وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بدون ضامن

پرداخت وام قرض الحسنه ۵ میلیون برای سرپرستان خانوار | دریافت وام قرض الحسنه آسان برای این افراد

پرداخت وام اربعین آغاز شده است. وامی که مبلغ آن ۵ میلیون تومان است اما برای بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی مبلغ آن فرق دارد و متفاوت است.

پرداخت وام قرض الحسنه ۵ میلیون برای سرپرستان خانوار | دریافت وام قرض الحسنه آسان برای این افراد
کدخبر : 10782
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران از پرداخت وام اربعین بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مبلغ این وام ۱۲ میلیون تومان است. این مبلغ، جدای از وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی است که به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

این وام ۱۲ میلیونی، تنها برای فر اربعین است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام آن به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کنند.

بر اساس آنچه در سامانه سماح عنوان شده است، ثبت نام وام اربعین بازنشستگان از امروز ۲۳ شهریور ماه آغاز شده و تا تاریخ ۲۶ شهریور ادامه دارد.

وام اربعین در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن باید حدود ۴ درصد باشد.

به گفته معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی این وام به ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت می‌شود. هر استان دارای سهمیه وام اربعین جداگانه است. البته در برخی از استان‌ها درخواست‌ها بیشتر بوده و ثبت‌نام بیش از سهمیه انجام شده که در این استان‌ها پرداخت وام براساس قرعه‌کشی انجام می‌شود.

بازنشستگان کشوری هم مشمول وام اربعین می‌شوند. اما مبلغ این وام یک سوم بازنشستگان تامین اجتماعی است؛ یعنی ۴ میلیون تومان.

ظرفیت وام اربعین بازنشستگان کشوری تنها حدود ۸ هزار نفر است. آنگونه که روابط عمومی این سازمان اعلام کرده این وام از محل بانک صادرات پرداخت می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

نحوه استفاده از این وام،اینگونه است که افراد یا می‌توانند از تور استفاده کنند و بخشی از هزینه را بعدا از بانک دریافت کنند. یا ابتدا به سفر می‌روند و بعد از بازگشت مدارک سفر را ارائه می‌کنند و وام را می‌گیرند.

وام قرض الحسنه

وزیر اقتصاد از پرداخت وام اربعین تا ۵میلیون تومان به زائران خبر داده است. در این گزارش مراحل ثبت نام و دریافت این وام را تشریح می‌کنیم.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تخصیص تسهیلاتی تا سقف ۵ میلیون تومان برای زائران اربعین حسینی خبر داد. زائران سرپرست خانواری که از طریق مرزهای زمینی از کشور خارج می‌شوند، می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

مبلغ این وام برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان است. همچنین سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای تحت پوشش، چهار میلیون تومان و به همراه دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار، ‌پنج میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

طبق گفته‌های خاندوزی، وام اربعین به صورت خودکار به حساب یارانه متقاضیان پرداخت می‌شود و نیازی به مراجعه به بانک برای دریافت آن نیست. اقساط در طی یک سال از یارانه خانوار کسر خواهد شد.

افرادی که می‌خواهند در ایام اربعین به زیارت بروند و متقاضی دریافت این وام هستند، باید در سامانه حج و زیارت (سماح) ثبت نام کنند. در ادامه مراحل ثبت نام در این سایت را به صورت گام به گام بررسی می‌کنیم.

در مرحله اول از طریق این لینک وارد سامانه سماح شوید. در صفحه اول این سامانه شرایط ثبت نام متقاضیان اربعین ۱۴۰۱ نمایش داده شده است. پیشنهاد می‌شود که این صفحه را به دقت مطالعه کنید.

لزوم داشتن گذرنامه، تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا، همراه داشتن کارت واکسن و ممنوعیت حمل هرگونه مواد دارویی، از مهم‌ترین شرایط اعزام هستند. همچنین در این صفحه به برخی افراد با بیماری‌های خاص توصیه شده که از زیارت در این ایام خودداری کنند.

در انتهای این صفحه و در کادر ثبت نام، با تیک زدن موافقت با شرایط، وارد کردن عدد نشان داده شده در کادر و انتخاب گزینه شروع ثبت نام، وارد مرحله بعد شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه