سهمیه بنزین نوروزی منتفی شد

چندی پیش، بحث واردات بنزین دوباره در کشور داغ شد و حتی وزیر نفت دولت سیزدهم هشدار داد با ادامه روند مصرف بنزین در داخل کشور، احتمالا مجبور به واردات بنزین شویم.

سهمیه بنزین نوروزی منتفی شد
کدخبر : 5703
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت که در سال ۱۴۰۱ قرار نیست بنزین وارد کنیم و تلاش کردیم تا در عید نوروز، بنزین مورد نیاز کشور را تامین کنیم. اما آیا دولت نگران کمبود بنزین است؟

حالا امروز، جلیل سالاری در حاشیه ‌آیین امضای تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی، در جمع خبرنگاران شرکت کرد. او گفت: ما برای حل این مشکل، پیش‌بینی و ذخیره‌سازی سوخت داشتیم.

سالاری ادامه داد: جلساتی درباره تامین سوخت زمستانی داشتیم. آخرین جلسه هم این هفته برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد تا بتوانیم بنزین نوروز را تامین کنیم.

معاون وزیر نفت، پیش از این هم گفته بود که قرار نیست در سال ۱۴۰۱، واردکننده بنزین شویم. البته او توضیح نداد که آیا این روند در طول تمام سال حفظ می‌شود یا نه.

او در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: عمده تمرکز ما اکنون، تامین بنزین در نوروز است. پیش‌بینی‌هایی کردیم تا بتوانیم سوخت کل کشور با توجه به مصرف آینده، تامین کنیم و با مشکلی مواجه نشویم.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برآورد کرده که تولید بنزین حدود ۱۰۳ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز برآورد می‌شود. طبق آخرین آمارها، میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور، ۸۶ ‌میلیون لیتر در روز است. احتمالا جلیلی هم به همین دلیل گفت که در نوروز مشکل تامین بنزین نداریم. اما پس از لغو محدودیت‌های کرونایی، مصرف بنزین در برخی از روزهای تعطیل به بیش از ۹۰ میلیون لیتر در روز هم رسید.

بنابر اطلاعات داده شده، احتمالا دولت هم نگران افزایش مصرف بنزین و کمبود بنزین در نوروز است زیرا هنوز خبری از سهمیه بنزین نوروزی نیست و جلیل سالاری هم امروز اعلام کرد که تا به امروز هیچ صحبتی درباره سهمیه بنزین نشده است.

دولت پیش از این، در اسفند تکلیف سهمیه بنزین نوروزی را روشن می‌کرد و سهمیه بنزین نوروزی همراه با سهمیه بنزین فروردین ماه واریز می‌شد اما امسال دولت هنوز تکلیف سهمیه بنزین نوروزی را مشخص نکرده و احتمالا نگران تامین این بنزین است.

در دولت هیچ جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروزی تشکیل نشده و دستوری هم به ما داده نشده است.

پیش از این رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته بود احتمالا دولت برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروز، منتظر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست که مشخص شود آیا امسال مجوز سفر نوروزی صادر می‌شود یا نه.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه