رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

جزییات جدید از رتبه بندی فرهنگیان | استخدام این گروه بعد از رتبه بندی معلمان

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی و پس از اجرای طرح رتبه‌بندی، احکام استخدامی نیروهای باقی مانده حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین به تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ صادر می‌شود.

جزییات جدید از رتبه بندی فرهنگیان | استخدام این گروه بعد از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 7275
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

با توجه به اینکه نیروهای حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین باقبی مانده اند، رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: این طرح پس از رتبه بندی اعمال خواهد شد.

 

عباس نجار در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: بیش از ۷ هزار فرهنگی در سایر دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی از استاندار تا دهیار، مشغول خدمت هستند که این مهم نشان‌دهنده توانمندی معلمان در اداره جامعه در شرایط گوناگون است.

وی افزود: در تفاهم با وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ورزشی به عنوان دبیر تربیت بدنی و در تفاهم با دانشگاه پیام نور، کادر اداری این دانشگاه به عنوان کادر ستادی، جذب دستگاه تعلیم و تربیت می‌شوند.

نجار خاطرنشان کرد: در تفاهم و توافق با دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان این دانشگاه از ترم هفتم (دوره کارورزی) وارد چرخه تدریس در مدارس می‌شوند اما ابلاغ آموزگاری و دبیری آنها پس از فازغ التحصیلی دانشجویان از بهمن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای ماندگاری آموزگاران در دوره تحصیلی ابتدایی، پیشنهاد داده‌ایم که کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شود.

نجار تاکید کرد: آن دسته از همکارانی که با شرط سطح مشخصی از مدرک تحصیلی استخدام شده‌اند بعد از اتمام تعهد خدمتی، مدرک دوم آنها در احکام کارگزینی اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۳۴ هزار پست اداری در آموزش و پرورش کشور، ۳۱ هزار و ۶۰۰ پست، مشمول قانون رتبه‌بندی شده و در حال رایزنی برای حل مشکل سایر نیروهای اداری هستیم.

نجار تصریح کرد: حدود ۶۲ هزار نفر معادل ۵۰ درصد مدارس کمبود نیروی خدماتی در مداس سراسر کشور داریم که درخواست صدور مجوز استخدام نیروهای خدماتی ارائه شده است.

وی در پایان گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم پرهیز از تمرکزگرایی برای تصمیم گیری در حوزه ستادی و افزایش اختیارات استان‌ها است.

رتبه بندی معلمان

 محمدعلی محسنی بندپی در آئین گرامیداشت مقام معلم نوشهر در اردوگاه شهید رسولی این شهر، با اشاره جایگاه رفیع معلمان، اظهار کرد: در همه کشورها معلمان اولین گروه مرجع جامعه هستند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در توسعه هر کشوری منابع آن کشور از مهم ترین فاکتورهای توسعه محسوب می شوند، افزود: این منابع به طبیعی و انسانی تقسیم می شود که ۶۷ درصد توسعه یک کشور به منابع انسانی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین نظام تعلیم و تربیت توسعه یافته با وضعیت معیشتی معلمان وجود دارد، تصریح کرد: هرچه جایگاه معلمان رفیع تر باشد توسعه یافتگی بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ جایگاه معلمان، گفت: وقتی صحبت از توسعه بر مبنای انسان می شود هیچ گروهی جز معلمان برای تربیت انسانها نقش ندارند.

محسنی بندپی تاکید کرد: اگر قرار است به توسعه و پیشرفت دست یابیم و مسیر توسعه را طی کنیم باید به معلمان پرداخته شود و همه مسئولان باید اینرا باور کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به نقش علم و دانش در کشور توجه بیشتری صورت گیرد و نگذاریم نخبگان ما از کشور خارج شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اولویت مجلس یازدهم به پرداختن به وضعیت معیشتی معلمان گفت: برای اولین باز طی ۱۰ سال گذشته رتبه بندی معلمان هرچند به صورت ناقص اجرا شد.

محسنی بندپی عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان و بازنشستگان اعتبار گذاشته شد که گام بزرگی است.

وی از بررسی بیشتر پیرامون صندوق ذخیره معلمان سخن گفت و افزود: این موضوع در دستور کار مجلس است تا با جزئیات بیشتری بررسی شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه