قرعه کشی خودرو | نتایج قرعه کشی خودرو

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو امروز | برندگان خوشانس قرعه کشی خودرو مشخص شدند

طبق اعلام‌ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، قرعه‌کشی سومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها، ساعت ۱۴ دیروز (دوشنبه ۲۱ شهریور ماه) انجام و نتایج احتمالا امروز اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو امروز | برندگان خوشانس قرعه کشی خودرو مشخص شدند
کدخبر : 10726
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

قرعه کشی خودرو

امید قالیباف اظهار کرد: قرعه‌کشی سومین مرحله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روز (دوشنبه ۲۱ شهریور ماه) ساعت ۱۴ در حضور نمایندگان نهادهای ناظر در راستای تایید صحت انجام قرعه‌کشی انجام شد.

وی اعلام کرد: نتایج قرعه‌کشی این دوره احتمالا به شرط اخذ استعلام‌ها، (سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه) مشخص و در سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو بارگذاری خواهد شد.

گفتنی است، ثبت‌نام سومین مرحله از فروش محصولات خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو و به روش قرعه‌کشی (و البته طرح‌های خارج از فرآیند قرعه‌کشی) با عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو، از روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۶ شهریور ماه) آغاز شد. مهلت ثبت‌نام در ابتدا سه روز (تا روز جمعه) در نظر گرفته شده بود، اما سپس باتوجه به درخواست متقاضیان (و اختلال چند ساعته ایجاد شده در فرآیند ثبت‌نام در روز دوم ثبت‌نام) این مهلت تا ساعت ۱۶ روز  (شنبه ۱۹ شهریور ماه) تمدید شد.

در سومین مرحله از فروش خودروها در سامانه تخصیص یکپارچه، علاوه بر طرح عادی فروش خودروسازان در قالب‌های فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله، مشارکت در تولید و فروش فوری، ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص داشت.  

قرعه کشی ایران خودرو

 قرعه‌کشی ایران خودرو خودرو برای خرید خودرو سابقه زیادی دارد و مسوولان صنعتی کشور برای پاسخگویی به تقاضای موجود در بازار اقدام به قرعه‌کشی کرده‌اند. قرعه کشی  ایران خودرو زمانی آغاز شد که واردات خودرو در کشور ممنوع شد و خودرو سازان قادر به پاسخگویی نیاز های مردم نبودند. قرعه کشی ایران خودرو برای اولین بار در سال 61 انجام شد. قرعه کشی ایران خودرو در سال 99 شرایط متفاوت تری از قرعه کشی های  گذشته داشت. قرعه کشی ایران خودرو امروزه متقاضیان زیادی دارد و در هر دوره داوطلبان زیادی در آن شرکت و  خواهان دریافت خودرو با این طرح هستند.

مراسم قرعه‌کشی سومین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو در سامانه یکپارچه فردا دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

قرعه‌کشی سومین مرحله فروش خودروسازان (فروش فوق‌العاده ایران خودرو) از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی و نمایندگان شرکت‌های خودروساز ساعت ۱۰ صبح فردا دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

در سومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تعداد ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر و ثبت‌نام کردند و از مجموع تعداد ثبت‌نام کنندگان ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت نام کردند.

در این مرحله به دلیل خروج محصولات سایپا غیر از (ساینا اس) از قرعه‌کشی تنها ۱.۲ درصد متقاضی خودروهای شرکت سایپا بودند و بیش از ۹۷ درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه یکپارچه متقاضی محصولات ایران خودرو بودند.

ثبت‌نام سومین مرحله فروش خودروها در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت سه روز و تا پایان روز جمعه ۱۸ شهریور ماه فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.( این تاریخ تمدید شد)

در سومین دوره قرعه کشی یکپارچه حدود ۶۰  هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی، ۳۰ درصد به فروش فوق‌العاده و پیش فروش و ۲۰ درصد ظرفیت به خروج خودروهای فرسوده اختصاص داده می‌شود. البته ظرفیت خروج خودرو‌های فرسوده ۱۰ درصد فراتر از مقدار مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است. 

طبق گفته مسئولان وزارت صمت شانس برنده شدن برای خودرو‌های پر‌طرفدار در این دوره ۸ برابر افزایش یافته است و با ادامه این روند انتظار می‌رود با افزایش تولید تا پایان سال تمامی خودرو‌ها از شمول قرعه کشی خارج شوند.

بر این اساس ممکن است در سومین فروش و قرعه‌کشی یکپارچه خودروها، به دلیل افزایش تولید ایجاد شده، شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه‌کشی باشیم. ضمن اینکه تنها تفاوت نوبت سوم تخصیص یکپارچه خودروها با دو مرحله قبلی، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.

در این دوره برای اولین بار طی سال‌های اخیر خودرو هایما با ظرفیت آزاد و بالا در قالب فروش فوق العاده توسط ایران خودرو عرضه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه