همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

زمان واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در کمیسیون امنیت ملی پیشنهاداتی در جهت تقویت بنیه مالی و حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح به دولت و ستادکل ارائه شده است که این پیشنهادات قطعاً در برنامه توسعه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ آورده خواهد شد.

زمان واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه
کدخبر : 10383
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

ابراهیم عزیزی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم کشور نیروهای مسلح است که باید توجه بیش از اندازه به این رکن مهم چه از لحاظ معیشتی و چه از همه لحاظ در کشور شود، اما متأسفانه در این سالیان گذشته آن‌چنان توجه به این قشر از جامعه نشده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون می‌بایست حقوق و مزایای کارکنان نیروهای مسلح افزایش پیدا می‌کرد، افزود: ستادکل نیروهای مسلح در این مدت اقدامات خوبی انجام داده است اما این موضوع نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت است و انتظار داریم دولت در برنامه هفتم و لایحه بودجه 1402 به این قشر توجه بیشتری داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در کمیسیون امنیت ملی پیشنهاداتی در جهت تقویت بنیه مالی و حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح به دولت و ستادکل ارائه شده است که این پیشنهادات قطعاً در برنامه توسعه هفتم و بودجه 1402 آورده خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: مهمترین قشری که نباید فراموش شوند بازنشستگان نیروهای مسلح هستند و این انتظار وجود داشت که دولت در لایحه بودجه 1401 نگاه ویژه‌ای را به این قشر از جامعه می‌داشت و مجلس این اصرار را دارد در بودجه 1402 نگاه ویژه‌تری را دولت به بازنشستگان نیروهای مسلح داشته باشد.

وی بیان داشت: در سال گذشته در بودجه 1401 تقریباً 26 هزار میلیارد را برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در نظر گرفته شد و 5 هزار میلیارد تومان نیز به آن عدد اضافه شد، زیرا بازنشستگان نیروهای مسلح لایق یک رفاه نسبی هستند و دولت و ستادکل نیروهای مسلح موظفند که این رفاه را تأمین کنند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر ۵۶ نماینده به رئیس جمهور درباره لزوم افزایش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کارکنان قوه قضائیه را قرائت کرد.

علی کریمی فیروزجائی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه‌مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد:

- تذکر احمد محرم‌زاده به همراه ۵۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم افزایش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کارکنان قوه قضائیه.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

هرچند با عقب نشینی دولت و اعلام افزایش سی و هشت درصدی حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، پرونده افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بسته شد اما هنوز تکلیف این گروه از بازنشستگان با متناسب سازی حقوقشان روشن نیست.

هرچند با عقب نشینی دولت و اعلام افزایش سی و هشت درصدی حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، پرونده افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بسته شد اما هنوز تکلیف این گروه از بازنشستگان با متناسب سازی حقوقشان روشن نیست.

در حال حاضر بخشی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بابت متناسب سازی حقوقشان از این سازمان طلبکارند، عمده این بازنشستگان طلبکار مستمری بگیران غیر حداقلی بگیر هستند.

متناسب سازی یا همسان سازی حقوق یکی از مطالبات محقق نشده یکی از موضوعات برنامه پنج ساله ششم توسعه بود که با هدف ترمیم قدرت مزدی عموم بازنشستگان به مرحله اجرا درآمد.

در سازمان تامین اجتماعی نیز این طرح شامل حال جمعیت سه و نیم میلیون نفری بازنشستگان و مستمری بگیران شد اما در نهایت یک و نیم میلیون بازنشسته غیر حداقل بگیر تادیه نشد و این گروه معادل بیست و پنج درصد از مبلغ مستمری که در زمان صدور حکم بازنشستگی آنها صادر شده بود، طلبکار شدند.

در هفته‌های گذشته حتی پیش از آنکه تکلیف افزایش سی و هشت درصدی مستمری غیر حداقلی بگیر این سازمان روشن شود، مسئولان سازمان تامین اجتماعی از آمادگی دولت برای تادیه هرچه سریعتر این بدهی خبر داده بودند.

تا به اینجا به نظر می‌رسد که مطالبات مربوط به اجرای باقیمانده برنامه متناسب سازی شامل حال عده معدودی می‌شود و رقم آن نیز چندان قابل چشمگیر نیست.

اما با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۱ و نیز احتمال تمدید آن برای سال ۱۴۰۲ این احتمال تقویت می‌شود که ماجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، یکبار دیگر از ابتدا برای عموم بازنشستگان این سازمان عملیاتی شود.

هرچند بعید است که دولت بپذرید تا در ادامه تمدید برنامه ششم توسعه، بخش‌های مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را یکبار دیگر عملیاتی کند اما در صورتی قرار بر اجرای دوباره این برنامه باشد باید منابع مالی جدیدی برای این کار اختصاص یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • نادر
    2

    همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی باید اجرا شود

  • ایوب عباسی
    2

    سلام لطفا حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی راحمسان سازی کنید حداقل بگیران زیر 10 میلیون حقوق می گیرند کفاف زندگی رانمیده حقوق کم

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه