رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از اجرایی شدن رتبه بندی فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: قانونی که در مجلس شورای اسلامی درروزهای پایانی سال ۱۴۰۰ مصوب شد به آموزش وپرورش مهلت دادن تا ۲۳ فروردین آیین نامه اجرایی قانون را تدوین و در اختیار دولت قرارداده شود.

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از اجرایی شدن رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 8841
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

با توجه به اینکه طرح رتبه بندی معلمان به کمسیون دولت ارسال شده است و در حال بررسی می باشد، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: این طرح در آینده نزدیک ابلاغ و اجرا خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: قانونی که در مجلس شورای اسلامی درروزهای  پایانی سال ۱۴۰۰ مصوب شد به آموزش وپرورش مهلت دادن تا ۲۳ فروردین آیین نانه اجرایی قانون را تدوین و در اختیار دولت قرارداده شود.

مسعود بهرامی افزود: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت نهادهای مختلف از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان امور استخدامی آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین و تحویل دولت داده است .

وی دراینباره گفت : طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شده و از امروز در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود .

رتبه بندی معلمان

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ملی اصناف و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: کشاورزان خوزستان علاوه بر خسارت سیل ۹۸، دو سال پیاپی خشکسالی و عدم کشت تابستانی داشتند که لازم است وام های آن ها امهال شود.

نماینده مردم اهواز نسبت به تعویق اجرای طرح رتبه بندی معلمان به دولت اعتراض کرد و خواستار هر چه سریع تر این طرح شد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای قانون رتبه بندی معلمان شد و گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان در هیات بررسی و تطبیق مصوبات با قانون، ابطال شد که لازم است دولت هرچه سریع تر حقوق آن ها را احقاق کند.

وی در ادامه در تذکر به وزیر بهداشت، با انتقاد از اینکه دفترچه خدمات درمانی بیماران کم خونی مزمن خارج شده و اکثر آن ها از اقشار ضعیف هستند که نیاز به تعویض مفاصل دارند، گفت: همچنین خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، مقام دوم کشور را در این حوزه دارد اما آن ها از سهمیه استخدامی محروم بوده و گواهی رانندگی آن ها ۲ ساله تبعیض می شود که این تبعیض است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان خواستار به روزرسانی طرح حادی روستایی شد که سال ها اجرا نشده و خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی از سال ۹۵ تاکنون اجرا نشده که این موضوع در تخصیص سرانه ها و اعتبارات تاثیرگذار بوده است.

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره ‌خبر داد: برای اجرای رتبه بندی معلمان در انتظار‌ ابلاغ آیین‌نامه از سوی رئیس جمهور‌ هستیم که احتمالا تا اواخر همین هفته ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارهای کارشناسی و نهایی سازی متن انجام شده است، عنوان کرد: به زودی با ابلاغ رئیس جمهور این آیین‌نامه اجرا خواهد شد.

ستاری‌فرد درباره آماده شدن مقدمات اجرای رتبه بندی معلمان افزود: آموزش و پرورش مقدمات اجرای آن را فراهم کرده است، برای نمونه احکام اعضای هیات ممیزه که رتبه‌ها را مشخص می‌کنند، انتخاب شده‌اند.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ابلاغ‌های لازم از سوی وزیر آموزش و پرورش به اعضای هیات ممیزه انجام شده است، ادامه داد: اعضای هیات ممیزه در سه سطح، منطقه‌ای، استانی و مرکزی فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

به گفته وی، مداراک و مستندات معلمان نیز در حال جمع آوری است.

‌ روز گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ علنی مجلس به بحث رتبه بندی معلمان پرداختند.

کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا‌ در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی عنوان کرد: آیین نامه اجرای رتبه بندی معلمان در حال تدوین است که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم برای نظارت بر روند اجرای آن یک نفر را به عنوان مأمور جهت نظارت بر این مساله معرفی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه