واریزی جدید | واریزی جدید دولت

واریزی جدید دولت برای این افراد از امشب | واریز سود میلیونی برای سهام عدالتی ها

از میان مشمولان سهام عدالت حدود دو میلیون نفر هستند که هنوز شماره شبای خود برای دریافت سود سهام عدالت سال‌های گذشته را ثبت نکرده‌اند و طبق آخرین اخبار اگر این افراد میخواهند سودهای باقی‌مانده در حساب شرکت‌ها را دریافت کنند فقط تا پایان روز جمعه برای ثبت اطلاعات خود فرصت دارند.

 واریزی جدید دولت برای این افراد از امشب | واریز سود میلیونی برای سهام عدالتی ها
کدخبر : 9369
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام جاماندگان سهام عدالت رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای افرادی است که سود سهام عدالت را نگرفته اند و دولت در نظر دارد با واریزی جدید حساب این افراد را پر می کند.مقدار واریزی جدید تقریبا 800 هزار تومان اعلام شده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

طبق آمار، حدود یک میلیون و۹۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. شرکت سپرده گذاری مرکزی چندی پیش اعلام کرد که سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است.

در راستای این موضوع قرار است اوایل مرداد بخش دیگری از سود افرادی که تا کنون اطلاعات خود را برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نکرده بودند پرداخت شود. بنابراین سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات را در روز شنبه جمع آوری و فرایند پرداخت سود را در روز یکشنبه هفته جاری آغاز کند.

واریزی جدید

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. 

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون از قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت، اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر نداریم تا بتوانیم سودی برایشان واریز کنیم.

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و انتهای سال ۱۴۰۰ سود عملکرد مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرده است.

به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از آن‌ها وجود نداشته که بتوان سود را برای آنان واریز کرد. طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آن صورت گرفت و هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که تاکنون اطلاعات معتبری  از آنها نداریم.

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و برای عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است. مهم‌ترین دلایلی که شرکت سپرده‌گذاری نتوانسته این سود‌ها را به حساب سهامداران واریز کند، بسته بودن حساب افراد، حساب مشترک و بلند مدت مدت بودن حسا ب آن‌ها بوده است.

پیش از این گفته شده بود سود سهام عدالت برای جاماندگان که فرآیند اصلاح اطلاعات خود را انجام داده اند تا پایان تیر واریز خواهد شد.

شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند.

پس از ادعای پرداخت یارانه عید قربان از سوی دولت، حالا برخی کاربران و رسانه‌های داخلی شایعه واریز یارانه و عیدی غدیر ۱۴۰۱ را مطرح کرده اند. این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که دولت تاکنون چیزی در مورد یارانه غدیر و پرداخت یارانه جدید مطرح نکرده است.

در واقع شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند. اما این موضوع صحت ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دارندگان برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سود مالی سال ۱۳۹۸ را به مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ دریافت کردند. این سود برای سال مالی ۱۳۹۹ به ۵۵۰ تا یک میلیون تومان رسید که بخش اعظم سهام داران آن را دریافت کردند.

در حال حاضر نیز جاماندگان قرار است تا پایان تیر ماه جاری بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کنند. البته میزان دریافت سود سهام عدالت این گروه بستگی به برگه سهام عدالت آن‌ها دارد.

در صورتی که سهامدار سود سال مالی ۱۳۹۸ را دریافت نکرده باشد، برای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای برگه یک میلیون تومانی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای سال مالی ۱۳۹۹ نیز واریز این سود به ترتیب ۵۵۰ هزار تومان و یک میلیون تومان خواهد بود.

اگر هم این سهامدار سود هر دو سال مالی را دریافت نکرده باشد و برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در دست داشته باشد، احتمالا حدود ۷۵۰ هزار تومان به حساب اش واریز می‌شود. دارندگان برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز احتمالا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه