رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر خوش برای معلمان | زمان نهایی اجرایی شدن رتبه بندی معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان حتی اگر بازنشسته شوند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

خبر خوش برای معلمان | زمان نهایی اجرایی شدن رتبه بندی معلمان
کدخبر : 8731
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

سعید عسکری معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت آیین‌ نامه رتبه‌ بندی معلمان ، اظهار کرد: احکام اعضای هیأت ممیزه صادر شده است و در ادامه مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران مناطق احکام هیأت ممیزه استانی و منطقه‌ای را صادر کرده یا در حال صدور هستند.

وی با بیان اینکه کلیات آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در هیأت دولت تصویب شده است، افزود: به محض اینکه قانون ابلاغ شود، اقدامات اجرا شدن آن انجام می‌شود.

عسکری درباره جمع‌آوری مستندات معلمان گفت: در سامانه LTMS، یک بخش را برای رتبه‌بندی گذاشتیم که اطلاعات و مستندات است؛ البته منتظر ابلاغ قانون هستیم تا بتوانیم فعالیت اجرایی را به صورت رسمی آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اعمال رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود و از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان حتی اگر بازنشسته شوند، مشمول می‌شوند.

رتبه بندی معلمان

جزئیات رتبه بندی معلمان برای شاغلان و بازنشستگان

تجربه سال‌های اخیر و سماجت معلمان در مطالبه‌گری نشان داده است که اگر حداقل پاسخ‌ها به این صنف داده نشود، تحرکات اعتراضی و کنش‌های صنفی آنها ادامه خواهد داشت.

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رتبه‌بندی معلمان و سال تحصیلی آینده» به قلم محمد داوری این گونه آورده است:

خرداد هم به پایان رسید ولی از عملی شدن وعده دولت و مجلس به معلمان خبری نیست و به‌رغم سپری شدن حداکثر مهلتی که مجلس به دولت داده شده بود و تدوین آیین‌نامه مربوطه در دولت بعید به نظر می‌رسد مزایای رتبه‌بندی در فیش حقوقی خردادماه معلمان منظور و احکام آنان صادر شود. هر چند طرح رتبه‌بندی معلمان از مسیر و فلسفه اصلی خود که ربطی به معیشت معلمان نداشت و هدفش ایجاد رقابت و انگیزه برای بهبود عملکرد معلمان بود، خارج شده است و هر چند آنچه در ابتدا طراحی شده بود با آنچه قرار است اجرایی شود مانند همان فیل بی‌دم و اشکم است، اما این نگرانی وجود دارد که سال تحصیلی آینده که حدود سه ماه دیگر آغاز می‌شود متاثر از این بی‌تدبیری مثل سال تحصیلی جاری پر از چالش و تنش شود. تجربه سال‌های اخیر و سماجت معلمان در مطالبه‌گری نشان داده است که اگر حداقل پاسخ‌ها به این صنف داده نشود، تحرکات اعتراضی و کنش‌های صنفی آنها ادامه خواهد داشت و اگر این‌گونه باشد سال تحصیلی جدید که پس از سه سال کرونایی انتظار می‌رود با حضوری شدن کلاس‌ها و تلاش مضاعف معلمان آسیب‌های دوره کرونا کمی جبران شود، بیم آن می‌رود که تنش‌های ناشی از بی‌تدبیری‌ها و بدقولی‌های مسوولان کاسه‌اش سر دانش‌آموزان بشکند. به‌‌رغم نگرش‌ها و انتظاراتی که مسوولان و مدیران از طرح رتبه‌بندی دارند معلمان فقط از منظر معیشتی به این طرح می‌نگرند، چراکه آنها بر این باورند که حقوق و مزایای معلمان مطابق نرخ تورم و میانگین دریافتی کارکنان دولت در سال‌های اخیر افزایش نیافته و قانون مدیریت خدمات کشوری یا همان نظام هماهنگ پرداخت هم اجرایی نشده است لذا با هر نام و با هر طرح و لایحه‌ای که بر حقوق آنها افزوده شود موافق هستند و از آن استقبال می‌کنند اما فقط با نگرش معطوف به جبران عدم افزایش‌های سال‌های گذشته.

رتبه بندی معلمان

دولت و مجلس به ویژه وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش باید بدانند که طولانی شدن اجرای طرحی که قرار بود از ابتدای سال گذشته عملی شود و بعد وعده اجرای آن از مهر گذشته را دادند و بعد هم گفته شد که از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد، دودش به چشم بیش از 15 میلیون دانش‌آموز و خانواده‌هایی می‌رود که با هزاران امید و آرزو فرزندان‌شان را روانه مدارس می‌کنند، مدارسی که در همین وضعیت نیز ناکارآمد هستند و با معلمان ناراضی و معترض ناکارآمدتر خواهند شد. لذا انتظار می‌رود تابستان را فرصتی برای جلب رضایت و ایجاد امید به معلمان دانسته و مهر آینده و سال تحصیلی جدید را پس از سه سال کرونایی و در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی با نشاط آغاز کرده تا کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بیش از این آسیب نبینند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه