نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

خبر مهم برای خریداران نهضت ملی مسکن | آماده شدن زمین‌های نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در راستای اجرای دستور رئیس جمهور برای ساخت مسکن، ۷ هزار هکتار زمین شناسایی شده دستگاه‌ها، باید در اختیار طرح نهضت ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد،‌ اظهار کرد: پس از آنکه رئیس جمهور به وزارت راه آمد و در جریان طرح‌های در دست اجرای این وزارتخانه قرار گرفت، جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیسی برگزار شد.

خبر مهم برای خریداران نهضت ملی مسکن | آماده شدن زمین‌های نهضت ملی مسکن
کدخبر : 9586
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان “مسکن در کشور یکساله ساخته نمی‌شود” گفت: تاکنون حدود ۴ درصد زمین‌های شناسایی شده دولتی برای ساخت مسکن ملی به وزارت راه تحویل شده است.

وی ادامه داد: ایجاد یک میلیون مسکن در سال، یکی از شعار‌های انتخاباتی رئیسی بود و حالا رئیس جمهور در نخستین بازدید نظارتی خود به سراغ وزارت راه و شهرسازی رفته تا نشان دهد برای تحقق وعده خود چقدر اصرار دارد.

وی با اشاره به این‌که رئیس‌جمهور اعلام کرده که طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته و تحویل مردم شود،‌افزود:‌ از ۷ هزار هکتار زمین شناسایی شده دستگاه‌های دولتی، تاکنون تنها ۴ درصد (۲۸۰ هکتار) به وزارت راه تحویل شده است.

او با بیان این‌که مسکن یکی از موضوعات اصلی است که رئیس جمهور آنرا مورد بررسی قرار داده و دغدغه وی برای ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال است، اضافه کرد: اولین چیزی که برای ساخت مسکن نیاز است زمین است، دیروز به رئیس جمهور گزارش دادیم و آمار و ارقامش هم موجود است؛ یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را امروز از زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی آماده بارگذاری است یعنی همه کارهایش انجام شده، بخشی از آن‌ها بارگذاری شده، بخشی از آن‌ها به صورت مجتمع‌ها طراحی شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد هم از زمین‌های راه و شهرسازی امروز در حال تغییر کاربری و الحاق به شهر‌ها در شهرسازی و معماری وزارتخانه در حال بررسی است که امیدواریم این تعداد به اضافه تعداد موجود حدود ۲٫۸ میلیون واحد را تأمین کند.

قاسمی گفت: دیروز رئیس‌جمهوری به مسئولان وزارتخانه و استاندارانی که به صورت وبیناری در این نشست حضور داشتند دستور دادند زمین ۱٫۴ میلیون واحد تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این که تا پایان شهریور ماه قطعاً زمین ۲٫۸ میلیون واحد را خواهیم داشت، اظهار کرد: در مورد واگذاری زمین‌های دولتی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن هم کاملاً مشخص است و ماه‌ها از ابلاغ این قانون گذشته، همان طور که اشاره شد حدود ۷۶۰۰ هزار هکتار مربوط به دستگاه‌های مختلف در استان‌های مختلف شناسایی شدند که حدود چهار درصدش تقریباً امروز در اختیار وزارت راه است.

وی از دستور رئیس‌جمهوری برای تعیین تکلیف این میزان زمین خبر داد و با تاکید بر این‌که اگر این زمین‌ها به وزارت راه واگذار نشود به صورت یک طرفه سازمان ثبت اسناد آنها را به نام وزارت راه و شهرسازی صادر خواهد کرد، افزود: یک قانون وجود دارد که مقداری برای قانون پیشبرد مسکن مشکلاتی به وجود آورده است؛ قانون مولد سازی به دستگاه‌ها اجازه داده که در سرمایه‌ای که در اختیار دارند مولدسازی کنند لذا این مانع موجب شد که تاکنون دستگاه‌ها این زمین‌ها را در اختیار ما قرار ندهند، ولی امیدواریم با دستور رئیس جمهور حتماً تا پایان شهریور ماه این اتفاق بیفتد.

نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که وام ۷۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن هنوز تصویب نشده است گفت بر اساس برنامه ریزی انجام شده به صورت ماهانه تعدادی از واحدهای این طرح را تحویل خواهیم داد.

​رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه تجلیل از دست اندرکاران پروازهای حج امسال در پاسخ به پرسش تسنیم درباره وام ۷۰۰ میلیونی نهضت ملی مسکن گفت این وام هنوز در شورای پول و اعتبار تصویب نشده است.

وی در خصوص افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن افزود: شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد را تحویل می دهیم و بر اساس برنامه به صورت ماهانه تعدادی از واحدهای این طرح را تحویل خواهیم داد.

قاسمی همچنین با تاکید بر این که فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت چارتری ممنوع است گفت: قیمت این پروازها مشخص است و کسی اجازه گرانفروشی در این پروازها را ندارد.

وزیر تاکید کرد با چند ایرلاین که اقدام به گران فروشی بلیت کرده بودند برخورد شده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه