نکات آشپزی | نکات آشپزی حرفه ای

ترفند مخصوص دسر خوشمزه و جذاب برای مهمونی | با این نکاتی که میگم همه عاشق دسرت میشن

طرز درست کردن یک دسر لیوانی شیک برای پذیرای از مهمون های لاکچری در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

ترفند مخصوص دسر خوشمزه و جذاب برای مهمونی | با این نکاتی که میگم همه عاشق دسرت میشن
کدخبر : 21676
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت پیشنهاد ویژه همراه باشید.

دسر های تک تفره یکی از دسر های بسیار مناسب برای مهمانی ها می باشد و شما می توایند با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید و برای تولد و پذیرایی استفاده کنید. می توانید از لیوان های یک بار مصرف استفاده کنید و با قاشق پاپیون بزنید و برای تولد سرو کنید.

مواد لازم

شیر ۴ لیوان

شکر ۱لیوان

آرد یا نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری

پودر ژلاتین ۲  ق غذا خوری

بیسکویت پتی بور ۱ بسته

قهوه فوری ۱ ساشه

موز و گردو به دلخواه

شکلات تخته ای

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا باید شیر را داخل قابلمه بریزید و آرد یا نشاسته را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد داخل شیر باز شود می توانید شیر را کم بریزید و با آرد مخلوط کنید و بعد مابقی شیر را اضافه کنید. در ادامه ژلاتین و شکر را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مواد غلیظ شود.

مرحله دوم: افزودن قهوه فوری

می توانید مواد قابلمه را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی قهوه فوری و دو تیکه شکلات تخته ی اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. یه بسته بیسکویت پتی بور را داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا کمی خرد شده نیازی خیلی له و پودری شود و بهتر است کمی درشت تر باشد.

مرحله سوم: تهیه دسر لیوانی

حالا باید دسر را تهیه کنید لیوان های مورد نظر را بردارید و نیمی از مواد سفید بریزید و روی مواد سفید باید بیسکویت و موز و گردو بریزید و بعد مواد شکلاتی را بریزید و دسر های تهیه شده را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از یخچال خارج کنید و روی دسر را با شکلات تخته ی رنده شده را اضافه کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه