بیمه رایگان | سازمان بیمه سلامت ایران | سازمان تامین اجتماعی

سورپرایز ویژه رئیسی برای این افراد | چه کسانی بیمه رایگان می شوند؟

سازمان بیمه سلامت ایران بنابر بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه سالجاری مبنی بر بیمه نمودن افراد فاقد پوشش بیمه پایه اقدام نموده است.

سورپرایز ویژه رئیسی برای این افراد | چه کسانی بیمه رایگان می شوند؟
کدخبر : 9716
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه رایگان از سال 1393 درخصوص بیمه همگانی راه اندازی شد. مخاطبان بیمه رایگان در راستای کسانی که هیچگونه بیمه ای ندارند ایجاد شد. بیمه رایگان،  بعنوان بیمه پایه درمان مورد استفاده قرار میگیرد و بیمه رایگان، بیمه بازنشستگی نیست. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از بیمه رایگان ادامه مطلب را بخوانید.

بیمه رایگان

امکان اخذ بیمه رایگان برای کلیه مردم

سازمان بیمه سلامت ایران، امکان اخذ پوشش بیمه سه ماهه برای کلیه هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج را فراهم کرده است.

سازمان بیمه سلامت ایران بنابر بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه سالجاری مبنی بر بیمه نمودن افراد فاقد پوشش بیمه پایه، بیش از ۵ میلیون  نفر از افراد مشمول دهک های درآمدی یک تا سه را با معرفی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ظرف مدت یک هفته تحت پوشش بیمه رایگان سلامت همگانی قرار داده که بالطبع در صورت قرار داشتن افراد مبتلابه بیماری های نادر در دهکهای مذکور، ایشان نیز از این پوشش بیمه ای برخوردار گردیده اند.

ضمن آنکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر امکان اخذ پوشش بیمه سه ماهه بدون پرداخت حق بیمه برای تمامی هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج از طریق مراجعه به سامانه شهروندی به نشانی  Bimehsalamatiranian.ihio.gov.ir  و یا دفاتر پیشخوان دولت فراهم می باشد.

همچنین بنابر بند ن تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر " ارائه خدماتی مازاد بر خدمات پایه و تکمیلی به بیماران خاص و صعب العلاج، اساسنامه ای از سوی سازمان بیمه سلامت ایران تهیه و پیشنهاد گردید که اخیراً در دولت محترم تصویب شده است و سازمان بیمه سلامت ایران به محض ابلاغ اجرایی خواهد نمود .

 بر این اساس ضمن تسهیل در روند پوشش بیمه ای مشمولین، در دریافت خدمات مورد نیاز و پرداخت هزینه های درمانی این افراد نیز تسهیل خواهد شد .

خاطر نشان می نماید اعتبارات خاصی تحت عنوان بیمه رایگان بیماری های خاص و صعب العلاج تا کنون به سازمان اختصاص نیافته است.

 امکان اخذ پوشش بیمه درمان سه ماهه بدون پرداخت حق بیمه برای تمامی هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران

سازمان بیمه سلامت ایران، امکان اخذ پوشش بیمه سه ماهه برای کلیه هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج را فراهم کرده است.

سازمان بیمه سلامت ایران، امکان اخذ پوشش بیمه سه ماهه برای کلیه هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج را فراهم کرده است.

 آیین‌نامه اجرایی نحوه معافیت‌های بیمه‌ای براساس دهک‌های درآمدی ابلاغ شد

معاون‌ اول رئیس‌جمهور آیین‌ نامه اجرایی مربوط به نحوه معافیت‌های بیمه‌ای بیمه‌شدگان بدون کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی را براساس دهک‌های درآمدی ابلاغ کرد.

 هیات وزیران در جلسه  ۵ مرداد ۱۴۰۱ و در اجرای حکم مندرج در بند (ز) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه امسال کل کشور درخصوص نحوه معافیت‌های بیمه‌ای بیمه‌شدگان بدون کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی براساس دهک‌های درآمدی، آیین‌نامه اجرایی این بند از قانون را با هدف ساماندهی اقشار تحت پوشش بیمه‌ای مشمول کمک دولت به تصویب رساند.

گروه‌های هدف آیین‌نامه اجرایی مصوب هیات وزیران عبارتند از بیمه‌شدگان فاقد کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی شامل قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار(کددار)، رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، خادمان ثابت مساجد، مداحان، کارگران باربر، زنبورداران، صیادان استان‌های ساحلی شمال و جنوب کشور، اصناف کم‌درآمد، هنرمندان و روزنامه‌نگاران و نویسندگان مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مددجویان و زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مربیان مهدکودک و راهنمایان گردشگری مورد تائید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به موجب قوانین و مقررات مربوطه از معافیت بیمه‌ای برخوردار شده یا می‌شوند.

بیمه رایگان

همچنین نرخ حق بیمه مشـمولان به ترتیب مقرر درماده (۲۸) قانون تأمین اجتماعی و مقررات مربوط است. هریک از بیمه‌شدگان موجود و جدید در صورتی که بر اساس نتایج آزمون وسع در چهار دهک اول درآمدی باشند، از معافیت کامل بیمه‌ای به ترتیب مقرر در قوانین و مقررات مربوط و بر اساس حداقل دستمزد مشمولان قانون کار یا دستمزد بیمه‌شدگان مشمول طبقه‌بندی مزد یا حقوق موضوع ماده (۳۵) قانون تأمین اجتماعی (حسب مورد) برخوردار خواهند شد.

در مورد بیمه‌شدگان قرار گرفته در دهک‌های پنجم تا هفتم درآمدی، به ازای افزایش هر دهک درآمدی، سه درصد از معافیت‌ مذکور کسر می‌شود. بیمه شده دهک‌های هشتم و بالاتر مشمول استفاده از معافیت‌های بیمه‌ای نخواهند ببیمود و استمرار عضویت بیمه شده مزبور منوط به پرداخت حق‌بیمه به شرح مقرر در قوانین و مقررات مربوط است.

اقشاری که براساس تفاهم‌نامه با سازمان تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجتماعی سازمان مذکور هستند و از معافیت بیمه‌ای استفاده کرده‌اند پس از دهک‌بندی، در خصوص نحوه استفاده از معافیت مذکور، مشمول مفاد این آیین‌نامه می‌شوند.

مسئولیت پرداخت مابه التفاوت حق بیمه ناشی از کاهش یا حذف معافیت بیمه‌ای تا سقف حق بیمه مقرر در قوانین و مقررات مربوط برای هریک از گروه‌های هدف به عهده شخص بیمه‌شده ذیربط خواهد بود. چنانچه بیمه شده از پرداخت حق بیمه در مواعد قانونی مربوط اجتناب کند به نحوی که موجب قطع رابطه بیمه‌پردازی وی با سازمان شود، بهره‌مندی مجدد از معافیت بیمه‌ای منوط به ثبت نام مجدد و اشتغال در شغل یا حرفه مربوطه و نتیجه آزمون وسع بر طبق مفاد این آیین‌نامه است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه