قرعه کشی خودرو | ثبت نام خودرو

هشدار مهم پلیس فتا به خریداران خودرو ثبت نامی | کلاهبرداری درپوشش فروش فوری خودرو

سرهنگ داود معظمی گودرزی، با توجه به انتشار اخباری در خصوص تصمیم جدید وزارت صمت درباره فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو و تصمیم به حذف قرعه‌کشی برای فروش برخی از محصولات شرکت‌های خودروسازی گفت: اخیرا در مواردی مشاهده شده که افراد سودجو و فرصت‌طلب فضای مجازی که از هربهانه‌ای برای سواستفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند، تحرکاتی را در این زمینه انجام داده‌اند که گزارش‌های آن به پلیس فتا واصل و به سرعت نیز با آن برخورد شده است. اما لازم است شهروندان نیز نسبت به این اقدامات هوشیار باشند.

هشدار مهم پلیس فتا به خریداران خودرو ثبت نامی |  کلاهبرداری درپوشش فروش فوری خودرو
کدخبر : 9420
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

فروش فوری  خودرو

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش فوری یا خارج از نوبت خودرو هشدار داد.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در این روش ادعاهای مختلفی را مطرح می‌کنند که تمام آن‌ها کذب است، گفت: از جمله این موارد می‌توان به ادعاهای نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و ... اشاره کرد. در تمام این روش‌ها هدف این افراد کلاهبرداری و سودجویی است. از این رو لازم است اگر شهروندان با چنین تبلیغات یا پیام‌هایی مواجه شدند که به آنان چنین وعده‌هایی داده شده بود، به آن توجهی نکنند، چرا که در نهایت این مواردمنجر به تخلیه موجودی حساب بانکی یا سواستفاده از اطلاعات آنان خواهد شد.

رئیس پلیس فتای پایتخت به تشریخ برخی از شیوه‌های کلاهبرداری این افراد اشاره کرد و افزود: ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و ناآشنا به خریدهای آنلاین، اقدام به سواستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند. در این خصوص لازم است که شهروندان از اعتماد به افراد غریبه پرهیز کنند و امور این‌چنینی خود را را کمک افراد معتمد انجام دهند.

معظمی گودرزی افزود: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران ادعا می‌کنند، لینک‌های کمکی برای ثبت نام سریع خودرو را در اختیار دارند، غافل از اینکه این سایت‌ها صفحات فیشینگ بوده و اطلاعات هویتی و کارت بانکی شهروندان را به سرقت می‌برد و در حقیقت افرادی که به این سایت‌ها مراجعه کنند، هیچ قراردادی با شرکت‌های خودروسازی ندارند. از این رو به شهروندان هشدار می‌دهم که اولا از بازکردن لینک‌های اینچنینی پرهیز کنند وثانیا حتما آدرس سامانه‌های خرید و فروش را با آنچه که در رسانه‌های رسمی اعلام شده تطبیق دهند.

وی با اشاره به شیوه دیگر مجرمان سایبری گفت: در این شیوه افراد اقدام به تبلیغ در فضای مجازی و خصوصا پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس‌آپ کرده و زمانی که افراد با آنان تماس می‌گیرند مبلغی را تحت عنوان دستمزد دریافت می‌کنند، اما پس از مدتی دیگر به تماس کاربران پاسخی نمی‌دهند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست که هرگونه اخبار مربوط به خرید و فروش و ثبت نام برای خرید خودرو را در رسانه‌های معتبر کشور و همچنین سایت رسمی شرکت‌های خودروسازی و وزارت صمت جستجو کنند و از اعتماد به افراد غریبه و لینک‌های ناشناس پرهیز کنند و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.  

فروش فوری  خودرو

قرعه کشی دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه ساعت ۱۰ امروز برگزار شد.

اسامی برندگان دومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه ساعت ۱۷ روز بعد، یک شنبه ۲ مرداد اعلام می شود.

بر اساس این گزارش ۶ میلیون و ۵۷ هزار نفر در این مرحله از فروش خودرو شرکت کرده اند که بعد از صحت سنجی و استخراج آمار واجدان شرایط ۱۰۴ هزار خودرو به  متقاضیان اختصاص خواهد یافت.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژوپارس سال، پژوه ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته قرمز (MC) با موتور TU5P، تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک از جمله این محصولات برای این پیش‌فروش در نظر گرفته شده‌اند.

ایرانی‌کار گزارش داد، متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی خودروسازان انتخاب نشده‌اند نیز می‌توانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت‌نام نمایند.

نکته ۱: قبل از قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.

نکته ۲: به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند، ثبت‌نام این بخشنامه همزمان با بخشنامه پیش‌فروش انجام می‌شود و مشتری می‌تواند فقط در یک بخشنامه و فقط در یک خودروساز ثبت‌نام نماید.

متقاضی باید با مراجعه به سامانه https://sale.iranecar.com نسبت به انتخاب شرکت خودروساز و خودروی مورد نظر خود اقدام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه