کارکنان دولت | کارمندان

خبر خوش برای کارکنان دولت | اجرای همسان سازی حقوق کارمندان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طرح همسان سازی حقوق کارمندان تهیه و بررسی شده اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

خبر خوش برای کارکنان دولت | اجرای همسان سازی حقوق کارمندان
کدخبر : 10322
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

کارکنان دولت

«میثم لطیفی»  در حاشیه میز ارتباطات مردمی در همدان  با بیان اینکه چگونگی همسان سازی پرداختی ها به دولت پیشنهاد و نهایی شده است اضافه کرد: اجرای این پیشنهاد نیازمند تخصیص اعتبار لازم بوده که با توجه به قرار داشتن در میانه سال، بر اساس میزان درآمد دولت و ملاحظاتی که برای عموم مردم باید داشته باشیم، اجرایی می شود.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: بر اساس نیاز دستگاه های اجرایی و بدون نیاز به تصویب قانون جدید، از ظرفیت نیروهایی با قراردادهای متنوع در دستگاه های اجرایی استفاده می شود.

لطیفی ادامه داد: هزینه های دولت به معنای افزایش بودجه عمومی کشور است که در صورت پیش بینی نکردن منابعی برای آن، موجب خلق پول و افزایش تورم می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان درصدد مدیریت امور با هدف انجام کار مردم و جلب رضایت آنها در کنار بهره ور شدن هزینه های دولت و خودداری از افزایش هزینه ها است.

کارکنان دولت

به احتمال زیاد کلیات طرح ساماندهی کارکنان دولت تا پایان هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب خواهد شد.

حضور پررنگ و دست بالای دولت در اقتصاد ایران، باعث شده است تا در موسسات و دستگاه‌های دولتی طیف متنوعی از قراردادهای استخدامی برقرار باشد. مجلس در حال کلیات طرح ساماندهی این گروه از کارکنان دولت است.

در صورت تصویب طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان دولت و تبدیل شدن آن به قانون وضعیت استخدامی شمار قابل توجهی از کارکنان شاغل در دستگاه‌های مختلف دولت تغییر خواهد کرد.

این کارکنان، افرادی هستند که در قالب قراردادهای موقت، پیمانکاری، حجمی و…. مشغول انجام کار مستمر در دستگاه‌های دولتی هستند.

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت این طرح به تجارت‌نیوز گفت: در هفته‌های گذشته جلسات بررسی این طرح ادامه داشته است، به احتمال زیاد تا آخر این هفته این طرح در کمیسیون نهایی خواهد شد و از آن بعد با تصمیم مجلس در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر دویست پیشنهاد از سوی نمایندگان و دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی افراد شاغل در بخش‌‎های مختلف دستگاه‌های دولتی ارائه شده است.

حضور پررنگ و دست بالای دولت در اقتصاد ایران، باعث شده است تا در موسسات و دستگاه‌های دولتی طیف متنوعی از قراردادهای استخدامی برقرار شود، شماری از این کارکنان مشمول قانون استخدامی کشوری هستند و کارمند محسوب می‌شوند اما در مقابل گروه‌های مختلف شغلی با قراردادهای مختلفی مشغول به کارند.

اسماعیلی در این باره افزود: قصد مجلس این است که با تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت، به این تنوع استخدامی سروسامانی بدهد، ادامه این وضعیت هم برای کارکنان شاغل در دستگاه‌های دولتی تبعیض آمیز است و هم به صلاح خود دولت نیست.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی این است که خود دولت اشراف کافی بر ماجرا ندارد و برای همین تا به امروز با نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مختلف دولتی، جلسات فراوانی داشتیم.

وی افزود: نویسندگان و امضا کنندگان این طرح، باور دارند که وقتی یک نفر به صورت مستمر کاری را برای یک دستگاه دولتی انجام می‌دهد، دلیلی ندارد تا از نظر استخدامی در ارتباط مستقیم با دستگاه محل خدمتش نباشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یکی از مسائل این است که در صورت تصویب این طرح، تکلیف واسطه‌ها و پیمانکارانی که تا به امروز به این شیوه در بازار کار حضور داشتند، چه خواهد شد؟ قصد مجلس این است که از یکسو زمینه تبدیل وضعیت استخدامی حداکثری چنین کارکنانی را فراهم کند و در مقابل امکان حضور این واسطه ها و پیمانکاران را در بخش‌هایی که ماهیت کار متفاوتی دارند، فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه