مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

شوک به متقاضیان مسکن ملی | حذف متقاضیان مسکن ملی

با وجود اعلام نبود تعهدنامه محضری در سایت ثمن، بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم بارگذاری این تعهدنامه از این طرح حذف شده‌اند.​

شوک به متقاضیان مسکن ملی | حذف متقاضیان مسکن ملی
کدخبر : 8015
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

 ۱۲ اردیبهشت ماه امسال مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از فرصت ۲۰ روزه متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن برای بارگذاری تعهدنامه محضری خبر داده و گفته بود: در صورت عدم انجام این کار متقاضیان حذف می‌شوند.

خلیل محبت‌خواه افزود: متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۳ سال تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند وارد پورتال نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir شده و تعهدنامه محضری را دانلود کنند.

وی ادامه داد:‌این متقاضیان سپس باید به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کرده و پس از تکمیل تعهد نامه و ثبت محضری، اسکن تعهد نامه تکمیل شده را مجددا در سایت بارگذاری کنند تا شرایط احراز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پی گیری و دنبال شود.

وی عدم بارگذاری اسکن تعهد نامه محضری تکمیل شده و ممهور به مهر محضری را بارگذاری ناقص مدارک اعلام کرد و  افزود: تا پایان اردیبهشت باید ویرایش‌ها توسط متقاضیان انجام شود، چراکه پس از تاریخ اعلام شده عملا امکان ویرایش وجود نداشته و نقص مدارک منجر به حذف متقاضی خواهد شد.

 تا ۳۱ اردیبهشت ماه هیچ اثری از تعهدنامه مذکور در سایت مورد نظر نبود. در این روز طی گزارشی از سردرگمی متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن در این رابطه خبر داد و این پرسش را که چرا تعهدنامه محضری در سامانه ثمن نیست، مطرح کرد.

این گزارش واکنش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را به‌دنبال داشت و قرار بود پاسخی برای خارج کردن متقاضیان از سردرگمی ارائه شود. اما طی ۱۰ روز اخیر نه تنها اتفاق امیدوارکننده‌ای در این رابطه روی نداده که به واسطه نبود تعهدنامه محضری در سایت ثمن، متقاضیان مجرد "رد درخواست" شده‌اند.

یکی از متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن در این‌باره می‌گوید: با توجه به این‌که تعهدنامه محضری در سایت ثمن نبود، به دفترخانه مراجعه و تعهدنامه‌ای را مطابق آنچه وزارت راه اعلام کرده بود،‌تنظیم و در سایت بارگذاری کردم.

وی افزود: امروز که به سایت saman.mrud.ir مراجعه کردم، درخواست بنده به دلیل عدم بارگذاری تعهدنامه محضری رد شده است.

وی بیان کرد: وقتی تعهدنامه محضری در سایت وجود ندارد، تکلیف متقاضیان چیست. بارها هم با شماره تلفن‌های درج شده برای پیگیری این موضوع تماس گرفتم ولی هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

 انتظار می‌رفت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و معاونت مسکن و ساختمان به‌‌عنوان متولی اصلی پاسخگوی مشکل به‌وجود آمده برای متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن باشند. ۱۰ روز از اتمام مهلت بارگذاری تعهدنامه محضری می‌گذرد و این متقاضیان در حال حذف از سامانه به دلیل تعهدنامه‌ای هستند که در سایت ثمن وجود خارجی ندارد.

مسکن ملی

«مهدی مسکنی» در اولین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری استان تهران بیان کرد: در شمال و شمال شرق  تهران حدود ۵۴ تعاونی دارای مشکلاتی در حریم هستند و اگر بتوان مشکلات آنها از جمله تخصیص زمین را حل کرد می‌توان این الگو را به‌تمامی شهرهای استان تهران گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه در دوران مسکن مهر نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ساخته شد، تصریح کرد: از این میزان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار خود مالکی و شخصی و یک میلیون و ۹۰ هزار جمعی و تعاونی ساز بودند که از این تعداد نیز ۸۴۰ هزار واحد به تعاونی‌ها اختصاص داشت که فقط ۳۹ هزار واحد ناموفق بوده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که حدود ۹ هزار تعاونی دارای سابقه درخشان و ۵۰۰ تعاونی دچار عارضه هستند.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های بزرگ دنیا چنین سابقه درخشانی ندارند، گفت: این کار بزرگی است؛ اما دلیل گرفتاری تعاونی‌ها بدون نگاه سیاسی، عدم حمایت دولت درگذشته، بعد از مسکن مهر بود و مشکلات آنها حل نشد.

مسکنی گفت: دولت نیز بخش تعاون را مکلف کرده که از چهار میلیون واحد ۴۰۰ هزار واحد در بخش تعاون ساخته شود.

معاون امور تعاون تصریح کرد: با معاونت شهرسازی شهر تهران مذاکراتی برای انجام این کار به‌صورت اجرای پایلوت در مناطق و بافت‌های فرسوده با محوریت منطقه ری داشته‌ایم که در حال نهایی شدن و تبدیل به تفاهم‌نامه است. وی از مسئولان شهری حاضر در نشست خواست به مسائل اجتماعی و شهری توجه بیشتری داشته باشند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دو موضوع کالبُد و کالبَد در زندگی مردم شهری و شهرسازی اهمیت دارد، گفت: آنچه ما می‌سازیم پوسته‌ای از شهر و آنچه مردم زندگی می‌کنند روح حاکم بر شهر است. ولی آنچه اصالت دارد زمانی است که روح در پوسته باشد.

مسکنی با تاکید بر اینکه در شهرها و شهرک‌های بلندمرتبه عناصر کالبدی و روح وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در شهرسازی و بازآفرینی شهری باید به این موضوع به‌صورت جدی نگاه کرد. مسجد رکن اصلی توسعه محله و منطقه است و رکن اصلی اشاعه روحیه و تعاون، اقتصاد مردمی و مبتنی بر حل مسئله همیاری، همدردی، همسویی و همراهی در مسجد است.

وی، بافت شهری را در بخش‌های مختلف دارای اهمیت توصیف کرد و گفت زیست شهری را به‌صورت پایلوت در گرمسار طراحی کرده‌ایم  و در این طراحی امنیت و راحتی زندگی، بچه‌ها و بانوان در اولویت قرار دارد.

مسکنی تصریح کرد: آمادگی داریم در هرکدام از شهرهای استان تهران که اراده انجام این کار وجود داشته باشد، همکاری و این مدل را پیاده‌سازی کنیم.

معاون امور تعاون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با قدرت در مجمع جهانی تعاون که در ماه جاری برگزار می‌شود، ورود می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تعاون تجربه هم‌افزایی بسیار بزرگی است که باید جدی گرفته شود. اما ظاهراً یک فرهنگ می‌خواهد بگوید که ما نمی‌توانیم و بلد نیستیم باهم کار کنیم؛ شورا و تعاونی‌ها معنا ندارد و در آن دعوا می‌شود. وی با اظهار امیدواری یادآور شد: می‌توانیم در کشور «تعاون و باهم کارکردن» را ترویج دهیم.

مسکنی تاکید کرد: هم در دولت و هم در بخش تعاون این آماده‌ایم که تعاون را  در کشور با نگاهی دوباره به قانون تعاون تسهیل کنیم و از نمایندگان مجلس نیز در این زمینه درخواست کمک داریم.

وی ادامه داد: با منطق و خودباوری توانستیم بخش تعاون را در هیات رئیسه منطقه آسیا وارد کنیم و امیدواریم در این ماه نیز در با حضور در مجمع جهانی تعاون، بخش تعاون ایران در انتخابات هیات رییسه ورود کند تا جایگاه مردم ایران در باهم کارکردن که نشان‌دهنده فرهنگ اصیل ایرانی است را به جهان ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه