کشی خودرو مشخص شدند
کدخبر : 10668
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

قرعه‌کشی سومین مرحله فروش خودروسازان (فروش فوق‌العاده ایران خودرو) از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی و نمایندگان شرکت‌های خودروساز ساعت ۱۰ صبح فردا دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

در سومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تعداد ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر و ثبت‌نام کردند و از مجموع تعداد ثبت‌نام کنندگان ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت نام کردند.

در این مرحله به دلیل خروج محصولات سایپا غیر از (ساینا اس) از قرعه‌کشی تنها ۱.۲ درصد متقاضی خودروهای شرکت سایپا بودند و بیش از ۹۷ درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه یکپارچه متقاضی محصولات ایران خودرو بودند.

وزارت صمت محصولات سه خودروساز را به صورت فروش فوق العاده در سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار داده است.

بررسی محصولات عرضه شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می دهد هشت محصول شرکت های خودروساز به صورت فروش فوق العاده عرضه شده است. اما امکان برنده شدن برای کدام خودرو بیشتر است؟

ایران خودرویی ها با عرضه ۶ محصول خود در این طرح فروش دست بالا را دارند. آبی های جاده مخصوص دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک، سمند سورن پلاس (جدید)، رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای) را در دسترس متقاضیان قرار داده است. ایران خودرویی ها همچنین سه محصول خود با برند پژو یعنی پژو پارس سال، پژو پارس با موتور TU۵ و پژو ۲۰۶ تیپ دو را در این دور از عرضه در سامانه یکپارچه به خط کردند. سایپایی ها تنها با ساینا S و لاماری نیز تنها محصول خود یعنی ایما را به صورت فروش فوق العاده (فوری) در تیرس متقاضیان قرار داده است.

براساس اطلاعات به دست آمده در دو مرحله ای که محصولات شرکت های خودروساز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه شده است آن بخش خودروها که فاصله قیمتی بیشتری میان قیمت کارخانه و بازار آنها وجود دارد از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

در میان هشت خودروی عرضه شده در فروش فوق العاده پژو پارس با موتور TU۵ در سر لیست شکاف قیمت میان کارخانه و بازار قرار دارد. این خودروی سدان (صندوق دار) در شرایطی در کارخانه با قیمت حدود ۱۷۷ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد که آنها باید برای همین خودرو از بازار حساب های خود را حول و حوش ۳۷۰ میلیون تومان شارژ کنند. با این حساب پژو پارس با موتور TU۵ یک فاصله قیمتی حدود ۱۹۳ میلیون تومانی را این روزها تجربه می کند.

قرعه کشی ایران خودرو

بعد از این خودرو دیگر محصول ایران خودرو با برند پژو یعنی پژو ۲۰۶ تیپ دو قرار دارد. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق) در حالی با قیمت حدود ۱۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قرعه کشی حضور دارد که همین خودرو در بازار از سوی فروشندگان با قیمتی حول و حوش ۲۹۶ میلیون تومان عرضه می شود. بنابراین پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز شکاف قیمتی بیش از ۱۴۵ میلیون تومانی را به خود می بیند. پارس سال جایگاه سوم را در جدول بیشتر فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تصاحب می کند.

ایران خودرویی ها این محصول خود را با قیمتی حوالی ۱۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در دسترس متقاضیان قرار داده اند. قیمت بازاری این خودرو این روزها حول و حوش ۳۰۳ میلیون تومان است. این قیمت بازاری باعث می شود تا پژو پارس سال فاصله قیمتی نزدیک به ۱۳۷ میلیون تومان را تجربه کند.

اگر شانس خرید دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک را از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پیدا کنید با توجه به قیمت حدود ۵۰۳ میلیون تومانی که این محصول اتوماتیک ایران خودرو در بازار داد و ستد می شود می توانیم حوالی ۱۰۴ میلیون تومان سود به حساب خود واریز کنید. فاصله قیمتی کارخانه و بازار رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای ) نیز چندان از دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک دور نیست. این خودروی سدان (صندوق دار) ایران خودرو نیز فاصله قیمتی حول و حوش ۱۰۳ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

قیمت این خودرو در کارخانه حدود ۲۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما در بازار اتکت ۳۳۲ میلیون تومانی روی ان نسبت شده است. اما تنها محصول سایپا یعنی ساینا S  در قعر جدول قرار دارد. ساینا S در بازار با قیمت حول و حوش ۲۱۲ میلیون تومان حاضر است اما در کارخانه با قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومان قابل خریداری است بنابراین فاصله قیمتی ۴۲ میلیون تومانی را به خود دیده است.

سمند سورن جدید ایران خودرو هنوز در بازار عرضه نشده و اولین فروش خود را در سومین عرضه از مسیر سامانه صمت تجربه می کند. بنابراین قیمت بازاری ان نامشخص است و باید منتظر ماند و دید بعد از عرضه با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می شود. ایما محصول لاماری نیز وضعیتی مشابه دارد. این خودرو در فروش سامانه یکپارچه حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد اما قیمت بازاری آن هنوز از سوی فعالان بازار شناسایی نشده است. با توجه به بررسی انجام شده متقاضیان خرید ساینا S بیشترین شانس را برای در اختیار گرفتن خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارند و خریداران پژو پارس با موتور TU۵ باید برای در اختیار گرفتن این خودرو با رقبای بیشتری رقابت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه