قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

قیمت مرغ اول هفته خریداران را متعجب کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

قیمت مرغ امروز افزایش یافت.

قیمت مرغ اول هفته خریداران را متعجب کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
کدخبر : 25346
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و 76,659 تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار 53,446 تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روزهای اخیر در بازار امروز ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، 325 هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی 98 هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و 600 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی 300 هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار 341 هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

منبع: اقتصاد نیوز

قیمت مرغ

قیمت مرغ در هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۱۲۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۴۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۱۲۵,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۴۶,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۴۹,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۱۳۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۹۵,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۷۹,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۹۲,۰۰۰

فیله مرغ

۱۷۸,۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۵۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۷۵,۰۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۷۹,۰۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۲۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۵,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۸۹,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۱۲۵,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۸۱,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۴۷,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۶۲,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۳۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

منبع: بازار

قیمت مرغ

براساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هرکیلوگرم مرغ در مغازه‌ها کیلویی۸۰ تا ۹۰هزار تومان است. همچنین قیمت هرکیلو از این محصول پروتئینی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۸ هزار تومان و در میادین میوه و تره بار ۷۶ هزار و۵۰۰ تومان است.

گفتنی است؛ مرغ در بازار با چند نرخ به دست مصرف کنندگان می رسد.

حبیب اسدالله نژاد - کارشناس صنعت طیور - چندی پیش اعلام کرد که قیمت مرغ بعد از تعطیلات عید نوروز کاهشی شده است، زیرا تولید و عرضه زیاد و تقاضا کم است.

پرویز فروغی - دبیرکانون سراسری مرغداران گوشتی - نیز چندی پیش از مازاد مرغ در کشور خبرداد و گفت که جوجه ریزی و تولید مرغ افزایش یافته است اما جمع آوری مرغ مازاد و صادرات آن به درستی انجام نمی شود./ اکونگار

افزایش نجومی قیمت مرغ در سال‌های گذشته، کاهش قدرت خرید مردم را به‌دنبال داشته است. در همین راستا از اواخر سال گذشته تقاضا برای مرغ کاهش چشمگیری داشته، این کاهش تقاضا باعث شده تا قیمت مرغ از اسفند ماه سال گذشته کاهش یابد. علاوه بر آن، این کاهش تقاضا و خرید باعث شده تا تولید و عرضه مرغ در بازار افزایش داشته باشد.

تشدید تورم و در پی آن افزایش قیمت اقلام مصرفی نظیر مرغ و گوشت باعث شده تا این اقلام از سفره‌ خانوار ایران حذف و یا کمرنگ شوند. در این مدت  خانوارها در پی افزایش قیمت‌ها اقدام به جایگزین کردن اقلامی مانند سویا کرده‌اند.

حالا کاهش قدرت خرید و تقاضا از طرف دیگر افزایش تولید مرغ، باعث شده است تا این محصول از اواخر سال گذشته کاهش قیمت داشته باشد.

قیمت مرغ

بررسی‌های میدانی نیز حکایت از آن دارد که از اسفند ماه سال گذشته قیمت مرغ نسبت به ماه‌های قبل‌تر کاهش داشته است. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند روند کاهش قیمت مرغ تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره وضعیت بازار مرغ گفت: قیمت مرغ از اواخر اسفند ماه روندی کاهشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد. دلیل این کاهش، آن است که در بازار میزان تقاضا کم و میزان تولید و عرضه زیاد شده است. اصل عرضه و تقاضا نیز حکایت از آن دارد که وقتی عرضه کالایی افزایش یابد و تقاضا برای آن کم باشد، قیمت‌ها کاهشی می‌شود و اگر برعکس این اتفاق رخ دهد، قیمت‌ها روند صعودی بگیرد. متاسفانه در شرایط کنونی مرغداران دچار ضرر و زیان شده‌اندذ. طبق پیش‌بینی‌ها این روند کاهشی حداقل تا آخر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در نرخ یا تخصیص ارز وجود داشته است یا خیر؟ توضیح داد: در حال حاضر تغییراتی وجود نداشته و باید تا اردیبهشت ماه صبر کرد. به طور کلی ستاد تنظیم بازار کشور در اردیبهشت ماه هر سال جلسه‌ای تشکیل می‌دهد که در آن نرخ جدید مرغ را اعلام می‌کند. این نرخ باتوجه به قیمت نهاده‌های دامی و جوجه یک‌روزه تعیین می‌شود. اگر آن‌ها افزایش داشته باشند قطعا نرخ جدید اعلام‌شده نیز افزایش خواهد داشت و اگر آن‌ها افزایش نداشته باشند شاید نرخ ثابت مانند سال گذشته مصوب شود./ 55 آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه