وام قرض الحسنه | وام فوری

شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی | وام قرض الحسنه فوری با سود ۴ درصد و بدون ضامن

​ بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد.. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی | وام قرض الحسنه فوری با سود ۴ درصد و بدون ضامن
کدخبر : 8990
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

 بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. این وام در قالب طرح «کالا کارت» پرداخت می‌شود.افرادی که خواهان وام ۱۰۰ میلیون تومانی از بانک مهر ایران هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد. مدت زمان بازپرداخت وام به انتخاب دریافت کننده آن تعیین خواهد شد و حداکثر هم به ۲۴ ماه می‌رسد. مشتریانی که این تسهیلات بانک مهر ایران را دریافت می‌کنند فقط امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این مجموعه را خواهند داشت.

اقساط این مبلغ وام قرض الحسنه ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ هزار تومان است. کل سود این تسهیلات هم ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.

ثبت نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از صبح امروز آغاز شد، اما امسال بر خلاف دو سال گذشته، تفاوت‌هایی را داشت.

امسال سقف اعتباراتی که برای پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده، ۴۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین متقاضیانی که پارسال وام دریافت کرده اند، امسال می‌توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند؛ البته به این شرط است که منابع مالی در نظر گرفته شده، کافی باشد.

دیروز خانم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: اولویت ما پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیانی است که در دو سال گذشته تسهیلات دریافت نکرده باشند.

متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، امسال با ورود به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، در هنگام ثبت نام متوجه می‌شوند که در ابتدا باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و در صورتی که پیش از این ثبت نام نکرده باشند، امکان ورود به سامانه را نخواهند داشت.

به گفته آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، نظارت بر ثبت نام متقاضیان تشدید خواهد شد و امکان ثبت نام بدون کد رهگیری و اجاره نامه وجود نخواهد داشت.

از دو سال گذشته، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و امسال هم طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، برای تهران ۱۰۰ میلیون، برای سایر کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون و برای شهر‌های کوچک ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وام قرض الحسنه

وام فوری قرض‌الحسنه اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱

به گزارش فرارو، وام قرض‌ الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه امسال وارد مرحله جدیدی می‌شود. در بخشنامه جدید بانک مرکزی که روز ۲۴ فروردین به بانک‌های مهر و رسالت ابلاغ شده، سقف وام قرض الحسنه اعطایی به افراد حقیقی در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. از این وام به‌عنوان وام قرض الحسنه فوری یا ضروری هم اسم برده می‌شود و دوره بازپرداخت آن امسال ۶۰ ماهه خواهد بود. علاوه بر وام قرض الحسنه، بانک مرکزی حالا تکلیف وام قرض الحسنه اشتغالزایی را هم مشخص کرده است. سقف تسهیلات اشتغالزایی به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و دوره بازپرداخت آن ۸۴ ماهه اعلام شده است. باید توجه داشت که این وام تحت عنوان تسهیلات اشتغالزایی برای کسب و کار‌های خرد است و فقط به اشخاص حقوقی داده می‌شود.

وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی چقدر افزایش پیدا کرد

وام قرض الحسنه اشتغالزایی به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و از زمان انتشار بخشنامه جدید بانک مرکزی از عبارت افزایش این تسهیلات در رسانه‌ها استفاده می‌شود. حالا این افزایش دقیقا چقدر است؟ سال گذشته سقف پرداختی وام قرض الحسنه اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومان بود. یعنی رقم وام قرض الحسنه اشتغالزایی دقیقا پنج برابر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. این عدد دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان بود. مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی هم درقیاس با سال قبل بیشتر شده است. بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی امسال درحالی ۸۴ ماهه است که سال ۱۴۰۰ دریافت کنندگان این وام باید ظرف ۶۰ ماه تسویه می‌کردند. رقم وام قرض الحسنه طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال نسبت به پارسال چهار برابر شده است. بانک‌های مهر ایران و رسالت سال گذشته ۵۰ میلیون تومان وام می‌دادند و امسال باید ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. سال ۹۹ سقف پرداختی وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومان بود. دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه سال گذشته ۳۶ ماهه بود و حالا دریافت‌کنندگان این وام ۶۰ ماه برای تسویه‌حساب مهلت دارند.

اقساط وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه

کارمزد وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه سالی یک بار دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی از دریافت‌کننده وام، اقساط گرفته می‌شود. اگر فرض کنیم وام ۵۰۰ میلیون تومانی اشتغالزایی گرفتیم، همان ماه اول ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی رقم اقساط ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان خواهد بود. البته رقم اقساط تا پایان مهلت تسویه حساب تغییر نخواهد داشت، اما عدد کارمزد سال دوم (قسط سیزدهم) به ۱۶ میلیون تومان می‌رسد. سال سوم ۱۲ میلیون تومان و سال چهارم هشت میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد سال پنجم هم چهار میلیون تومان خواهد بود. اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه بگیریم، رقم اقساط ماهانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. عدد کارمزد برای قسط اول هشت میلیون تومان، قسط سیزدهم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قسط بیت‌وپنجم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قسط سی‌وهفتم سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قسط چهل‌ونهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه توسط دو بانک پرداخت می‌شود؛ بانک رسالت و مهر. نحوه اقدام برای دریافت وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه تقریبا سرو‌شکل مشابهی در این دو بانک دارد. وقتی به سایت بانک رسالت مراجعه کنیم، شرایط دریافت وام قرض الحسنه به‌طور کلی شامل چهار مرحله می‌شود. قدم اول افتتاح حساب است. اگر سپرده قرض الحسنه یا جاری در این بانک ندارید، باید حساب باز کنید. مرحله دوم اعتبارسنجی محسوب می‌شود. پس از افتتاح حساب، برای انجام اعتبارسنجی باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه مرآت اقدام کنید. در همین مرحله پرونده شما برای دریافت وام قرض الحسنه تکمیل می‌شود و خان سوم برآورد تسهیلات نام دارد. وقتی همه این مراحل را انجام دادید، پیامکی از سوی بانک به‌شما ارسال می‌شود و آنوقت تازه برای ثبت درخواست وام قرض الحسنه و وام اشتغالزایی باید در سامانه اینترنت بانک ثبت‌نام کنید. در بانک مهر شرایط دریافت وام قرض الحسنه تقریبا به همین شکل است. این بانک برای وام قرض الحسنه طرح‌های دیگری هم دارد. به‌طوری که اگر مشتریان در موعد مقرر اقدام به تسویه حساب کنند، طی یک سال سه‌بار می‌توانند وام قرض الحسنه دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه