مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

اولتیماتوم به متقاضیان مسکن ملی | لغو ثبت نام برخی متقاضیان مسکن ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به تذکر به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل پرونده، در صورت اینکه متقاضیان واجد شرایط تا دو هفته آینده مراحل تکمیل پرونده و صدور مجوزها را آغاز نکنند، ثبت نام آنها لغو خواهد شد.

اولتیماتوم به متقاضیان مسکن ملی | لغو ثبت نام برخی متقاضیان مسکن ملی
کدخبر : 7597
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به تذکر به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل پرونده، در صورت اینکه متقاضیان واجد شرایط تا دو هفته آینده مراحل تکمیل پرونده و صدور مجوزها را آغاز نکنند، ثبت نام آنها لغو خواهد شد.

علیرضا عباس زاده، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه بیش از نیاز استان در طرح نهضت ملی مسکن زمین تامین شده است گفت: در شهرهایی که محدودیتی برای تامین زمین نباشد ساخت مسکن ویلایی خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین برنامه های دولت است، افزود: براساس ارزیابی های انجام شده از سوی وزرات راه و شهرسازی ، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین از  شهرداری ها ،بانکها و بویژه دستگاههای خدمات رسان خواست با تمام توان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید پای کار باشند.

مهدی دادگر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز با اشاره به اجرای طرحهای زیرساختی برق در سایتهای نهضت ملی مسکنن گفت: برای تکمیل و سرعت گرفت این سرحها ۳۸ میلراد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو به استان اختصاص یافته است.

مسکن ملی

محمود محمودزاده‌ با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری به تشریح وضعیت نهضت ملی مسکن پرداخت و اظهار داشت: حدود 1میلیون و 300 هزار واحد در دست اجرا داریم که از جمله آنها ساخت 536 هزار واحد شهری و 158 هزار واحد روستایی است و 147 هزار واحد را نیز خودمالکی می‌سازند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: تعداد واحد‌های در حال ساخت تا پایان تابستان امسال به 2میلیون واحد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان جدا از 40 میلیون آورده اولیه زمان نام‌نویسی، الباقی سهم خود را طی 4 مرحله، بعد آغاز، فونداسیون، سفت‌کاری و نازک‌کاری پرداخت می‌کنند، گفت: در بیشتر شهر‌ها یعنی شهر‌های زیر یکصدهزار نفر جمعیت، پلاک‌های یک‌طبقه یا دوطبقه درحال ساخت است، بنابراین قیمت تمام‌شده و سرعت ساخت با بلندمرتبه‌سازی در شهر‌های بزرگ کاملاً متفاوت محاسبه می‌شود.

این مقام مسئول در تشریح معماری واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: میانگین متراژ واحد‌های درحال ساخت شهر‌های بزرگ و کوچک‌ به‌ترتیب تا 75 و 100 متر است.

وی ادامه داد: هزینه ساخت یک مترمربع مسکن در طرح نهضت ملی، 4 میلیون و 750 هزار تومان بود و همه واحد‌هایی که در ماه‌های آینده تحویل متقاضیان داده می‌شود در همین حدود است.

محمود زاده با اشاره به اینکه براساس قانون قیمت زمین حذف شده، گفت: در حوزه خدمات، مصالح ساختمانی و تسهیلات نیز با هدف کاهش هزینه‌های تمام‌شده قیمت مسکن اقداماتی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح وضعیت هزینه پروانه‌های ساختمانی گفت: 30 درصد تخفیف برای صدور پروانه در نظر گرفتیم، یعنی اگر شهرداری پولی برای صدور پروانه واحد‌های مسکونی حمایتی می‌گیرد، 30 درصد را دولت به شهرداری پرداخت می‌کند، و همچنین مالیات هر واحد مسکونی که به‌طور میانگین بیش از 40 میلیون تومان است به یک میلیون تومان کاهش یافته است.

محمود زاده گفت: 80 درصد هزینه ساخت مسکن دهک‌های اول تا سوم جامعه را از محل تسهیلات بانکی است و طرح نهضت ملی مسکن سیال است، یعنی مبلغ و سود تسهیلات متفاوت و براساس دهک درآمدی افراد تنظیم شده است.

وی در تشریح اینکه نهضت ملی مسکن بین سه تا 10 سال بیمه کیفیت است، افزود: اشخاصی که زمین دارند و نیاز به تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی دارند می‌توانند به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به‌ نشانی saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

محمودزاده گفت:  تاکنون 147 هزار واحد ثبت‌نامی تسهیلات می‌گیرند، اما براساس قانون چنانچه اشخاصی به تعهدات خود عمل نکنند باید برای اجرای طرح‌های جدید تسهیلات دریافتی را بازگردانند.

این مقام مسئول ادامه داد: همه اطلاعات به کارتابل استان‌ها و شهر‌های جدید منتقل شده است، و منتظر شرط چهارم یعنی سابقه پنج سال سکونت هستیم.

وی افزود: تا کنون 5 میلیون و 418 هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که تا امروز حدود 65 درصد آن‌ها شرایط اولیه را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه