خریداران خودرو دست نگه دارند | پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو

بازار خودرو در شرایط رکودی قرار دارد. اما قیمت‌ها نوسانی است. کارشناسان نوسان قیمت را برای بازار خودرو در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.​

خریداران خودرو دست نگه دارند | پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو
کدخبر : 7645
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بازار خودرو در شرایط رکودی قرار دارد. اما همچنان قیمت‌ها نوسانی است. کارشناسان نوسان قیمتی را برای بازار خودرو در روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. البته این رکود نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است. زیرا بحث واردات خودرو به کشور در مرحله نهایی است و بازار منتظر نتیجه این واردات است.

اما در سایت‌های آگهی فروش خودرو مانند دیوار، قیمت‌ها با نوسان همراه است. جعفری در این رابطه می‌گوید: افزایش قیمت برخی خودروها در آگهی‌های فروش خودرو به این دلیل است که دلالان می‌خواهند خودورهای خود را به بالاترین قیمت بفروشند. اما خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

او توضیح داد: همزمان به دلیل اینکه تعرفه واردات خودرو به کشور مشخص نیست میزان کاهش قیمت‌ها در بازار نیز قابل پیش‌بینی نیست.

اما مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو نظر دیگری دارد. او گفت: بازار خودرو ایران، یک بازار دلاری است. یعنی عامل اصلی تحریک‌کننده قیمت‌ها در بازار نوسانات قیمت دلار است.

او توضیح داد: تا زمانی که نرخ دلار به دلیل مشخص نبودن نتیجه مذاکرات وین به ثبات نرسد، نوسان در بازار خودرو ادامه‌ می‌یابد.

همچنین، فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر آزادسازی واردات و حذف قرعه‌کشی فعلا در بازار تاثیری نداشته است. اما در خودروهای داخلی تغییر قیمت یک تا دو میلیون تومان مشاهده می‌شود.

به گفته او، حذف قرعه‌کشی و آزادسازی واردات خودرو به کشور هنوز عملی نشده است. اگر عملی نشود، بازار به روال عادی خود باز می‌گردد. اما اگر واردات آزاد شود، پیش‌بینی می‌شود در بازار شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

البته امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در این رابطه گفت: با آزادسازی واردات پیش‌بینی می‌شود به صورت موقت نظم بازار بهم بریزد. هر چند به نظر می‌رسد بازار دیگر متاثر از این اخبار نباشد. اما قیمت خودروهای خارجی ممکن است کاهش یابد. اما در مجموع قیمت خودروها تغییری نمی‌کند. مگر اینکه بازار در وضعیت رکود قرار گیرد.

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: تعیین‌کننده قیمت کالایی در بورس مقدار عرضه و تقاضا است. اگر عرضه بالا باشد و نیاز بازار تامین شود، این افزایش قیمت می‌تواند کنترل شود و این محصولات در قیمت پایین‌تری به فروش برسند.  البته باید توجه کرد که با عرضه خودرو در بورس کالا فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه