ثبت نام مسکن ملی | ثبت نام وام مسکن ملی

چگونه وام ساخت مسکن ملی بگیریم؟ | شرایط دریافت وام مسکن ملی چیست؟

تمامی کسانی که قصد ساخت‌وساز دارند یا پروژه شان نیمه‌کاره مانده می‌توانند از سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند و از شرط فرم «ج» و دیگر شروط چهارگانه معاف هستند.

چگونه وام ساخت مسکن ملی بگیریم؟ | شرایط دریافت وام مسکن ملی چیست؟
کدخبر : 5282
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

 تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است و به تازگی پرداخت آن شروع شده در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۱۰ درصد در مرحله پی‌کنی، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری خواهد بود.

تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت  در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است. سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

کسانی که به صورت حرفه‌ای اقدام به ساخت و سازمی کنند، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند، یا کسانی که پروژه‌شان نیمه کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

طبق تازه‌ترین آماری که محمود شایان - مدیرعامل بانک مسکن - ارائه کرده در بخش خودمالکی پروژه نهضت ملی مسکن تاکنون ۳ هزار و ۸ پروژه جمعا به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند. از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

وی افزود: برای ۲۸۰ واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز می‌شود. از میزان ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی ۲۷ میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد ۴ میلیون واحد مسکونی طی۴ سال احداث کند. بانک‌ها موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند. طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی ارایه داده تا روز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۰۹ هزار و ۲۱۲ واحد نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی و برای یک میلیون واحد تامین زمین شده است.

رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ وعده داده که تا پایان سال جاری ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله عملیات اجرایی برسد.  وام این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۷ میلیون تومان خواهد بود.

مسکن ملی

با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد مسکن، ۴۵۴ واحد مسکونی ذیل نهضت ملی مسکن در غرب تهران به بهره‌برداری رسید.

۴۵۴ واحد مسکونی ذیل طرح نهضت ملی مسکن در شهر گرمدره در غرب تهران با حضور سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این واحدهای مسکونی که در راستای اجرای برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم ساخته شده، از محل تسهیلات بانکی و آورده‌های متقاضیان واجد شرایط به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین در این مراسم کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر ذیل قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن زده شد که این واحدها نیز در شهر گرمدره برای متقاضیان واجد شرایط فاقد مسکن احداث می‌شود.

هزینه بخشی از این واحدها از محل آورده متقاضیان و بخشی دیگر طبق مصوبه شورای عالی مسکن بر اساس تسهیلات بانکی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی از برنامه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه ویلایی در قالب برنامه نهضت ملی مسکن سخن به میان آورد.

وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه در نهضت ملی مسکن مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه ساخت را به همراه دارد.

رستم قاسمی ضمن تاکید بر ساخت واحدهای مسکونی ویلایی در نهضت ملی مسکن، اظهار داشت:« در شهر‌هایی که مشکل زمین وجود ندارد، نباید به سمت بلند مرتبه سازی برویم و به عنوان نمونه در بم، چون مشکل زمین نداشتیم، به متقاضیان ۲۰۰ متر زمین دادیم.»

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر حرکت نکردن به سوی بلند مرتبه‌سازی مسئله‌ای است که تجربه تولید انبوه مسکن در سال‌های گذشته صحت آن را تایید می‌کند. برای مثال در اَبَر پروژه مسکن مهر که ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را نشانه رفته بود، با کیفیت‌ترین واحدهای مسکونی، خانه‌هایی بود که به طور ویلایی در شهرهای جدیدی نظیر شهر جدید امیرکبیر ساخته شد.

زمانی که از ساخت مسکن یک طبقه صحبت می‌شود، اولین مسئله مطرح شده بحث محدودیت زمین است. به عبارت دیگر مخالفان ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه بهانه خود برای حرکت به سمت افزایش ارتفاع واحدهای مسکونی را مسئله محدودیت زمین عنوان می‌کنند.

این در حالی‌ است که اساسا محدودیت زمین در گستره کشوری با وسعت و آب و هوایی ایران مسئله بی‌معناست، چرا که توسعه افقی شهرها و روستاها به ویژه در مناطق کم تراکم از نظر جمعیتی به سهولت مهیا است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه