4 دانشگاه برتر کشور ترکیه در سال 2023

کشور ترکیه دارای بی شمار دانشگاه خصوصی بوده همین امر سبب شده تا بسیاری از دانشجویان در انتخاب دانشگاه و یا موسسه آموزشی مورد نظر خود دچار مشکل شوند. یکی از بهترین روش ها به جهت انتخاب بهترین گزینه، بررسی ویژگی های هر یک از دانشگاه های این کشور می باشد. در این مطلب قصد داریم تا از میان تمامی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، به چهار مورد از بهترین ها بپردازیم و تمامی ویژگی های آن را به طور کامل بررسی کنیم.

4 دانشگاه برتر کشور ترکیه در سال 2023
کدخبر : 21999
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

دانشگاه باهچه شهیر

 

دانشگاه خصوصی باهچه شهیر یا به اختصار (BAU) واقع در شهر زیبای استانبول بوده و فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرده است. موقعیت جغرافیایی این دانشگاه و نزدیکی به قسمت های مرکزی شهر سبب شده تا دانشجویان به راحتی به محیط دانشگاه رفت و آمد کنند.

برنامه های آموزشی دانشگاه باهچه شهیر

به طول کلی این دانشگاه از دو مدرسه ی فنی، یک مدرسه ی زبان و ده دانشکده تشکیل شده است. از میان دانشکده های  BAU می توان به  دانشکده پزشکی، حقوق، دندان پزشکی، داروسازی، علوم اجتماعی، ارتباطات و معماری اشاره کرد.

هم چنین رشته های مهندسی پزشکی، معماری، علوم تربیتی، عکاسی و دندان پزشکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی دانشگاه باهچه شهیر می باشد.

شهریه دانشگاه باهچه شهیر

این دانشگاه از طیف گسترده ی رشته های تحصیلی برخوردار بوده همین امر سبب شده تا هزینه ی تحصیل در هر رشته با دیگری متفاوت باشد. به طور کلی شهریه یک سال تحصیل در این دانشگاه حداقل 8700 دلار و حداکثر 25000 دلار می باشد.

 نحوه اخذ پذیرش BAU

دانشجویان بین المللی به منظور اخذ پذیرش  دانشگاه باهچه شهیر می توانند از طریق شرکت در دو آزمون GMAT و GRE و کسب حداقل نمره ی قبولی پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند.

نکته: حداقل نمره ی قبولی در هر رشته با دیگری متفاوت بوده هم چنین تسلط کافی بر زبان انگلیسی شانس قبولی متقاضیان را تا حد چشمگیری افزایش می دهد.

مدارک لازم به جهت ثبت نام در دانشگاه باهچه شهیر

به جهت ثبت نام در این دانشگاه به همراه داشتن مدارک ذیل الزامی است.

  • اصل مدرک دیپلم به صورت ترجمه شده (ترکی یا انگلیسی)
  • کارنامه ی مقطع دبیرستان به صورت ترجمه شده (ترکی یا انگلیسی)
  • چند قطعه عکس
  • رسید پرداختی شهریه
  • نامه انگیزشی ( تنها برای دانشجویان رشته ی پزشکی)
  • مدرک قبولی در آزمون های زبان انگلیسی
  • اصل گذرنامه

نکته: به همراه داشتن تاییدیه نمایندگان خارجی ترکیه برای تمامی مدارک تحصیلی الزامی می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر به منظور رفاه حال دانشجویان دارای امکانات بسیار زیادی بوده که از میان آن ها می توان به کتابخانه، سالن کنفرانس، سالن رقص، رستوران، کافه، استودیو رادیویی و خوابگاه با تمامی امکانات اشاره کرد.

دانشگاه ایستینیه

این دانشگاه از سال 2015 آغاز به کار کرده و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه به منظور تحصیل در رشته های پزشکی شناخته می شود. دانشگاه ایستینیه در شهر بزرگ استانبول واقع شده و دارای چندین بیمارستان پیشرفته و تخصصی نیز می باشد.

https://touran.academy/istinye-university/

پیشینه ی دانشگاه ایستینیه

ایستینیه در دسته ی دانشگاه های تازه تاسیس قرار داشته و در همین مدت کوتاه توانسته به پیشرفت های بسیار بزرگی در زمینه ی پزشکی دست پیدا کند. این دانشگاه علاوه بر شاخه ی پزشکی، امکان تحصیل در رشته هایی چون مهندسی عمران، اقتصاد، مدیریت، سینما، معماری و غیره را نیز برای دانشجویان فراهم می کند.

اخذ پذیرش دانشگاه ایستینیه

اصلی ترین شرط اخذ پذیرش  دانشگاه ایستینیه شرط معدل بوده از این روی دانشجویان واجد شرایط می توانند با ارائه ی مدرک دیپلم در این دانشگاه تحصیل کنند.

بورسیه ی تحصیلی

دانشگاه ایستینیه به منظور رفاه حال دانشجویان، بورسیه تحصیلی به افراد اعطا می کند. خوب است بدانید که دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد شانس بالاتری به منظور دریافت بورسیه ی تحصیلی این دانشگاه دارند.

رنکینگ دانشگاه ایستینیه

این دانشگاه در چند سال اخیر توانسته به رتبه ی قابل قبولی در میان دانشگاه های کشور ترکیه دست پیدا کند. ایستینیه موفق به کسب رتبه ی 156 در میان دانشگاه های بومی این کشور و رتبه ی 601 در سطح جهان شده است.

بیمارستان دانشگاه ایستینیه

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم این دانشگاه دارای چندین بیمارستان مجهز و تخصصی بوده از این روی دانشجویان می توانند در محیط کاملا تخصصی تحصیل کنند. بیمارستان های دانشگاه ایستینیه همواره جزو بهترین مراکز درمانی در استانبول محسوب می شود.

دانشگاه باشکنت

 دانشگاه باشکنت واقع در شهر آنکارا بوده و از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده است.

مزایای تحصیل در دانشگاه باشکنت

  • دانشگاه خصوصی باشکنت همواره در زمینه ی علوم پزشکی و بهداشت پیشرو بوده و همین امر سبب شده تا به عنوان اولین دانشگاه خصوصی ترکیه در زمینه ی پزشکی مشهور شود.
  • دانشگاه باشکنت در سطح دنیا مشهور است از این روی مدرک دریافتی از آن در بسیاری از کشور ها معتبر می باشد.
  • سطح علمی بالای این دانشگاه و شرکت در تحقیق ها و پژوهش های جهانی سبب شده تا این دانشگاه موفق به کسب جوایز گوناگون شود.
  • بسیاری از دانشجویان دانشگاه باشکنت موفق به دریافت بورسیه ی تحصیلی شده اند از این روی هزینه ی تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • کادر علمی دانشگاه باشکنت متشکل از افراد متخصص بوده همین امر سبب شده تا دانشجویان این دانشگاه از سطح سواد بسیار بالایی برخوردار باشند.

شهریه دانشگاه باشکنت

شهریه  یک سال تحصیل در این دانشگاه حداقل 10000 و حداکثر 19000 دلار بوده هم چنین دانشجویان می توانند به منظور کاهش هزینه ها، بورسیه ی تحصیلی دانشگاه باشکنت را نیز دریافت کنند.

رشته های تحصیلی دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت دارای تعداد زیادی دانشکده بوده که همین امر سبب شده تا این دانشگاه، دارای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی باشد.

دانشگاه بیرونی

دانشگاه خصوصی بیرونی از سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در دسته ی بهترین دانشگاه های استانبول قرار دارد. دانشگاه بیرونی به نام دانشمند مشهور ایرانی، ابوریحان بیرونی نامگذاری شده و مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز می باشد.

روش های اخذ پذیرش دانشگاه بیرونی

متقاضیان می توانند با شرکت و قبولی در آزمون هایی چون SAT، ACT، GCE پذیرش دانشگاه بیرونی را اخذ کنند. هم چنین به منظور قبولی در رشته های انگلیسی زبان این دانشگاه، ارائه مدرک تافل یا آیلتس الزامی است.

رشته های تحصیلی دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. تنوع رشته های تحصیلی این دانشگاه بسیار بالا بوده و از میان آن ها می توان به پرستاری، مامایی، شنوایی سنجی، تغذیه، داروسازی و مهندسی پزشکی اشاره کرد.

کلام پایانی:

در سال های اخیر تحصیل در کشور ترکیه به یکی از بزرگ ترین اهداف بسیاری از دانش آموزان خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. با تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه علاوه بر دریافت مدرک معتبر تحصیلی، می توان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه