بیمه رایگان | بیمه رایگان دولت

سورپرایز مجلس برای بیمه رایگان این افراد | مصوبه مجلس برای بیمه رایگان

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اقداماتی که وزارت بهداشت در مناطق محروم انجام داده است، خبر داد: هفته گذشته در شورای حقوق و دستمزد برای اولین بار تصویب کردیم که سقف کارانه دریافتی نیروی انسانی مناطق محروم برداشته شود. این مسئله موجب جذب و ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم خواهد شد.

سورپرایز مجلس برای بیمه رایگان این افراد | مصوبه مجلس برای بیمه رایگان
کدخبر : 8742
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه رایگان، به گفته ی مدیر عامل بیمه سلامت ایران، من بعد به بیماران صعب العلاج تعلق می گیرد. بیمه رایگان برای حاشیه نشینان منطقه 12 تهران نیز در نظر گرفته شده است.بیمه رایگان درواقع برای سه دهه پایین جامعه در نظر گرفته شده است. به گفته ی مدیر عامل بیمه سلامت ایران، بیمه رایگان با حمایت های وزیر بهداشت و رایزنی های نمایندگان مجلس به تصویب رسید. تاکنون 5 میلیون و 800 هزار نفر تاکنون بیمه رایگان اقدام به ثبت نام کرده اند.

بیمه رایگان

 

محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: همیشه بخشی از افراد و جامعه ما تحت پوشش نبودند، حال در گذشته ۱۱۰ میلیون دفترچه بیمه صادر شده بود اما جمعیت کشور حدودا ۸۰ میلیون نفر بود و کماکان تعدادی افراد بیمه نشده وجود داشتند. امیدواریم با سیستم هوشمندسازی و اصلاح قوانین از این اشکالات ریشه ای جلوگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم در سال جاری این پیش بینی بود که سه دهک اول جامعه که مشکلات جدی دارند، به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و وزارت رفاه مسئول شد افرادی که در این سه دهک تحت پوشش بیمه نیستند را مشخص کند که براساس گزارش های ارائه شده و تشخیص وزارت رفاه، ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر از اول سال که قانون تصویب شده بیمه ندارند و باید بیمه شوند، حال این افراد به صورت غیرحضوری و بدون اخذ وجه بیمه شدند زیرا در بند د تبصره ۱۴، ۶ هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد، من از وزارت رفاه و بیمه سلامت به خاطر این که این کار و در زمان خودش پیشرفته، تشکر می کنم.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره وضعیت سخت تولیدکنندگان دارو، گفت: ستاد تنظیم بازار در حوزه دارو تخصصی ندارد و باید این موضوع از دست آنها خارج شود ضمن اینکه نیازمند نظارت سازمان برنامه و بودجه روی ایجاد صندوق تأمین داروهای خاص و صعب العلاج هستیم.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه حوزه دارو تابع قوانین بازار نیست، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو این موضوع راتعیین می کند و سازمان های بیمه گرد باید آن را تأمین کنند اما متأسفانه حضور ندارند و نمی دانند چه دارویی باید تأمین شود همچنین قیمت گذاری مکمل ها که اکنون در دست سندیکاها است با دستور وزیر باید به کارگروه ها داده می شدکه هنوز این اتفاق نیفتاده ضمن اینکه وجود داروخانه های زنجیره ای باعث ایجاد مافیای دارو شده است.

حسن شجاعی علی آبادی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع سیاستگذاری عرصه سلامت براساس شکایات واصله گفت: اشکالی به لحاظ قانونی در این خصوص وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اگر اشکال در انجام کار کارشناسی در موضوعات نظام سلامت است، ما در حوزه تخصصی پزشکی ورود نکردیم یعنی دارو تجویز نکردیم یا درباره سلامت معده و روده نسخه نپیچیدیم بلکه در حوزه سیاستگذاری نظام سلامت ورود کردیم که حوزه تخصصی دیگری است.

بیمه رایگان

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به اینکه داروهای استراتژیک و سهم داروخانه ها از آنها در اختیار دولت است، گفت: چرا این داروها در بازار آزاد زیاد هستند، اما در داروخانه ها وجود ندارند، کمبود داروی استراتژیک در داروخانه ها حاصل ضعف نظارتی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت ها رانندگان تاکسی و مردم یک روز حق بیمه خود را به تامین اجتماعی دیرتر پرداخت کنند، دچار مشکل می شوند، عنوان کرد: داروخانه دار زمان تحویل نسخه گاهاً به دلیل خط خوردگی ۹۰ درصد مبلغ خود را دریافت نمی کند.

 بهرام عین اللهی در نشست علنی مجلس در پاسخ به سوال فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران درخصوص عملکرد وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در قالب حل مشکل زوجین نابارور، افزود: در ابتدا جا دارد از خانم قاسم پور تشکر کنم که پیگیری دلسوزانه و جدی در خصوص حل مشکلات مردم دارند و این باعث افتخار است که در مورد یکی از اولویت های مهم یعنی جوانی جمعیت سوال مطرح کردند.

وی تاکید کرد: اولویت های وزارت بهداشت در ابتدا مقابله با کرونا بود که موفقیت خوبی حاصل شد، همچنین بیمه همگانی و تعرفه پرستاری بود که در گزارش کمیسیون به آن اشاره خواهم کرد اما در مورد جوانی جمعیت واقعا وضعیتی که در کشور وجود دارد بسیار نامطلوب بوده و فرصت زیادی هم برای افزایش جمعیت در کشور نداریم بنابراین عاجزانه از نمایندگان مجلس درخواست می کنم که با وضع قوانین و ارائه راهکار بتوانیم از این بحران خارج شویم چرا که اگر ما در طول ۷ سال کاری برای افزایش جمعیت نکنیم بعد قابل جبران نخواهد بود و این دغدغه رهبر معظم انقلاب است که باید در خصوص آن اقدام کنیم.

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعتبارات خوبی برای درمان ناباروری تخصیص یافت، متاسفانه بودجه به ذینفعان نرسید و هزینه موارد دیگری شد که از طریق دیوان محاسبات پیگیر آن هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: زوجین نابارور که تمایل بسیار زیادی به فرزندآوری دارند، اما هزینه درمان ناباروری در کنار رنج فرآیندهای درمان و نداشتن فرزند، باعث می شود تا ما به عنوان سیاستگذار در سیاست های جمعیت، یارانه بیمه و درمان و حمایت جدی از آنها داشته باشیم.

بهرام عین اللهی در نشست علنی مجلس، در پاسخ به سوال نماینده مردم چابهار درخصوص توزیع عادلانه فرصت ها و منابع حوزه سلامت در مناطق محروم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و قدردانی از همراهی و همکاری مستمر نمایندگان با وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت سلامت و برقراری عدالت در حوزه سلامت گفت: در همین مدتی که در وزارت بهداشت حضور پیدا کردم ۵۰ سفر استانی انجام دادم و از مناطق محروم نیز بازدیدهایی داشتم.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به سوال این نماینده در رابطه با اجرای بندهای ۹ قانون اساسی و ۱۳ سیاست های کلی حوزه سلامت گفت: به همه معاونان، مدیران و همکاران خود دستور دادم که نگاه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار برای رفع تبعیض ها داشته باشند و به صورت جهادی عمل کنند. یکی از کارهایی که بدین منظور انجام گرفته است، افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی است که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و امسال ۲۰ درصد این ظرفیت افزایش یافته است. این ۲۰ درصد عمدتاً به مناطق محروم اختصاص پیدا می کند و می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی اولویت دیگر وزارت بهداشت را بیمه همگانی دانست و افزود: اولویت سوم موضوع تعرفه های پرستاری بود که پس از ۱۵ سال که مجلس قانون آن را تصویب کرده بود و اجرایی نشده بود را در دستور قرار دادیم و بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در حضور پرستاران این مسئله در اولویت قرار گرفت و امروز این نوید را می توانیم به نمایندگان بدهیم که این قانون اجرایی شده و برنامه آن در شورای عالی بیمه و هیات دولت هم مصوب شده است.

معین الدین سعیدی در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ ارائه شده توسط بهرام عین اللهی به صورت مشروط قانع شد.

سعیدی پس از ارائه پاسخ وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به مباحث مطرح شده توسط وزیر و درخصوص طرح عدالت و نظام تعالی سلامت و رویه ما مردم مناطق محروم و خصوصاً مردمان استان سیستان و بلوچستان که افراد امیدواری هستند، آقای قالیباف که دغدغه وی درخصوص مناطق محروم بی سابقه است، قاضی موضوع قرار می دهیم تا وی معین مردم سیستان و بلوچستان باشند و این فرصت را به مسئولان وزارتخانه می دهیم تا طرح عدالت و نظام تعالی سلامت را اجرایی کند.

 معین الدین سعیدی در نشست علنی مجلس در جریان توضیح سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علل عدم افزایش شاخص های بهداشتی و پزشکی در مناطق کم برخوردار، گفت: نظام ما در طول حیات ۴۳ ساله خود کارنامه پرباری در حوزه سلامت دارد، اما شاخصه انقلاب ما موضوع عدالت و توزیع عادلانه فرصت ها در کشور است و مبنای سوال من نیز فاصله نجومی میان شاخصه سلامت در مناطق برخوردار و غیربرخوردار است. این در حالی است که قوانین و اسناد بالادستی تکلیف های مشخصی برای حوزه بهداشت دارند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور بیان کرد: فرارسیدن سالروز شهادت مجاهد دانشمند، شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی می دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمع شدن ویژگی های درخشانی همچون شجاعت و پیشتازی در جهاد، انصاف و اعتدال و پرهیز از اقدامات شتابزده و محاسبه نشده، صفای باطن و لطافت طبع، عشق و علاقه بی نظیر به امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی در کنار فهم و تحلیل دقیق از مسائل سیاسی سراسر جهان اسلام و استعداد علمی کم نظیر از شهید چمران شخصیتی نمونه و الگویی بی بدیل برای تمامی جوانان ساخته بود که انقلابی و بسیجی بودن خود را در گره گشایی از مشکلات مردم و مستضعفان عالم نشان می داد و با بی عملی و بی حاصلی بیگانه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه