رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

توضیحات جدید وزیر برای رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان

یوسف نوری در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در فرمانداری این شهر افزود: علاوه بر بودجه خود آموزش و پرورش، امسال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان(سه برابر سال گذشته) به بودجه امسال افزوده شده است.

توضیحات جدید وزیر برای رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 8635
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

به گفته وزیر آموزش و پرورش: نسبت به سال گذشته بودجه آموزش و پرورش ۳ برابر افزایش یافته است، یعنی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزوده شده است.

وی با اشاره به چالش‌های آموزشی مدارس در دوران کرونا گفت: دانش‌آموزان به مدت ۲ سال بصورت برخط(آنلاین) آموزش دیدند و بعد از آن با بازگشایی مدارس، انتقادات زیادی به این موضوع وارد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قرار است برای جبران کمبودهای آموزشی بویژه در پایه‌های اول، دوره‌هایی در تابستان برگزار شود.

وی همچنین به طرح همسان سازی حقوق معلمان و در دستور کار قرار گرفتن آن اشاره کرد و گفت: تغذیه دانش‌آموزان نیز از سال آینده با برنامه‌ریزی جدی شروع می‌شود و امسال نیز بصورت آزمایشی این مورد پیگیری و انجام شد.

نوری همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش در مدارس خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ سالن و زمین چمن در مدارس در حال احداث است.

وی با بیان‌اینکه دولت مصمم است در بین مردم حضور فعال داشته باشد و شفاف‌سازی کند، گفت: نهاد آموزش و پرورش نیازمند همکاری و تعامل با همه اقشار مردم است و به تنهایی نمی‌تواند درصدد جبران مشکلات برآید.

وزیر آموزش و پرورش، مهمترین چالش دولت را بدهی‌های برجا مانده از سال گذشته عنوان کرد و گفت: بعد از جبران این دیون، بدنبال غنیمت شمردن فرصت‌ها هستیم.

جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار شاهین شهر، میمه و برخوار، امام جمعه، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و بُرخوار در مجلس و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن درخواست‌ها و گلایه‌های نمایندگان اقشار مختلف مردم، به قرائت پیام رییس جمهور مبنی بر اینکه "به جای نگاه به گذشته و اقداماتی که انجام نشده است، باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و بدانیم که چقدر می‌توانیم در وضعیت کنونی موثر باشیم" پرداخت.

وی افزود: چالش اول دولت سیزدهم بدهی‌های برجا مانده از گذشته بود؛ کمااینکه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از تنخواه گردان هزینه شده و سررسید اقساط به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود اما دولت با استفاده از راهکارهای مختلف مثل صرفه‌جویی، ارتباطات بیرونی، فروش نفت و … این بدهی‌ها را پرداخت کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چالش دوم دولت همه‌گیری کرونا بود که پس از مدتی واکسن تامین شد و همه‌گیری این ویروس در حال حاضر به حداقل رسیده است.

 

 

رتبه بندی معلمان

 رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان که انتقادات جدی نسبت به آن وجود دارد، گفت: بله متاسفانه مواردی در تدوین آیین‌نامه در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضایتبخش نیست. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه مواردی در تدوین آیین‌نامه رتبه‌‌بندی معلمان در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضایتبخش نیست. این قانون در مجلس مصوب شده، برای تصویب آن زحمت زیادی رقم خورده و بودجه آن هم در نظر گرفته شده است، در چنین شرایطی اینکه اکنون بخواهند در تدوین آیین‌نامه داخلی یک اندازه‌گیری متفاوت را اعمال کنند، قابل قبول نیست.

 رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان که انتقادات جدی نسبت به آن وجود دارد، گفت: بله متاسفانه مواردی در تدوین آیین‌نامه در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضایتبخش نیست. این قانون در مجلس مصوب شده، برای تصویب آن زحمت زیادی رقم خورده و بودجه آن هم در نظر گرفته شده است، در چنین شرایطی اینکه اکنون بخواهند در تدوین آیین‌نامه داخلی یک اندازه‌گیری متفاوت را اعمال کنند، قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این نوع رفتار توهین به معلمان عزیز است، مجلس و کمیسیون آموزش اصلا نسبت به این موضوع کوتاه نخواهند آمد.

عضو کمیسیون آموز مجلس ابراز داشت: در طول چند دوره گذشته ما تنها مجلسی هستیم که ایستادگی کردیم و این لایحه را به نتیجه رساندیم، البته همین نکته قابل توجه است که این موضوع لایحه دولت بود نه طرحی از جانب نمایندگان مجلس. در زمان تصویب این قانون و همینطور در زمان تصویب بودجه امسال برای اجرای این قانون بودجه مورد نیاز را هم در نظر گرفتیم. اکنون چرا نباید اجرا شود؟

وی تاکید کرد: ما نمایندگان در کنار معلمین هستیم و تمام قد هم می‌ایستیم و از این حق و مصوبه قانونی دفاع کرده و کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم آمل اضافه کرد: از رئیس‌جمهور محترم هم به جهت همراهی با این موضوع برای تصویب این قانون تشکر می‌کنیم و از هیات دولت می‌خواهیم از اینکه مصوبه‌ای در جهت خدشه‌دار شدن مصوبه قانونی مجلس داشته باشد، پرهیز کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اظهار داشت: هیات دولت مواردی را در آیین‌نامه لحاظ کردند که با قانونی که مجلس مصوب کرده بعضا مغایرت دارد، دولتمردان اگر به مجلس اعتماد دارند باید از این رفتارها پرهیز کنند. قانونی که تصویب شد با حضور نمایندگان دولت به تصویب رسید، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون سرمایه انسانی، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همه حضور پیدا کردند، این دیگر چیزی نبود که بخواهند بروند در هیات دولت مجددا آن را چکش کاری کنند.

وی در رابطه با طولانی شدن زمان تصویب و اجرای این قانون در دولت، گفت: به عقیده من باید هرچه زودتر تصویب آیین‌نامه آن را به نتیجه برسانند، ما نمایندگان هم منتظر هستیم که هرچه زودتر این کار به نتیجه رسیده و اجرا شود.

حاجی‌پور به تلاش تمام نمایندگان برای تصویب این قانون، تصریح کرد: در فرآیند به نتیجه رساندن این لایحه هم این تنها کمیسیون نبود که فعالیت داشت و دلسوزی می‌کرد بلکه کل نمایندگان در این زمینه ایستادگی کردند و باید از کل مجلس تشکر کنیم. البته کمیسیون هم وظیفه ذاتی داشت که این کار را دنبال کند و این تبدیل به قانون شد و امروز ما از دولت انتظار داریم که هر چه زودتر آن را اجرایی کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه