نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

اطلاعیه مهم برای خریداران نهضت ملی مسکن | متقاضیان مسکن ملی بخوانند

مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر تا کنون پیامک برای متقاضیان نهضت ملی مسکن ارسال نشده به این معناست که هنوز زمین مسکن آن‌ها تامین نشده و تعداد متقاضیان در آن شهر و استان زیاد است.

اطلاعیه مهم برای خریداران نهضت ملی مسکن | متقاضیان مسکن ملی بخوانند
کدخبر : 8471
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

 پروانه اصلانی گفت: وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ با مبالغ و منابعی که پارسال برای وام مسکن تعیین شد  تفاوت دارد  و مبلغ این وام به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابعی تخصیص یافته که سیستم بانکی موظف است؛ در سال ۱۴۰۱ به بخش مسکن بپردازد تا برای تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شود.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی کد رهگیری‌هایی که از ابتدای ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه پارسال کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط در صورتی که اسفند امسال کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

او می گوید: تاکنون ۱۷۰ هزارنفر برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند و اولویت امسال مربوط به کسانی که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده اند.

بنابراین  به محض آنکه زمین متقاضی تامین شود، پیامک برای آن‌ها صادر می‌شود و عدم ارسال پیامک برای متقاضیان صرفا به معنای عدم تایید شرایط آن‌ها نیست بلکه به معنای آن است که زمین مورد نظر هنوز برای آن‌ها تخصیص نیافته است.

تاکنون  ۱۷۰ هزار   برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند و سقف ودیعه مسکن با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

نهضت ملی مسکن

طبق اعلام روابط عمومی راه و شهرسازی استان تهران عصر امروز 21 خردادماه طی مراسمی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امیردریادار سیاری رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات اجرایی 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر تهران آغاز می شود.

این واحدها در منطقه چیتگر ساخته خواهد شد که در راستای اجرای تفاهمنامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح عملیاتی می‌شود.

تاکنون ساخت حدود 1.2 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است. بر اساس برنامه دولت سیزدهم قرار است طی 4 سال 4 میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

با توجه به تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع  ساخت 15 هزار واحد مسکونی در چیتگر آغاز خواهد شد.

طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پروانه لازم جهت شروع عملیات ساختمانی منطبق بر آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی صادر شده و عملیات اجرایی 15 هزار و 480 واحد در 4 پهنه B D E G جانمایی شده است.

بر این اساس عملیات اجرایی در پهنه B با جانمایی 9 برج مسکونی آغاز می‌شود و برج‌های مذکور در دو تیپ اسکلت فلزی و اسکلت بتنی طراحی شده است. برج‌های فلزی 35 طبقه و برج‌های بتنی 37 طبقه طراحی شده است.

عملیات اجرایی در پهنه D با جانمایی 22 برج 29 طبقه آغاز خواهد شد.

همچنین در پهنه E سه برج اسکلت بتنی ساخته می‌شود. این برج‌ها 36 طبقه خواهند بود.

در پهنه G  شش برج 29 طبقه جانمایی و طراحی شده که مشتمل بر 24 طبقه مسکونی و یک طبقه همکف، 4 طبقه پارکینگ خواهد بود که در حال اخذ پروانه ساخت است.

در حال حاضر با شروع عملیات ساختمانی در پهنه‌های فعال 13 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

در عملیات اجرایی صنعتی‌سازی و استفاده از متریال مورد تایید اداره استاندارد و استفاده از سیستم‌های بروز سازه‌ای و کنترل هر روزه مواد و متریال ورودی در کارگاه‌ها در حال پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه