نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | بهره برداری از واحدهای نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: در گام نخست اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید فعال است که بخشی از واحدهای یک طبقه هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی مسکن | بهره برداری از واحدهای نهضت ملی مسکن
کدخبر : 9513
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

  علیرضا جعفری در بازدید از شهر جدید عالیشهر  بیان کرد: به دنبال وعده رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر دستگاه‌های مرتبط تکلیف شده است تا با شناسایی و حل مشکلات، واحدهای مسکونی گام نخست با سرعت قابل توجهی پیش برود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق مشکل محدودیت زمین وجود دارد اما این مساله در شهر جدید عالیشهر بوشهر وجود ندارد و باید در بخش عملیات اجرایی هماهنگی‌هایی صورت گیرد که امروز در نشست شورای اداری این شهر پیگیری می‌شود.

جعفری عنوان کرد: مسائل مربوط به پیمانکاری و بانکی، قراردادهای مشارکتی و تک سندی کردن اراضی بخشی از مسائلی است که حل آن در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور حتم تلاش می‌شود تا سهمیه‌ای از واحدهای نهضت ملی مسکن در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و بخشی از واحدهای مسکونی مناطقی که واحدهای یک طبقه اجرایی شده در این زمان تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر واحدهای مسکونی گام نخست نهضت ملی مسکن، برخی از پروژه‌های مسکونی متوقف و نیمه کاره‌ نیز در کشور وجود دارد که فاقد متقاض بوده و در این دوره که ثبت نام متقاضیان صورت گرفت، سرعت بخشی به آنها در دستور کار جدی قرار گرفته تا شاهد افتتاح آنها باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور درباره تعهد سنواتی این شرکت برای تکمیل واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر، گفت: در شهرهای جدید حدود ۶۰ هزار واحد باقیمانده داریم که هنوز تحویل داده نشده و حدود ۲۰ هزار واحد نیز تحویل شده اما مراحل و امکان بهره بردای آن برای گیرنده فراهم نبوده است.

جعفری اعلام کرد: بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکن مهر امسال تحویل می‌شود و مابقی در تابستان آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: بیمارستان محلی و مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید سلیمانی عالیشهر اکنون یک سال است که متوقف مانده و تصمیم گرفته شد تا با ایجاد ظرفیت تهاتر برای پرداخت مطالبات پیمانکار، تکمیل آن سرعت گیرد و تحویل بهره‌بردار که دانشگاه علوم پزشکی ایران است، شود.

جعفری اعلام کرد: در همکاری که با دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌شود تا تکمیل عمرانی و تجهیز این مجموعه درمانی سرعت گیرد و هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

جعفری گفت: در این سفر به استان بوشهر، پروژه‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، ورزشی و درمانی شهر جدید عالیشهر مورد  بازدید قرار گرفت که با توجه به فرصت‌های خوبی که در اختیار این شهر است، قابلیت توسعه خدمات در راستای ایجاد یک فضای سکونت مناسب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور افزود: استخر احداث شده در عالیشهر مجموعه مجهز و خوبی است و هدف ما این است که عموم جوانان این شهر از آن استفاده کنند.

وی توضیح داد: اگر آموزش و پرورش که اکنون این مجموعه را در اختیار دارد برای بهره برداری و هزینه نگهداشت آن مشکل داشته باشند، شرکت عمران شهر جدید، این پروژه را تحویل می‌گیرد و با استفاده از یارانه فرهنگی نسبت به نگهداشت آن اقدام می‌کند.

جعفری افزود: در این صورت هزینه استفاده از این مجموعه برای جوانان عالیشهر کاهش می‌یابد.

نهضت ملی مسکن

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه با مدیران عامل شهرهای جدید پرند، پردیس، اندیشه، هشتگرد و ایوانکی بر تعیین تکلیف ۷۳ هزار نفر باقیمانده ثبت نامی در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران به صورت ویژه تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه ماهانه نهضت ملی مسکن با مدیران عامل شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد، ایوانکی و اندیشه، گفت: تکلیف تمامی متقاضیان تهرانی طرح نهضت ملی مسکن این هفته باید مشخص شود.

وی گفت: تعیین تکلیف تمامی متقاضیان ظرف هفته جاری در شهرهای جدید می‌بایست هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

 محبت خواه افزود: در استان تهران ۴۳۴ هزار نفر در شهرهای جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن داشته‌اند که در مرحله اول می‌بایست متقاضیان باقیمانده تعیین تکلیف شوند.

همچنین مقرر شد در اولین جلسه شورای مسکن استان نیز وضعیت مساکن مهر ناتمام شهرهای جدید تعیین تکلیف و نهایی شود.

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با مدیران عامل شهرهای جدید به‌صورت مستمر، منظم و ماهانه خواهد بود و آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در مباحث تخصیص زمین، متقاضیان، شروع پروژه‌های جدید و پیشرفت پروژه‌ها، انعقاد قرارداد با بانک‌ها و... بررسی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه