فروش فوری سایپا | قرعه کشی خودرو | ثبت نام خودرو

فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی از فردا | تحویل فوری سایپا به قیمت کارخانه

شرایط طرح فروش فوری دو محصول جدید سایپا شامل پادراپلاس و پیکاپ کارون اعلام شد.

فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی از فردا | تحویل فوری سایپا به قیمت کارخانه
کدخبر : 10519
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

فروش فوری سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوری سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوری سایپا  نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوری سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوری سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

فروش فوری سایپا

فروش فوری دو محصول جدید پادراپلاس دوگانه سوز و پیکاپ کارون ویژه شهریورماه 1401 از سوی سایپا آغاز خواهد شد. 

این بخشنامه از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1401/06/14 با موعد تحویل 30 روزه فعال خواهد شد.

فروش فوری سایپا

محمدعلی تیموری گفت: شرایط سایپا خوب است و دلیلش آن است که سیتروئن را ۵۰ و ۵۰ با سایپا کاشان مشترک هستیم.

مدیرعامل شرکت سایپا گفت: وظیفه واردات از برند رنو مانند خودروی مگان ۲۰۲۲، ساندرو بر عهده سایپاست.

به گفته او، زیر ساخت‌های تولید  C۳HR در کشور تا ۷۰ درصد فراهم است. در حال مذاکره هستیم تا این خودرو را وارد کشور کنیم.  

تیموری می‌گوید: درباره برند رنو باید گفت که رنوپارس برای سایپا بوده و مشارکت آن به صورت ۵۱ درصد رنو و ۴۹ درصد سایپا بوده است. وظیفه واردات از این برند بر عهده سایپاست مانند خودروی مگان ۲۰۲۲، ساندرو و؛ که از جمله این موارد هستند. مذاکرات برای واردات خودروهای اقتصادی در برند رنو رو به پایان است.

۶ روز پیش معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت درباره شرایط ثبت سفارش، تأمین ارز و واردات خودروی سواری کامل در سال ۱۴۰۱ را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

به موجب مصوبه دولت، تخلیه خودرو بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع است و ارزش گمرکی براساس ماده (۱۴) قانون امور گمرکی (سیف) محاسبه خواهد شد و خودروهای وارداتی تنها در بورس کالا عرضه می‌شود.

سایپا به متقاضیان خرید خودرو در بورس کالا خبر داد که از بهمن امسال تا بهمن ماه سال ۱۴۰۲ هشت خودرو از این شرکت وارد بورس کالا می‌شوند.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با عرضه شاهین در بورس کالا سایپا متعهد می‌شود با توجه به سازوکارهای بورس کالا این محصول را بر اساس زمان اعلام شده به مشتریان تحویل دهد.

 محمدعلی تیموری گفت: سایپا در تلاش است ظرف دو هفته آینده شاهین را در بورس کالا عرضه کند. در فاز نخست، حداقل ۵۰۰ دستگاه شاهین راهی بورس کالا می‌‎شود.

تیموری افزود: با افزایش تولید خودروی شاهینT این محصول از فرآیند قرعه‌کشی حذف شد.

وی درباره این موضوع که سایپا محصول دیگری را در بورس کالا پذیرش و عرضه می‌کند، گفت: خودروی پر تیراژ دوم سایپا یعنی کوییک را نیز در بورس کالا عرضه خواهیم کرد. در ابتدا از کوییک اتومات شروع می‌کنیم و سپس به سمت مدل‌های بعدی می‌رویم.

مدیرعامل گروه خودروسازی ادامه داد: سایپا از بهمن سال ۱۴۰۱ تا بهمن سال آینده ۸ مدل محصول جدید شامل آریا، سهند، اطلس، ون و … را به بازار عرضه خواهد کرد. تلاش ما این است محصول‌های مذکور در بورس کالا عرضه شوند.

به گفته محمدعلی تیموری به نظر می‌رسد به زودی خودروهای تولید انبوه نیز در سازوکار بورس کالا عرضه شود و این روش مطمئنا بهترین سازوکار کشف قیمت منصفانه برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

تیموری درباره کاهش زیان انباشته و احیا سودآوری شرکت‌های خودروسازی عنوان کرد: سایپا در پی آن است که زیان‌های جاری شرکت را به حداقل برساند و ثباتی را حاکم کند. در ۷ ماه اخیر سایپا به ثبات نسبی خوبی نسبت به قبل دست یافته و تولیدات انبوه روزانه به ۲هزار دستگاه رسیده است. با وجود حذف تیبا از خط تولید سایپا در ۵ ماه گذشته برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که روند تولید کاهشی نشود. مجموعه حتی توانسته محصول‌های جدید را جایگزین محصول‌های قدیمی کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در رابطه با زیان انباشته نیز چند پروژه مد نظر است که بتوانیم از محل آن پروژه‌ها، زیان انباشته را کاهش دهیم. یکی از برنامه‌ها این است که پلتفرم‌های مشترک را به خودروسازان عرضه کنیم که از محل آن، درآمد خوبی نصیب مجموعه شود و قیمت تمام شده هم به موازات کاهش یابد.

برنامه دیگر این است دارایی‌هایی که در ساختار محصول همانند سهام‌های تودلی اثر ندارند، واگذار شوند. این سهم‌ها اگر عرضه شوند، می‌تواند بخشی از زیان‌ها را پوشش دهد. از سوی دیگر، سایپا یک سری دارایی‌ها همانند زمین و ساختمان دارد که فروخته می‌شود و در مسیر توسعه محصول قرار می‌گیرد. همه این اقدام‌ها می‌تواند جمیع زیان‌های انباشته شرکت را طی یک فرآیند سه ساله بهبود ببخشد.

محمدعلی تیموری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عنوان یک خبر خوب برای سهامداران سایپا اظهار کرد: خبر خوبی که می‌تواند روی زیان انباشته شرکت اثر بگذارد ادعا (کلیم)ها و مطالباتی است که از شرکت‌های خارجی طلب داریم. به محض اعمال تحریم شرکت سیتروئن از بازار ایران خارج شد و مسئولیت گارانتی و خدمات پس از فروش تمام خودروها را سایپا بر عهده گرفت. درباره شرکت رنو نیز همین اتفاق رخ داد و به محض خروج این شرکت از بازار ایران علاوه بر اینکه سایپا مکلف به عرضه محصول‌های جایگزین در بازار شد، گارانتی و خدمات پس از فروش آنها را نیز عهده‌دار شد. بنابراین، عدد مطالبات قابل ملاحظه است که در مرحله محاسباتی است و امیدواریم این عدد به زودی محاسبه و به سهامداران اطلاع‌رسانی و ابلاغ شود. این موضوع می‌تواند بر کاهش زیان انباشته سایپا تاثیر بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه