آخرین نسل سرور تک یونیت HP را بیشتر بشناسید!

آخرین نسل سرور تک یونیت HP را بیشتر بشناسید!
کدخبر : 10234
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

کمپانی اچ پی همانطور که می‌دانید یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده سرور‌ در دنیاست. سرورهای این برند از تنوع و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و همین کافی است تا طرفداران زیادی بین کاربران داشته باشد. قیمت سرور hp بسیار مناسب بوده و اولویت بیشتر کاربران هنگام خرید سرور اچ پی، امنیت، عملکرداست. همچنین سرورهای کمپانی اچ پی علاوه بر موارد ذکر شده، تنوع و انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بالا را داشته و به جدیدترین فناوری‌ها نیز مجهز شده‌اند.

سرور اچ پی HP ProLiant DL360 Gen10 Plus ، یکی از جدیدترین سرورهای تولید شده این شرکت است، که با امکانات فوق العاده نرم افزاری و سخت افزاری پاسخگوی نیاز کاربران در هر محیط و حجم کاری خواهد بود.

اگر در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه فعالیت دارید، می‌دانید که سرورهای رکمونت سری DL360 اچ پی، در هر نسل جز پر فروش‌ترین مدل‌ها بوده و به دلیل تک یونیت بودن و اشغال فضای کمتر از رک سرور، از محبوبیت خاصی برخوردار است. آخرین نسل سرور تک یونیت HP، به واسطه قابلیت‌های بی نظیرش، عملکردی فراتر از انتظار را برای کاربران فراهم می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن چنین سرور قدرتمندی برای سازمان خود تا پایان این مقاله همراه ما باشید، اطلاعات این نوشته برایتان مفید خواهد بود.

هر آنچه لازم است درباره سرور DL360 Gen10 Plus بدانید

کمپانی اچ پی با معرفی سرور HP DL360 Gen10 Plus ، که یک سرور تک یونیت و جمع جور است آن را سروری مناسب برای بارهای کاری مختلف و منطبق با هر محیط کاری دانسته است. جالب‌تر آنکه این سرور توازنی مناسب را بین توسعه پذیری و تراکم ارائه می‌دهد. در کنار تطبیق پذیری و انعطاف پذیری عالی این سرور باید به سازگاری آن با آخرین نسل پردازنده اینتل زئون نیز اشاره کنیم.

64 لاین اسلات PCIe نسخه 4 ، توسعه‌پذیری بالا را برای این سرور به همراه داشته و وجود کانکتور NVMe نیز سرعت و پهنای باند بیشتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای خرید سرور اچ پی HP DL360 Gen10 Plus، باید بدانید که این سرور از حافظه موقت DDR4 پشتیبانی می‌کند. این رم‌ها که با حداکثر سرعت 3200MT/s سازگاری عجیبی با پردازنده‌های اینتل زئون دارند، 8 ترابایت ظرفیت را برای نگهداری موقت اطلاعات فراهم می‌کنند.  

تا اینجا به صورت اجمالی و مختصر مروری بر خصوصیات بارز این نسل سرور اچ پی داشتیم، در ادامه قصد داریم به بررسی جزئی‌تر ویژگی‌های بارز DL360 gen10 Plus بپردازیم، پس همراه ما باشید.

قدرت پردازش بالا با آخرین نسل پردازنده اینتل زئون

گفتیم اچ پی برای داشتن سرعت و عملکرد بالا در پردازش اطلاعات، آخرین نسل پردازنده‌های اینتل زئون، یعنی نسل سوم خانواده Intel Xeon Scalable، را در طراحی پر فروش‌ترین سرور تک یونیت خود استفاده کرده است. این سری از پردازنده‌های مقیاس پذیر اینتل زئون، در مدل‌های پلاتنیوم، گلد، سیلور و برنز عرضه شده‌اند که هر کدام تعداد هسته، فرکانس و قدرت متفاوتی را دارند. حداکثر تعداد هسته قابل پشتیبانی توسط مادربرد این سرور 40 هسته بوده که با وجود دو سوکت پردازنده این تعداد تا 80 هسته اصلی قابل گسترش است.

این نسل از پردازنده‌های مقیاس پذیر اینتل زئون، با فناوری Intel SGX امنیت فوق العاده را برای حفظ حریم خصوصی داده ارائه می‌دهد . پردازنده‌های این نسل 10 نانومتری بوده و بر اساس فناوری Ice Lake تولید شده‌اند.

استفاده از تکنولوژی نوظهور حافظه پایدار Persistent Memory

اچ پی مثل همیشه برای رفع نیاز کاربران راه‌حل‌های جدید و پیشرو را ارائه می‌دهد. یکی از این راه‌حل‌ها معرفی حافظه‌های پایدار یا ماندگار با نام HPE Persistent Memory است. قابل ذکر است که HP، در طراحی سرور نسل جدید خود یعنی، dl360 gen10 Plus، این تکنولوژی نوظهور را به کار برده است. حال باید دید که حافظه­ پایدار  Persistent Memory چیست؟

در سرورها همواره از حافظه رم و استوریج به صورت جداگانه استفاده می‌شود، که گاهی برای تبادل اطلاعات بین این حافظه‌های ذخیره‌سازی شاهد تأخیر‌هایی هستیم. اچ پی برای رفع این مشکل تکنولوژی جدیدی را که ترکیبی از این دو حافظه است، ارائه کرده است. همانطور که به طور حتم می‌دانید حافظه‌های DRAM به حافظه‌های فرار شهرت دارند، در صورتی که حافظه‌های فلش، اطلاعات را به صورت دائمی حفظ کرده و فرار نیستند؛ اما سرعت آنها نیز به اندازه DRAM‌ها بالا نیست. ترکیب این دو حافظه به حافظه‌های پایدار یا NVDIMM معروف شده است. در این صورت با قطع ناگهانی برق یا هر دلیل دیگر، شاهد از بین رفتن اطلاعات نخواهیم بود.

لازم به ذکر است که سرور dl360 Gen10 Plus، از رم  HPE DDR4 SmartMemory، که از نوع  RDIMM و LRDIMM هستند، نیز پشتیبانی می‌کند و 32 اسلات را بر روی مادربرد در اختیار دارد. ارتباط بین پردازنده و حافظه رم نیز از طریق 8 کانال برقرار می‌شود.

پهنای باند بیشتر با اسلات توسعه PCIe 4.0

یکی دیگر از ویژگی‌های عملکردی کاربردی که لازم دانستیم در خصوص سرور مذکور عنوان کنیم، اسلات‌های توسعه PCIe 4.0 است. مادربرد سرور HP DL360 Gen10 Plus، دارای اسلات‌های PCIe 4.0 بوده که به عنوان اسلات توسعه اجازه دسترسی به کارت‌هایی مانند کارت گرافیک، کارت صدا و ... را با سرعت و پهنای باند بیشتر را فراهم می‌کند.

اسلات‌های PCIe 4.0 سرعت بالاتری نسبت به نسخه قبل یعنی PCIe3.0 ارائه و سرعتی برابر 16G/Ts را ساپورت می‌کنند. تعداد مسیر‌های هر اسلات نیز با اعدادی مانند x4، x8 و x16 نشان داده می‌شود. هر چه تعداد مسیرها بیشتر باشد، سرعت انتقال داده نیز بالاتر خواهد بود. در نتیجه هنگام اتصال یک کارت توسعه مانند کارت گرافیک بر روی اسلات دارای سرعت x16 شاهد قدرت بالاتر در عملکرد و کارایی خواهیم بود.

 

تجربه سرعتی بالاتر با NVMe M.2 SSD

اچ پی در ذخیره‌سازهای خود نیز باز هم برای متفاوت و برتر بودن به استفاده از تکنولوژی جدید روی آورده است. استفاده از حافظه NVMe M.2 SSD، که از اندازه کوچکتر‌تر و باریک‌تری برخوردار است، پهنای باند بیشتری را نسبت به مدل‌های قبل ارائه می‌دهد. سرعت خواندن و نوشتن در این نوع حافظه بالاتر بوده و همچنین اتصال سریع‌تری را مهیا می‌کند. استفاده از درایو‌های NVMe M.2 SSD، در این سرور بازدهی فوق العاده را برای کاربران به همراه داشته و انتخابی هوشمندانه برای داشتن سرعت خواندن و نوشتن بالا است. همچنین جالب است بدانید این سرور از درایو‎های NVMe PCIe SSD نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر هاردهای SAS و SATA انتقال سریع‌تر را با این فناوری‌های کاربردی بهینه کرده است.

جمع بندی

خرید سرور HP امری پیچیده و پر هزینه است، که باید با اطلاعات کافی به سراغ آن برویم. اگر در این حوزه از تخصص کافی برخوردار هستید، پیشنهاد ما به شما این است که تنها به سراغ فروشندگان معتبر سرور اچ پی بروید. اما اگر دانش کافی را در این زمینه برخودار نیستید، حتما از مشاوره کارشناسان فناوی اطلاعات استفاده نمایید.

ماهان شبکه ایرانیان یکی از مراکز ارائه کننده سرور اچ پی و تجهیزات شبکه است، که رضایت مشتریان را اولویت کاری خود می‌داند. این شرکت به عرضه سرور hp و قطعات مورد نیاز برای کانفیگ آن به صورت اورجینال بین کاربران شهرت دارد. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید سرور hp، می‌توانید از کانال‌های mahanshabake.com و یا 91008413-021  استفاده نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه