وام ودیعه مسکن | وام اجاره مسکن

خبر خوش به مستاجران | افزایش باورنکردنی وام ودیعه مسکن

بر اساس مصوبه اصلاحی امروز شورای پول و اعتبار، ‎تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها به ۷۰ میلیون تومان رسید.

خبر خوش به مستاجران | افزایش باورنکردنی وام ودیعه مسکن
کدخبر : 7824
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که دولت برای اقشار کم درآمد در نظر می گیرد. مبلغ وام ودیعه مسکن نسبت به نرخ تورم در کشور، در حال افزایش است. دولت افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن را در استان تهران شروع می کند. وام ودیعه ی مسکن کمک بزرگی برای آسوده ساختن شروع زندگی در ازدواج محسوب می شود. ثبت نام و اعطای وام ودیعه ی مسکن، شرایط مختص خود را خواهد داشت که در ماه های آتی اعلام خواهد شد.

وام ودیعه مسکن

مصطفی قمری وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی خبرداد: بر اساس مصوبه اصلاحی امروز شورای پول و اعتبار، ‎تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها به ۷۰ میلیون تومان رسید.

مصطفی قمری‌وفا؛ مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بر اساس مصوبه اصلاحی امروز شورای پول و اعتبار، ‎تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها به ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای به ۲۰۰ هزار نفر هم به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.

دوره بازپرداخت وام ودیعه مسکن حداکثر ۵ سال است.

شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها موافقت کرد. 

در یکهزار و سیصد و سی‌ و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار، درخواست وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی از محل منابع موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. 

براین اساس شورای پول و اعتبار ضمن ملغی کردن بند (۱) از یکهزار و سیصد و سی و چهارمین صورتجلسه مورخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری، با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب این شورا، دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱)، موافقت کرد.

وام ودیعه مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کنفرانس خبری با وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت ارمنستان از برنامه ریزی برای بازار مسکن خبر داد و گفت: در بخش وام ودیعه مسکن ما پیشنهاد پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد فعلا مبلغ سود این وام مشخص نیست که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش  در مورد وام خرید مسکن گفت: در این باره نیز ما پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه داده ایم که امیدواریم دولت با آن موافقت کند.

قاسمی همچنین از تعیین سخنگو برای بخش مسکن تهران خبر داد.

​احمد دنیامالی درباره وضعیت بازار اجاره و اقدامات دولت برای مهار تورم نرخ اجاره اظهار کرد: نرخ اجاره تابعی از شرایط اقتصادی و عرضه و تقاضا است و همچنین میزان عرضه مسکن به ویژه مسکنی که امکان خرید آن از سوی دهک‌های پایین وجود دارد.

وی گفت: مشکل بزرگ در حوزه مسکن چه خرید و چه اجاره، این است که با توجه به کاهش ارزش پول ملی کشور امکان خرید مسکن دهک‌های پایین به شدت کاهش پیدا کرده و به همین دلیل رویکرد عمده خانوارها به سمت اجاره است و اجاره واحدهایی که سبد خانوار امکان پوشش هزینه‌های آن را دارد. 

عضو شورای عالی مسکن با بیان اینکه در دهک‌های پایین مسکن بیشترین سهم را در سبد هزینه‌ خانوار دارد، ادامه داد: سهم مسکن در سبد خانوار دهک‌های پایین بسیار زیاد است به طوریکه بخش‌هایی مانند هزینه خوراک، آموزش، تفریح و پس‌انداز در سبد خانوار تحت تأثیر هزینه‌های مسکن قرار گرفته‌اند و اختصاص هزینه به آنها بسیار کاهش یافته است.

دنیامالی افزود: در این شرایط تقاضا برای اجاره نشینی افزایش پیدا کرده است و به همین نسبت امکان خرید و فروش کاهش می‌یابد. 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای طرح جهش تولید مسکن مورد تأکید مجلس و دولت است که با اجرای این طرح و ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، بتوان برای دهک‌های پایین مسکن ارزان تامین شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه