نهضت ملی مسکن | شرایط طرح نهضت ملی مسکن

خبر خوش برای خریداران نهضت ملی مسکن | آغاز ساخت نهضت ملی مسکن در تهران

قرار بر این است که امروز با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در منطقه چیتگر آغاز شود.

خبر خوش برای خریداران نهضت ملی مسکن | آغاز ساخت نهضت ملی مسکن در تهران
کدخبر : 8400
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

طبق اعلام روابط عمومی راه و شهرسازی استان تهران عصر امروز 21 خردادماه طی مراسمی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امیردریادار سیاری رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات اجرایی 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر تهران آغاز می شود.

این واحدها در منطقه چیتگر ساخته خواهد شد که در راستای اجرای تفاهمنامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح عملیاتی می‌شود.

تاکنون ساخت حدود 1.2 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است. بر اساس برنامه دولت سیزدهم قرار است طی 4 سال 4 میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

با توجه به تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع امروز ساخت 15 هزار واحد مسکونی در چیتگر آغاز خواهد شد.

طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پروانه لازم جهت شروع عملیات ساختمانی منطبق بر آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی صادر شده و عملیات اجرایی 15 هزار و 480 واحد در 4 پهنه B D E G جانمایی شده است.

بر این اساس عملیات اجرایی در پهنه B با جانمایی 9 برج مسکونی آغاز می‌شود و برج‌های مذکور در دو تیپ اسکلت فلزی و اسکلت بتنی طراحی شده است. برج‌های فلزی 35 طبقه و برج‌های بتنی 37 طبقه طراحی شده است.

به گزارش تسنیم، عملیات اجرایی در پهنه D با جانمایی 22 برج 29 طبقه آغاز خواهد شد.

همچنین در پهنه E سه برج اسکلت بتنی ساخته می‌شود. این برج‌ها 36 طبقه خواهند بود.

در پهنه G  شش برج 29 طبقه جانمایی و طراحی شده که مشتمل بر 24 طبقه مسکونی و یک طبقه همکف، 4 طبقه پارکینگ خواهد بود که در حال اخذ پروانه ساخت است.

در حال حاضر با شروع عملیات ساختمانی در پهنه‌های فعال 13 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

در عملیات اجرایی صنعتی‌سازی و استفاده از متریال مورد تایید اداره استاندارد و استفاده از سیستم‌های بروز سازه‌ای و کنترل هر روزه مواد و متریال ورودی در کارگاه‌ها در حال پیگیری است.

نهضت ملی مسکن

 محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر تقویت نقش مرکز در بخش صنعت از معرفی صاحبان فناوری‌های نوین ساختمانی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدمهدی حیدری اظهار داشت: در صدد هستیم تا ضمن ارایه مشاوره‌های فنی نقش مرکز را در ارتقای کیفی ساخت و ساز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقویت کنیم.

حیدری با بیان اینکه سهم شرکت عمران شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۷۰۰ هزار واحد است و مقرر شده تا مرکز علاوه بر ارایه گواهینامه فنی به واجدان شرایط، در کنار شرکت عمران شهرهای جدید در احداث واحدهای مسکونی به عنوان ناظر فنی هم حضور داشته باشد.

حیدری توسعه فناوری‌های نوین ساختمانی را از الزامات طرح ملی مسکن برشمرد و تاکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان بازوی عملیاتی وزارت راه فعالیت می‌کند و این فعالیت‌ها پیش‌تر در مرکز مطالعاتی و مورد پژوهش قرار گرفته است.

خلیل محبت خواه اظهار کرد: به تمامی متقاضیان نهضت ملی مسکن در پاکدشت و رباط کریم برای ادامه کارهای تشکیل پرونده‌شان پیامک ارسال کرده‌ایم. مسئولیت شهرهای جدید مثل پرند، هشتگرد و ایوانکی نیز با شهرهای جدید است و شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر را بنیاد مسکن بر عهده دارد.

وی افزود: اگر افرادی هنوز هستند که پیامکی دریافت نکرده‌اند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند، ممکن است مدارکشان ناقص باشد. اگر امکان رفع نقص وجود داشت انجام دهند. در غیر این صورت متقاضیان پاکدشت و رباط کریم به اداره  کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

ایسنا نوشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: در شهر تهران برنامه‌ای برای ساخت واحدهای دولتی نداریم اما کسانی که به صورت خودمالک قصد ساخت و ساز دارند در صورت تمایل می توانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن از جمله تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومانی آن استفاده کنند.

محبت‌خواه تاکید کرد: برای ساکنان شهر تهران که متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و رباط کریم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در تامین زمین پروژه‌ها مشکلی وجود ندارد گفت: استان تهران یکی از استان‌هایی است که در مورد تامین زمین پیشرفت خوبی داشته و عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد نیز آغاز شده است. ما در تمام پروژه هایی که زمین تامین شده آمادگی داریم به هر تعداد که متقاضی باشد، ساخت واحدها را آغاز کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن درخواست متقاضیان برای تامین به‌موقع آورده اظهار کرد: همزمان با آورده، تسهیلات به صورت مرحله به مرحله تزریق می شود. خوشبختانه دیگر تسهیلات بعد از فونداسیون پرداخت نمی‌شود بلکه در مرحله اول همراه با فنداسیون، مرحله بعد در زمان اسکلت، سپس سفت‌کاری و دیوارچینی و در مرحله آخر هنگام نازک‌کاری، تسهیلات به پروژه ها تزریق می‌شود.

به گفته محبت‌خواه در هفته‌های آینده تعداد زیادی از پروژه های نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه