قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز

۴ پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو در آینده | خودرو بخریم یا نه؟

نوسان قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. اما بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان عوامل مختلفی را متاثر در قیمت‌ها می‌دانند.

۴ پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو در آینده | خودرو بخریم یا نه؟
کدخبر : 8164
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو با توجه افزایش کارخانه ای محصولات با نوسانات زیادی همراه است.قیمت خودرو  علاوه بر افزایش قیمت کارخانه به تغییر قیمت دلار هم واکنش میدهد و با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا می کند. قیمت خودرو  به یکی از دغدغه‌های افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند تبدیل شده است. قیمت خودرو  به حدی رسیده است که بسیاری خرید خودرو را از اولویت‌هایشان خارج کرده‌اند. در ادامه به آخرین خبر از قیمت خودرو می پردازیم.

قیمت خودرو

بازار کشور در حال حاضر در وضعیت رکودی قرار دارد. کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت خودرو در آینده دارند.

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو  در رابطه با توقف روند شماره‌گذاری سمند و تیبا و احتمال توقف تولید این دو خودرو گفت: در حال حاضر عرضه خودرو به بازار، چه از لحاظ تنوع و چه از لحاظ تعداد، محدود است. در این شرایط هر محدودیت و ممنوعیتی که باعث کاهش عرضه خودرو به بازار شود، بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که تولید خودرویی متوقف می‌شود، قیمت آن در ابتدا افزایش می‌یابد. اما اگر خودروساز بتواند جایگزینی برای آن محصول در نظر بگیرد، این افزایش قیمت کنترل می‌شود.

آیا اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که نوعی دیگر از قیمت‌گذاری دستوری است، تغییری در وضعیت بازار ایجاد می‌کنذ؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز  گفت: بازار در حال حاضر به دلیل بحث واردات و قیمت‌ها در وضعیت رکودی است و خریداران مننظر کاهش قیمت‌ها هستند. اجرایی کردن این فرمول نیز می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودروی کشور را در وضعیت رکودی قرار دهد.

پیش از این نیز،امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودرو در حال حاضر راکد است. به نظر می‌رسد تاثیر اخبار واردات بر قیمت‌ها به صورت موقت است. اگر مذاکرات وین به نتیحه برسد، مشکلات از بین می‌رود و قیمت‌ها با کاهش نسبی همراه می‌شود. اما تا وقتی که گفتاردرمانی مسئولان ادامه داشته باشد، وصعیت تغییری نمی‌کند.

به گفته او، تیبا و سمند نیز دیگر شماره‌گذاری نمی‌شوند. همین اقدام باعث نوسان در قیمت‌ها می‌شود. اما به نظر می‌رسد رکود بازار ادامه داشته باشد.

البته بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو  در رابطه با شیوه جدید فروش خودرو و اخذ مالیات ۷۰ درصدی گفت: ممکن است این طرح اجرایی شود و برای کوتاه‌مدت نیز تاثیر مثبت بگذارد. اما در بلندمدت عواقب سنگینی هم برای مردم، خودروسازان و هم برای دولت خواهد داشت.

قیمت خودرو

هفته هاست بازار خودرو روند ثابتی ندارد و هر روز روندی متفاوت به خود می گیرد و همین تغییر مداوم روند قیمت در بازار است که خریداران را برآن داشته تا پیدا شدن روندی ثابت برای بازار نسبت به خرید خودرو دست نگه دارند؛ به گونه ای که بر اساس گفته فعالان این بازار عملا خرید و فروش خودرو به صفر رسیده است. قیمت ها در بازار این هفته نوسان چندانی نداشت و با تغییر قیمتی اندک یا ثبات در اکثر مدل های پرفروش پیش رفت.

۲۰۶ تیپ دو که در ابتدای شروع روند کاهشی قیمت ها با کاهش های چشمگیری همراه شد، این هفته بدون تغییر قیمت با همان ۳۰۵ میلیون تومانی که هفته گذشته معامله می شد، قیمت خورد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای این هفته با ۳ میلیون افزایش در ابتدای هفته به ۴۱۰ میلیون تومان رسید و تا آخر هفته هم بدون تغییر همان ۴۱۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پژو پارس که رفت و برگشت های زیادی دارد این هفته هم با اینکه ابتدای هفته بدون تغییر ۳۸۲ میلیون تومان معامله می شد، با ۲ میلیون تومان کاهش به ۳۸۰ میلیون تومان، به قیمت هفته های قبل خود رسید.

پژو ۴۰۵ هم جزو خودروهایی بود که این هفته افزایشی هرچند اندک به ثبت رساند و با ۳ میلیون تومان افزایشی که در ابتدای هفته داشت به ۲۹۰ میلیون تومان رسید و کاهش قیمت هفته گذشته خود را خنثی کرد.

سمند ال ایکس ساده هم ۲ هفته ای می شود بدون تغییر قیمت در بازار معامله می شود. این خودرو که در ابتدای سال ۲۷۳ میلیون تومان معامله می شد با ۳۲ میلیون افزایش تا کنون به ۳۰۵ میلیون رسیده وروند افزایش خود را متوقف کرده است.

قیمت سورن پلاس که در سال جاری تا ۳۸۰ میلیون تومان بالا رفته بود و در بیشترین میزان افزایش، ۶۸ میلیون تومان افزایش به ثبت رسانده بود با شروع روند کاهشی قیمت ها در دو هفته گذشته با نوسان های مختلف به ۳۷۰ میلیون رسیده و این هفته بر روی همین قیمت ماند.

پراید ۱۱۱ که از زیر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خود را در سال جاری آغاز کرد و سپس با افزایش هایی متوالی تا ۲۰۷ میلیون تومان هم رسید و با شروع روند کاهشی و ۴ میلیون تومان کاهش به ۲۰۳ میلیون تومانی رسیده و مدتی بر روی همین قیمت مانده است.

پراید ۱۳۱ که از ابتدای سال روند افزایشی کندی در پیش گرفته بود و در بیشترین حالت تنها ۱۲ میلیون تومان افزایش به ثبت رساند و ۱۸۳ میلیون تومان قیمت خورد، با روند کاهشی تنها ۱ میلیون کاهش ثبت کرد و هفته هاست بر روی همین کاهش و قیمت ۱۸۲ میلیون تومانی مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه