مسکن ملی | طرح مسکن ملی

خبر خوش برای متقاضیان طرح مسکن ملی | تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی

تکلیف قطعی ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن که بیشترین تعداد آن مربوط به استان تهران است، تا پایان خرداد با بررسی شرط سابقه سکونت اعلام خواهد شد.

خبر خوش برای متقاضیان طرح مسکن ملی | تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی
کدخبر : 8565
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

۳ میلیون ۳۶۰ هزار نفر در حال پالایش نهایی حضور در طرح مسکن حمایتی هستند

در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر حائز شرایط اولیه (فرم ج سبز، نداشتن سابقه مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی) شدند.

در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۸۷۲ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی آغاز شده که این تعداد واحد شامل طرح‌های حمایتی شهری و روستایی است. در عین‌حال زمین با کاربری مسکونی برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین شده است.

آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

مسکن ملی

همه چیز درمورد نتیجه استعلام مسکن ملی

آن دسته از متقاضیانی که بعد از ثبت‌نام در طرح ملی مسکن هنوز پیامکی مبنی بر نتیجه آن دریافت نکرده‌اند می‌توانند نتیجه را مثبت تلقی کنند.

مدیرکل وزارت راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها تسهیلات 450 میلیون تومان نهضت ملی مسکن را پرداخت می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: اگر پاسخ استعلام متقاضیان بیشتر از یک ماه طول کشید به معنای موافقت با درخواست آنها است.

خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: در حال حاضر تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان تهران ۴۵۰ میلیون تومان است که به کلیه پروژه‌های دولتی و خودمالکی پرداخت می‌شود. اگر سازندگان از فناوری‌های نوین استفاده کنند این مبلغ تا ۶۰۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

وی افزود: از هفته‌های گذشته پرداخت متمم ۴۵۰ میلیون تومان واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بانک‌ها شروع شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

طرح نهضت ملی با اقدام ملی تفاوت‌هایی دارد. در طرح نهضت ملی با رعایت دستورالعمل‌ها بعد از آماده شدن زمین، عملیات ساخت آغاز می‌شود. اما در طرح اقدام ملی، بعد از مشخص شدن نفرات و تامین منابع کلنگ‌زنی انجام می‌شود.

می‌توان گفت طرح نهضت ملی یک اقدام جهادی است چراکه در برخی از مناطق قبل از شروع پروژه بانک‌ها تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

نحوه استعلام ثبت نام  طرح نهضت ملی

در طرح نهضت ملی استان تهران بالغ بر 920 هزار نفر شرکت کرده‌اند که تا پایان هفته جاری روند بررسی متقاضیان انجام می‌شود. در صورتی که بیشتر از یک ماه پیامکی مبنی بر پاسخ ثبت‌نام این تسهیلات دریافت نکرده‌اید، مثبت تلقی خواهد شد. همچنین تمام افرادی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با وارد کردن کد ملی در سامانه، اقدام به مشاهده و پیگیری ثبت‌نام خود کنند.

در صورتی که به هر دلیل امکان پیگیری نتیجه استعلام با کد ملی امکان پذیر نبود و یا با خطا مواجه شدید می‌توانید با تماس با شماره تلفن پیگیری مسکن ملی، اقدام به استعلام نتیجه خود کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه