قیمت کلید کارتی هتل، خرید آنلاین و فوری در فریتز

کدخبر : 10326
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیشتر هتل‌ها از کلید کارتی برای سیستم مدیریتی خود استفاده می‌کنند. احتمالاً شما هم بارها در زندگی خود از یک کلید کارتی هتل برای دسترسی به اتاق استفاده کرده‌اید. اما ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده که قیمت کلید کارتی هتل در مقایسه با دیگر کلیدها چقدر تفاوت دارد. 

همچنین ممکن است سؤالاتی در مورد نحوه کار و امنیت آنها داشته باشید. مردم عموماً درهای هتل را بسیار ایمن می‌دانند، در حالی که فناوری ایمن‌سازی آن‌ها اغلب قدیمی است و نیاز شدیدی به مدرن‌سازی دارد. در اینجا به بررسی کامل این کلیدها خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چرا قیمت کلید کارتی هتل با کلیدهای معمولی متفاوت است.

 اگر قصد هوشمندسازی خانه خود را دارید و می‌خواهید بدانید چه پارامترهایی بر قیمت خانه هوشمند تأثیرگذار هستند، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انواع کارت‌های رایج هتل

برخی از هتل‌ها یا خانه هوشمند از کارت‌هایی با نوارهای مغناطیسی استفاده می‌کنند. اما گزینه‌های دیگری نیز برای دسترسی به اتاق‌های هتل وجود دارد، مانند کارت‌های مجاورتی (RFID)، کارت‌های پانچ شده، کارت‌های شناسایی عکس‌دار، کارت‌های بارکد دار و کارت‌های هوشمند. از اینها می‌توان برای دسترسی به اتاق‌ها، استفاده از آسانسور و دسترسی به مناطق خاصی از ساختمان استفاده کرد.

فریتز با ارائه خدمات متنوع در زمینه هوشمندسازی خانه، هتل، مراکز اداری، تجاری و ... و با بهره‌مندی از نیروهای متخصص توانسته تاکنون نیاز مشتریان را در این زمینه برآورده نماید.

مقایسه کلید‌های کارتی

کارت‌های Mag stripe یا Swipe گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای هتل‌های بزرگ هستند، اما به سرعت فرسوده می‌شوند و نسبت به برخی از گزینه‌های دیگر امنیت کمتری دارند. کارت‌های RFID بادوام‌تر و بوده و کلید کارتی هتل RFID بیشتر است. کارت‌های سوراخ‌دار بر اساس یک روش مکانیکی عمل می‌کنند که به سوراخ‌های روی کارت نیاز دارد تا با مکانیسم منحصربه‌فرد خواننده مطابقت داشته باشد. این کارت‌ها کمتر استفاده می‌شوند.

عملکرد کارت‌های هتل

همه نمونه‌های بالا بر اساس فناوری‌های متفاوتی ساخته شده‌اند، اما عملکردهای یکسانی را برای کنترل دسترسی به درب‌ اتاق‌های هتل ارائه می‌نمایند. کارت‌های هوشمند می‌توانند حاوی اطلاعات اضافی زیادی در مورد کاربر (هر کسی که کارت به آن اختصاص داده شده است) باشد.

 از یک کارت هوشمند می‌توان برای دسترسی دارنده به امکاناتی فراتر از اتاق هتل، مانند رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، استخرها، خشکشویی، اتاق‌های کنفرانس و هر گونه امکانات رفاهی دیگری که نیاز به دسترسی ایمن در ساختمان دارد، استفاده کرد.

 قابلیت‌ها و کارایی‌ این کارت‌ها بر قیمت کلید کارتی هتل تأثیرگذار است. کارت‌های هوشمند با استانداردهای امنیتی و رمزگذاری پیشرفته خود، اطلاعات را از هر مرحله جمع‌آوری می‌کنند و به هتل این امکان را می‌دهند که به‌جای محاسبه صورت‌حساب‌ها از مکان‌های جداگانه، در همان مکان تمامی هزینه‌ها را محاسبه کند. این امر مدیریت مالی هتل را ساده‌تر کرده و تجربه بهتری را برای مهمان هتل ایجاد می‌کند. البته باید گفت که قیمت کلید کارتی هتل که این قابلیت‌ها را دارد نسبت به کلیدهای ساده بیشتر خواهد بود.

کلیدهای کارتی با کارت‌خوان‌های نصب شده روی هر قفل درب استفاده می‌شود و می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که درهای خاصی را در بازه‌های زمانی مشخص باز کند.

سیستم‌های مدرن مدیریت دسترسی هتل، امکان گروه‌بندی قفل‌های درب را با تعدادی کاربر فراهم می‌کند، از جمله ایجاد دسترسی به همان گروه و همچنین یک ردیابی از اینکه چه کسی چه زمانی در را باز کرده است. به‌عنوان‌مثال، یک گروه می‌تواند به باز کردن درب لابی هتل یا سرویس‌های بهداشتی کارکنان دسترسی داشته باشد، اما در یک بازه زمانی مشخص در روز که مدیر برنامه زمانی را برای دسترسی انتخاب کرده باشد.

قبلاً اشاره کردیم که از کارت‌های هوشمند نیز می‌توان برای دسترسی منحصربه‌فرد به آسانسور استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، اگر مهمان یک سوئیت پنت هاوس را رزرو کرده باشد، در طبقه‌ای که باید برای کاربران عادی محدود باشد، کارت‌های هوشمند همراه با درب خوان‌های پیشرفته می‌توانند این روند را آسان کنند.

نحوه باز شدن در با کلید کارتی

کارت‌های نوار مغناطیسی دارای یک لایه مغناطیسی هستند که حاوی اطلاعات اولیه مهمان هتل است. معمولاً، شماره دسترسی کاربر ساده‌ترین اطلاعات ذخیره شده در کارت است. پرسنل پذیرش، اطلاعات کاربر را هنگام تحویل گرفتن ذخیره می‌کنند و معمولاً محدودیت زمانی برای استفاده از آن تا زمان پرداخت تعیین می‌کنند.

قیمت کلید کارتی هتل

قیمت کلید کارتی هتل به نوع کلید و امکانات و فناوری‌های استفاده شده برای آن بستگی دارد. به طور مثال کلیدهای کارتی هوشمند بدون تماس بوده و از ریزتراشه‌ها برای ذخیره داده در آن‌ها استفاده می‌شود. این امکانات موجب گشته تا قیمت این کلیدها در مقایسه با نوع  ساده، بیشتر باشد.

قابلیت کلید کارت هتل

رایج‌ترین قابلیت در مورد کلیدهای کارتی مربوط به اطلاعات ذخیره شده در آنها است. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از مردم بر این باورند که کارت‌ها حاوی اطلاعات حساس کاربر، مانند اطلاعات شخصی یا مالی هستند. واقعیت این است که اکثر کارت‌های هتل فقط شماره اتاق و تاریخ اقامت را ذخیره می‌کنند. اطلاعات اضافی که می‌توان روی کلید کارتی ذخیره کرد به چهار اطلاعات کلیدی خلاصه می‌شود:

  • شماره اتاق
  • تاریخ اعطای دسترسی
  • تاریخ دسترسی حذف شده
  • شماره مهمان (در مواقعی)

کارت‌های هتل، کارت‌های دسترسی با کمترین اطلاعات ذخیره‌شده هستند، بنابراین امکان استفاده نادرست را محدود می‌کنند. این کار کاربران را از سرقت یا مفقود شدن کارت محافظت نمی‌کند و به افراد غریبه اجازه می‌دهد قبل از شناسایی به اتاق‌هایشان دسترسی داشته باشند. این نوع نقص امنیتی در مقایسه با رمزگشایی اطلاعات روی کارت خطر جدی‌تری است.

اگرچه کارت‌های هتل کاملاً در برابر سوء استفاده مصون نیستند، اما مقررات جدید حفاظت از داده‌ها از این اتفاق جلوگیری می‌کند. شایان ذکر است که همه مکان‌های جغرافیایی قوانین حفظ حریم خصوصی یکسانی ندارند. اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، مثلاً در اروپا، کارت شما ممکن است جزئیات مالی مانند شماره کارت اعتباری را ذخیره کند.

کلید‌های کارتی چگونه کار می‌کنند؟

سؤال اساسی دیگر این است که "کارت‌های هتل چگونه کار می‌کنند؟" با توجه به نوآوری‌های تکنولوژیکی در چند سال گذشته،  کارت‌های الکترونیکی کلید هتل‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته‌اند.

اگرچه انواع خاصی از کارت‌های هتل وجود دارد، اما همه آنها معمولاً بر اساس یک اصل مشابه کار می‌کنند:

یک توکن در یک کلید تعبیه شده است. این توکن مجهز به رمزگذار کارت هتل است.

داده‌ها از طریق سیم Wiegand، نوار مغناطیسی یا یک ریزتراشه RFID ذخیره یا منتقل می‌شوند.

پس از کشیدن کارت یا قرار دادن کارت روی کارت‌خوان، کد را می‌خواند تا داده‌ها را با کنترلر به اشتراک بگذارد.

کنترل کننده اعتبار به دست آمده را با اطلاعات موجود در پایگاه داده خود مقایسه می‌کند.

دسترسی با باز کردن قفل در صورت تطابق مثبت امکان‌پذیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه