رتبه بندی معلمان | شریاط رتبه بندی معلمان

تصمیم نهایی مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان | آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان در مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: قانون رتبه‌بندی معلمان به تصویب مجلس رسید و مجلس برای اجرای آن در قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفت اما هنوز آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب نرسیده هر چند قرار بود تا ۲۳ خرداد ماه آیین‌نامه اجرایی قانون در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

تصمیم نهایی مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان | آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان در مجلس
کدخبر : 8674
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

محمدصالح جوکار در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی برای سالگرد انتخاب شایسته وی به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم گفت: مردم یزد هنوز امیدشان به دولت است، روزانه هزاران میلیارد تومان سنگ از معادن استان استخراج و برای رشد اقتصادی دیگر نقاط کشور صرف می‌شود اما این زخم دل طبیعت است که مردم نگاه می‌کنند، در سفر استانی آقای رئیس جمهور قرار بود یک معدن به جای انتفاع شدن توسط شرکت‌های خصولتی برای انتقال آب به استان یزد واگذار شود اما نمی‌دانم کدام مسئول یا وزیر مخالف این دستور است لذا در اسرع وقت رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: قانون رتبه‌بندی معلمان به تصویب مجلس رسید و مجلس برای اجرای آن در قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفت اما هنوز آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب نرسیده هر چند قرار بود تا ۲۳ خرداد ماه آیین‌نامه اجرایی قانون در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مصوبه شورای عالی کار و افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی از دیگر موضوعات قابل توجه است، متأسفانه هیأت وزیران مصوب کرده به صورت پلکانی برداشت انجام شود لذا بر اساس نظام پرداخت، بازنشستگان باسابقه و کسانی که بیمه بالایی پرداخت می‌کردند، دریافتی مناسبی ندارند و با عدالت با آنها رفتار نشده است.

رتبه بندی معلمان

آخرین خبرها از رتبه‌بندی معلمان از زبان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام اعضای هیأت‌های ممیزی رتبه‌بندی معلمان صادر شده و جلسات مقدماتی هیأت‌های ممیزی در استان‌ها و مناطق در حال برگزاری است.

ستاری‌فرد با اشاره به این که منتظر ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان توسط رئیس‌جمهور هستیم، گفت: زیرساخت‌ها و تمهیدات اجرایی بررسی مستندات و مدارک معلمان در حال انجام است. سامانه‌ای از سوی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش تعریف شده که مدارک و مستندات فرهنگیان در آنجا تجمیع شود و اجرای رتبه‌بندی به محض ابلاغ، اجرا شود.

وی در پاسخ به این پرسش که عنوان شده بود رتبه‌بندی در پایان فصل بهار اجرا می‌شود، گفت: بررسی‌های کارشناسی رتبه‌بندی در هیأت وزیران انجام شده است و اکنون در مرحله ابلاغ است که ان‌شاءالله به‌زودی ابلاغ می‌شود.

رتبه بندی معلمان

انتقاد وحیدی از اجرا نشدن قانون رتبه بندی معلمان

محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان به دلیل تصمیمات مدافعان سند ۲۰۳۰ در سازمان برنامه و بودجه است، آنها بانیان وضع موجود هستند.

وی ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گیر تصمیمات کسانی است که در صندوق بازنشستگی کشوری هستند و آنها مانعی مهم هستند.

وحیدی در پایان گفت: نگاه سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران از نکات مبهمی است که اثرات آن در استعفای وزیر کار دیده شد . امیدوارم عبرت گرفته و این موضوع را برای همیشه حل کنند.

رتبه بندی معلمان

آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در حال تدوین است

سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در حال تدوین است که از مجلس می‌خواهیم برای نظارت بر روند اجرای آن یک نفر را به عنوان مأمور جهت نظارت بر این مساله معرفی کند.

وی با تقدیر از هیئت تطبیق مقررات برای پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: این هیئت اخیراً جلسه‌ای در این باره برگزار کرد و فردا هم جلسه‌ای دارد که امیدواریم شاهد حل مشکل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است. لازم است به سرعت این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین تکلیف شود و به سرانجام برسد.

دلخوش اظهار داشت: قرار بود آئین نامه بودجه ۱۴۰۱ در یک ماه نوشته شود اما هنوز روی میز مانده است. همچنین هنوز سهم قیر برخی از روستاییان داده نشده که باید رئیس جمهور دستور آن را صادر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه