رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

تیر خلاص قالیباف به رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان به سرانجام رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه معلم و فرهنگ گفت: همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید کمک به آموزش و پرورش و آموزش عالی را به عنوان اولویت خود برای پیشبرد امور کشور بدانند.​

تیر خلاص قالیباف به رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی فرهنگیان به سرانجام رسید
کدخبر : 7308
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

محمدباقر قالیباف در دیدار شماری از معلمان سراسر کشور در ساختمان شهید مدرس مجلس، با اشاره به تلاش‌های مجلس یازدهم برای ارتقای جایگاه و منزلت معلمان افزود: اگرچه در مجلس یازدهم برای رتبه بندی معلمان اقدامات مناسبی صورت گرفته تا اجرایی شود، اما ما رتبه بندی را آغازی برای اقدامات مهمتر در آموزش و پرورش می‌دانیم و به آن مصر هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تغییرات مستمر مدیریتی در سطوح کلان وزارت آموزش و پرورش در طول ۱۷ سال اخیر را آسیبی بر روند تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: متأسفانه بررسی دوره‌های اخیر نشان می‌دهد هر دو سال یک بار وزیر آموزش و پرورش تغییر کرده در حالی که باید در این مسیر هم ثبات مدیریتی داشته باشیم و هم اولویت ما به جای وزارتخانه و ادارات کل، مدارس و شخص معلمان باشند.

رتبه بندی فرهنگیان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد قرار گرفتن نیروهای اداری در آیین نامه رتبه بندی معلمان درباره سازوکار اجرای این موضوع در صورت موافقت هیئت دولت توضیح داد.

صادق ستاری فرد  درباره اینکه آیا نیروهای اداری هم مشمول رتبه بندی می‌شوند، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در تبصره 2 ماده یک آیین نامه رتبه بندی معلمان این موضوع را پیشنهاد داده است براساس این پیشنهاد نیروهایی که با حکم اداری استخدام شده‌اند در صورت رفتن به مدرسه و معلم شدن، مشمول رتبه بندی می‌شوند.

وی افزود: نیروهای اداری باید مرتبط با رشته تحصیلی خود تدریس کنند یا نیروی پشتیبان مانند مدیر و معاون مدرسه شوند البته این موضوع مشروط به آن است که هیئت دولت رتبه بندی نیروهای اداری را مصوب کند و امیدواریم موافقت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان گفت:طبق قانون، یک ماه پس از تصویب رتبه‌بندی آموزش و پرورش باید آیین نامه را مصوب می‌کرد و طی سه ماه نیز رتبه بندی اجرا شود.

ستاری فرد درباره اینکه آیا با رفتن نیروهای اداری به مدرسه در حوزه اداری با کمبود نیرو مواجه نمی‌شوید؟ مطرح کرد: این موضوع اختیاری است البته هنوز ماجرا نهایی نشده است و اینکه از سه هزار نفر نیروی اداری چه تعداد استقبال کنند و جزییات مربوط به آن را پس از نهایی شدن بررسی خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس،گفت: آیین نامه اجرایی توسط دولت در ۲۵ این ماه ابلاغ خواهد شد، ابلاغ این آیین نامه باعث می‌شود در ماه آتی یعنی تا آخر خرداد رتبه بندی معلمان معلوم شود.

علیرضا منادی اظهار کرد:کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  گام‌های بزرگی برداشته شود و  یکی از این گام‌ها قانون تحول رتبه بندی معلمان بود که در این سال ها اتفاق افتاد، فشار نمایندگان باعث شد دولت قبلی با عجله لایحه را تقدیم مجلس کند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم هر گامی که بر می‌داریم در راستای جلب رضایت خداوند باشد.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان براساس قانون رتبه بندی، جایگاه مشخصی پیدا کرده‌اند و تحولی بزرگ شروع شده است.

منادی افزود: برای اجرای این طرح، ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است با این لایحه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان حقوق معلمان افزایش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه