واریزی جدید | واریزی دولت | یارانه

پرداخت یک میلیون تومانی عیدی برای این افراد | واریزی جدید رئیسی در حساب این افراد

شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند.

پرداخت یک میلیون تومانی عیدی برای این افراد | واریزی جدید رئیسی در حساب این افراد
کدخبر : 9282
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام جاماندگان یارانه رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای افرادی است که یارانه نگرفته اند و دولت در نظر دارد با واریزی جدید حساب افراد را پر می کند.مقدار واریزی جدید هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

پس از ادعای پرداخت یارانه عید قربان از سوی دولت، حالا برخی کاربران و رسانه‌های داخلی شایعه واریز یارانه و عیدی غدیر ۱۴۰۱ را مطرح کرده اند. این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که دولت تاکنون چیزی در مورد یارانه غدیر و پرداخت یارانه جدید مطرح نکرده است.

در واقع شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند. اما این موضوع صحت ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دارندگان برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سود مالی سال ۱۳۹۸ را به مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ دریافت کردند. این سود برای سال مالی ۱۳۹۹ به ۵۵۰ تا یک میلیون تومان رسید که بخش اعظم سهام داران آن را دریافت کردند.

در حال حاضر نیز جاماندگان قرار است تا پایان تیر ماه جاری بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کنند. البته میزان دریافت سود سهام عدالت این گروه بستگی به برگه سهام عدالت آن‌ها دارد.

در صورتی که سهامدار سود سال مالی ۱۳۹۸ را دریافت نکرده باشد، برای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای برگه یک میلیون تومانی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای سال مالی ۱۳۹۹ نیز واریز این سود به ترتیب ۵۵۰ هزار تومان و یک میلیون تومان خواهد بود.

اگر هم این سهامدار سود هر دو سال مالی را دریافت نکرده باشد و برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در دست داشته باشد، احتمالا حدود ۷۵۰ هزار تومان به حساب اش واریز می‌شود. دارندگان برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز احتمالا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

واریزی جدید

اگرچه دولت وعده داده بود یارانه جاماندگان تا آخر این هفته واریز شود اما به این وعده محقق نشد .

۲۱ تیر ماه سومین مرحله یارانه نقدی جدید به حساب سرپرستان ۹ دهک درآمدی جامعه واریز شد. اگرچه رئیس جمهور دستور واریز یارانه جاماندگان در این تاریخ را داده بود اما این مبلغ همچنان واریز نشده است.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی و وزارت کار نشان می‌دهد احتمال واریز یارانه جاماندگان تا ۲۴ تیر ماه بسیار اندک است و به احتمال بسیار زیاد این یارانه در هفته آینده و همزمان با عید غدیر واریز می‌شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که هر کدام از مشمولان این کمک معیشتی، سه مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را همزمان با هم دریافت می‌کنند. البته این وعده‌ای است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها داده است.

ابراهیم رئیسی در اوایل تیر ماه در یک برنامه زنده خبری اعلام کرد که یارانه جاماندگان باید تا قبل از واریز یارانه تیر ماه به حساب این افراد واریز شود. بنا بر این دستور انتظار می‌رفت کمک معیشتی جاماندگان قبل از تاریخ ۲۰ تیر واریز شود. اما نه تنها این یارانه قبل از تیر واریز نشد، بلکه واریز آن به آخرین هفته تیر ماه موکول شده است.

ولی تنها مشکل واریز یارانه جدید، عدم پرداخت کمک معیشتی جاماندگان نیست. همزمان با واریز این مبلغ، بسیاری از مشمولان اعلام کردند مبلغ یارانه آنها نسبت به ماه‌های قبل کمتر شده است. یعنی آنها اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده و جزو دهک اول تا سوم بودند اما این ماه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است. یعنی دهک درآمدی این گروه تغییر کرده است.

این تغییر دهک درباره برخی از افراد دهک‌های بالاتر هم رخ داده وبعضی از افرادی که جزو ۹ دهک اول درآمدی بودند ماه‌های قبل مشمول یارانه شدند اما در تیر ماه برخی از این افراد هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند که نشان می‌داد آنها وارد دهک دهم جامعه شده‌اند!

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه