بیمه تکمیلی بازنشستگان | بیمه بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان رایگان شد؟

محمد اسکندری در خصوص مسائل مربوط به بازنشستگان این صندوق بازنشستگی توضیح داد.

خبر خوش برای بازنشستگان | خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان رایگان شد؟
کدخبر : 10417
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه تکمیلی بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه تکمیلی بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه تکمیلی بازنشستگان می پردازیم.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری یا ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان کشوری به عنوان یک هدیه بسیار مهم به بازنشستگان کشوری و دستاورد بزرگ دولت سیزدهم خواهد بود.

اسکندری ابتدا درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند؛ اما از آنجایی که اکنون این کار در دستگاه های اجرایی برای بازنشستگان انجام نمی شود، صندوق بازنشستگی خود این موضوع را برای بازنشستگان متقاضی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه «آیین نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و آماده ارسال به هیات دولت است» گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اگر این ماده قانونی اجرایی شود به عنوان یک هدیه بزرگ به بازنشستگان کشوری تلقی می شود و به طور قطع می تواند یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم باشد.

بیمه تکمیلی بازنشستگان

میر هاشم موسوی در برنامه صف اول گفت: عمده خدمات برای بازنشستگان به صورت غیر حضوری است، به صورتی که حتی عزیزان برای دریافت وام نیاز به مراجعه حضوری ندارند، فرانشیز رایگان برای بازنشستگان ۶۵ سال به بالا را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

او افزود: در بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال یک رشد ۷۰ درصدی را لحاظ خواهیم کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:در حوزه رفاه و تامین اجتماعی قوانین خوبی داریم، اما به نتایج خوبی نرسیدیم، بر اساس قانون رفاه و تامین اجتماعی باید در همه زمینه‌ها مانند اقتصاد، بهداشت و ... شرایط را فراهم کنیم، با طرحی به اسم نظام چند لایه تامین اجتماعی لایه حمایتی را برای رفع فقر مطلق و بعد رفع فقر برنامه ریزی کرده ایم.

موسوی تاکید کرد: به دلیل بیماری کرونا حدود ۲ سال سفر بازنشستگان به مشهد تعطیل شده بود، اما اکنون برای ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته برنامه سفر زیارتی را فراهم کردیم.

به گفته‌ی موسوی، بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

موسوی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود یک میلیون نفر جدید تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفتند که پوشش نزدیک ۷۰۰ هزار نفر آنان در نیمه دوم سال و بعد از استقرار تیم جدید مدیریتی اتفاق افتاده، گفت: برای توسعه پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، دو طرح خوب را اجرا کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شده است. یکی از این طرح‌ها، طرح تسهیل پوشش بیمه زنان خانه‌دار بود. قبل از اجرای این طرح، کل افراد تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار حدود ۱۰ هزار نفر بود که الان به نزدیک ۱۹۰ هزار نفر رسیده؛ یعنی نزدیک ۱۸ برابر شده است. طرح دیگر در این حوزه ایجاد فرصت برای بیمه دانشجویان بود. این قشر فرهیخته در برخی رشته‌ها تا هفت سال و بیشتر به تحصیل می‌پردازند و این طرح، این فرصت را فراهم کرده که این مدت به عنوان سوابق بیمه‌پردازی آنان لحاظ شود. الان نزدیک ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه دانشجویی هستند که قبل از اجرای این طرح، تعداد بیمه‌شدگان دانشجویان از ۱۵۰۰ نفر بیشتر نبود. در عین حال در تلاش هستیم که فرصت بیمه را برای همه اقشار مختلف که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند، فراهم کنیم.

وی افزود: بعد از استقرار تیم مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی، تسهیل‌گری و توسعه هوشمندسازی را در تأمین‌اجتماعی دنبال کردیم. در قبل از استقرار تیم جدید، در بحث نسخه الکترونیک چالش‌های خیلی زیادی وجود داشت و ضریب پوشش و استقرار طرح نیز در حدود ۶۵ درصد بود که هم‌اکنون به حدود نزدیک ۹۰ درصد رسیده است. همچنین در خدمات بیمه‌ای غیرحضوری، امکان ارائه حدود ۳۰ خدمت پیش از این فراهم شده بود که در ۱۰ ماه گذشته، ۱۲ خدمت دیگر به این خدمات اضافه شد.

موسوی در پاسخ به پرسش مجری این برنامه تلویزیونی در زمینه برخی ادعاها درمورد ورشکسته بودن سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این درست است که سازمان تأمین‌اجتماعی چالش‌هایی در بحث منابع و در زمینه نقدینگی دارد؛ اما به این معنی نیست که بگوییم صندوق تأمین‌اجتماعی یک صندوق ورشکسته است. در همین شرایط هم ما به لحاط بودجه تعهدی مشکلی نداریم و اگر کارفرمایان ما تعهدات خودشان رابه موقع انجام دهند و تعهداتشان را بپردازند ما به لحاظ منابع، مشکلی نخواهیم داشت.

وی در مورد دلایل و ریشه‌های ناپایداری منابع و مشکل کسری نقدینگی در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ناپایداری منابع، ماحصل بعضی از سیاست‌های غلط و رویه‌های نادرست در گذشته است. در طول سال‌های فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی، باید متناسب با تحولات اجتماعی و اقتصادی، مقررات و رویه‌ها بازنگری می‌شد که این بازنگری و اصلاح، در زمان خودش اتفاق نیفتاده است. به‌عنوان مثال اکنون بیش از ۵۰ درصد بازنشسته‌های تحت پوشش صندوق، بازنشسته‌های پیش از موعد هستند. متناسب با افزایش سن متوسط امید به زندگی که از ۵۵ سال در قبل از انقلاب به ۷۵ سال و بیش از ۷۵ سال در حال حاضر رسیده، باید اصلاحات فنی و پارامتریک متناسب با این شرایط اتفاق می‌افتاد که در این زمینه غفلت شده است و ضریب پشتیبانی که به صورت استاندارد باید حدود شش یا شش‌و نیم نفر بیمه‌پرداز به ازای یک مستمری‌بگیر باشد، الان به حدود چهار و دو دهم به یک رسیده است. اتفاقاً در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به این چالش توجه شده و مولدسازی جمعیت برای جبران این قضیه در بند هشت سیاست‌های ابلاغی، مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد بازپرداخت مطالبات این سازمان از سوی دولت گفت: باید از این دولت تشکر کنم. دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حقیقتاً نسبت به تأدیه بدهی در مقایسه با دولت‌های قبلی بی‌سابقه عمل کرد و در سال گذشته از محل پیش‌بینی قانون بودجه حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه‌ای انباشته دولت‌ها را از طریق واگذاری سهام تأدیه و پرداخت کرد. نکته بسیار مهم این بود که بعضی از دولت‌های قبلی، عمدتاً شرکت‌هایی را به ازای مطالبات به تأمین‌اجتماعی داده بودند که این شرکت‌ها زیان‌ده بودند که نه تنها مشکلی را  از سازمان حل نمی‌کردند بلکه باری جدید برای آن ایجاد می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه