قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

از حراج بی نظیر خرید خودرو جا نمانید | شرایط ویژه فروش با قرعه کشی خودرو

ثبت‌نام سومین مرحله فروش خودروها در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت سه روز و تا پایان روز جمعه ۱۸ شهریور ماه فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.

از حراج بی نظیر خرید خودرو جا نمانید | شرایط ویژه فروش با قرعه کشی خودرو
کدخبر : 10587
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

ثبت نام سومین دوره قرعه کشی یکپارچه خودرو از فردا آغاز می‌شود و به مدت سه روز تا پایان روز جمعه ۱۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در سومین دوره قرعه کشی یکپارچه حدود ۶۰  هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی، ۳۰ درصد به فروش فوق‌العاده و پیش فروش و ۲۰ درصد ظرفیت به خروج خودروهای فرسوده اختصاص داده می‌شود. البته ظرفیت خروج خودرو‌های فرسوده ۱۰ درصد فراتر از مقدار مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است. 

طبق گفته مسئولان وزارت صمت شانس برنده شدن برای خودرو‌های پر‌طرفدار در این دوره ۸ برابر افزایش یافته است و با ادامه این روند انتظار می‌رود با افزایش تولید تا پایان سال تمامی خودرو‌ها از شمول قرعه کشی خارج شوند.

بر این اساس ممکن است در سومین فروش و قرعه‌کشی یکپارچه خودروها، به دلیل افزایش تولید ایجاد شده، شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه‌کشی باشیم. ضمن اینکه تنها تفاوت نوبت سوم تخصیص یکپارچه خودروها با دو مرحله قبلی، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

در این دوره برای اولین بار طی سال‌های اخیر خودرو هایما با ظرفیت آزاد و بالا در قالب فروش فوق العاده توسط ایران خودرو عرضه شده است.

پیش از این منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز تاکید کرده بود: با ساماندهی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه که با عرضه متنوع خودرو و خروج بیش از ۷۰ درصد انواع محصولات خودرویی از فرآیند قرعه کشی همراه شده است و با تداوم روند تکمیل خودرو‌های ناقص که تا کنون ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و همچنین کسب آمادگی لازم در زنجیره تامین برای افزایش تولید و استفاده از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، روش عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو و قرعه کشی تا پایان سال خاتمه پیدا می‌کند.

قرعه کشی خودرو

​سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور به مدت سه روز انجام می شود.

«امید قالیباف» افزود: در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه نزدیک به۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص می یابد که فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

مشاور وزیر صمت گفت: در سومین قرعه کشی یکپارچه احتمالا با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه کشی خواهیم بود.

قالیباف بیان‌داشت: تنها تفاوت نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه با دفعات قبل، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

وی با اشاره به تنظیم موثر بازار خودرو با روش قرعه‌کشی یکپارچه خاطرناشن‌کرد: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار، از جمله آثار مثبت قرعه کشی یکپارچه بود، ضمن اینکه انتظار می‌رود تا اخر سال همه خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: برای نخستین بار در سال‌های اخیر خودروی هایما به‌صورت فروش فوق العاده توسط ایران خودرو عرضه شد که در حال حاضر هم ظرفیت فروش وجود دارد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سایت متمرکز خرید خودرو است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تخصیص خودرو و ثبت نام خرید خودرو ایجاد شده است.

خودرو یکپارچه

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد. تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. هرگونه فروش، فروش فوری، فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو فقط از طریق این سامانه انجام می‌شود.

ثبت نام در طرح جدید فروش خودرو از روز چهارشنبه مورخ شانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز و ۷۲ ساعت (۳ روز) ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه نزدیک به ۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد که فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

مشاور وزیر صمت گفت: تنها تفاوت نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه با دفعات قبل، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

آدرس درگاه اینترنتی ایران خودرو جهت بررسی مشخصات محصولات این گروه خودروسازی https://www.ikco.ir/ است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه