وام ودیعه مسکن | وام اجاره مسکن

شروع ثبت‌نام وام ودیعه مسکن | لینک ثبت نام وام ودیعه مسکن+جزییات

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استانها ۷۰ میلیون و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است.

شروع ثبت‌نام وام ودیعه مسکن | لینک ثبت نام وام ودیعه مسکن+جزییات
کدخبر : 8123
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

وام ودیعه مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن از روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوبه و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ساله است.

وام ودیعه مسکن

هدف اصلی این وام، زنان سرپرست خانوار، حقوق‌بگیران، کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان هستند و در اولویت پرداخت این وام قرار دارند. خانواده‌های ۵ نفره، خانه‌اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده‌اند، نیز می‌توانند برای وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

این وام از منابع بانکی تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ اعطا می‌شود و بر اساس آخرین تغییرات، وام اجاره مسکن یا ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از این قرار است؛

کلانشهر تهران: ۱۰۰ میلیون تومان

سایر کلانشهرها (مراکز استان‌ها): ۷۰ میلیون تومان

سایر شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر: ۴۰ میلیون تومان

مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن

هنوز مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ اعلام نشده ولی سال پیش همه مشمولان تا ۳۱ شهریور فرصت داشتند تا در این طرح ثبت‌نام کنند و با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن، فرم‌های مشخص‌شده را پر کنند.

مراحل ثبت‌نام وام ودیعه مسکن چگونه است؟

با شماره همراهی که به نام خودتان (یعنی سرپرست خانوار) است، کدملی را به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ پیامک کنید.

تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن

با ثبت‌نام پیامکی، ابتدا شرایط متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با اعلام پیامکی به سرپرست خانوار و معرفی بانک وام‌دهنده، اطلاعات فرد هم در سامانه باید تکمیل شود.

نکته: با وجود اعلام خبر افزایش و آغاز ثبت‌نام، هنوز سایت سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به‌روز نشده و امکان ثبت‌نام سایتی در آن وجود ندارد و رقم‌های وام هم همچنان قدیمی است.

مدارک و شرایط لازم برای وام کمک‌ودیعه مسکن

برای همه خدمات بانکی به چه مدارکی نیاز دارید؟ همان‌ها را هم برای وام ودیعه مسکن همراه داشته باشید ولی برای تأکید بیشتر:

اصل کارت ملی جدید (یا کارت ملی قدیم با برگه ثبت‌نام کارت ملی جدید)

اصل شناسنامه

متاهل یا سرپرست خانوار بودن

حداقل ۵ سال سکونت در شهر تقاضا شده

اجاره‌نامه رسمی به تاریخ ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، همراه با کد رهگیری

گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت و حساب رایانه فرد متقاضی برای وثیقه وام، در غیر اینصورت: سفته

دریافت نکردن هیچگونه تسهیلات مسکن از دولت از خانه سازمانی تا زمین و طرح‌های ملی مسکن (یعنی همان سبز بودن فرم ج)

صاحب ملک نبودن از سال ۸۴ به بعد

واحدهای مسکونی کوچک‌تر از ۷۵ متر در تهران / خانه‌های استیجاری کمتر از ۹۰ متر در بقیه شهرها

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه