مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی | تحویل واحدهای مسکن ملی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد، اظهار کرد: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحدها تحویل متقاضیان شود.

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی | تحویل واحدهای مسکن ملی
کدخبر : 7555
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پخش زنده تلویزیونی درباره آغاز عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز با حضور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸ هزار واحد مسکونی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

وی افزود: بیشتر این واحدها در شهرهای جدید مانند پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا و سهند قرار دارند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحدها تحویل متقاضیان شود.

قاسمی تسهیلات اعطایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران را ۴۵۰ و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر شهرهای جدید در همجواری مراکز استان‌ها و کلانشهرها قرار دارند که تسهیلات آنها شامل ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.

وی با اشاره به بعضی مشکلات ساکنان شهرهای جدید از قبیل نبود تأسیسات روبنایی و زیرساخت‌ها همچون مدارس، درمانگاه‌ها و کلانتری‌ها گفت: در شهرهای جدیدی که این مشکلات را دارند در حال برطرف کردن آنها هستیم اما از این پس همزمان با ساخت مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌ها و فضاهای روبنایی را نیز احداث می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت شهرسازی نهضت ملی مسکن افزود: برخی شهرهای جدید در هنگام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ایجاد می‌شوند ولی اشکالات مسکن مهر را ندارند و فعلاً در مسکن مهر تراکم خانوار ۱۲۷ خانواده در هکتار بود که در نهضت ملی به ۵۰ خانواده در هکتار کاهش می‌یابد. همچنین احداث فضاهای سبز نیز در کنار مجتمع‌های مسکونی دیده شده است.

مسکن ملی

«ابوذر نکویی» گفت: شهر جدید "رامشار" در ۳۵ کیلومتری زابل و ۱۷۰ کیلومتری زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و بلندترین نقطه حوزه شمال استان محسوب می‌شود و جزو شهرهای نسل یک به شمار می‌رود که با هدف اسکان جمعیت سرریز حوزه سیستان ساخته شده است، به ارائه اطلاعاتی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید رامشار پرداخت.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار، گفت: حدود ۲۲۰۰ نفر برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که پالایش پرونده‌ها هم تکمیل شده است که بر این اساس ۱۰۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی گفت: سهمیه سال اول شهر جدید رامشار در طرح نهضت ملی مسکن، احداث ۳۰۰ واحد بوده است که ما متقاضیان واجد شرایط را به بانک معرفی کرده‌ایم و آنها هم کارهای افتتاح حسابشان را انجام داده‌ و برخی هم واریز وجه را هم انجام داده‌اند.

نکویی افزود: برای ساخت واحدهای شهر جدید رامشار با مجموعه «رسا» به تفاهم رسیده‌ایم و ظرف چند روز آینده زمین را تحویل این مجموعه می‌دهیم. در مجموع از ۱۰۰۰ واحد کل سهمیه شهر جدید رامشار ۳۰۰ واحد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه محروم است، بخشی از متقاضیان، متقاضیان خاص و تحت پوشش نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند و وجه ۴۰ میلیون تومان اولیه را این دستگاه‌ها پرداخت می‌کنند. ما هم‌زمان کار آماده‌سازی زمین را برای ساخت واحدها پیش برده‌ایم و به‌زودی عملیات اجرایی شروع می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار اضافه کرد: زمین‌های طرح نهضت ملی در شهر جدید رامشار هیچ‌گونه معارضی ندارد و همه در طرح جامع شهر دیده شده است و تمام خدمات آب و برق و ... مهیاست.

وی هم چنین گفته است: تمامی ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح به‌صورت ویلایی هرکدام در متراژ ۲۰۰ تا ۲۲۰ مترمربع ساخته خواهد شد.

 این شهر جدید که به‌عنوان بارانداز منطقه ویژه اقتصادی زابل و محدوده صنعتی محسوب می‌شود رفته‌رفته در حال نقش‌آفرینی در حوزه صنعتی، اقتصادی و مسکن است و می‌تواند سرریز جمعیت سیستان را پذیرا باشد.

با استقرار واحدهای صنعتی از جمله کارخانه‌های لاستیک‌سازی و کاشی و سرامیک، تصویب منطقه آزاد سیستان و آغاز فعالیت‌های بازرگانی و تجاری نقش شهر جدید رامشار بسیار پررنگ‌تر خواهد شد و به همین سبب از هم اکنون متقاضیان زمین و مسکن در این شهر در حال افزایش است و با اقدامات انجام شده در این زمینه، رامشار می‌تواند نقش مهمی در تأمین مسکن نیز ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه