رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر جدید درمورد رتبه بندی معلمان | اجرایی شدن رتبه بندی معلمان تا آخر خرداد

علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات قوه مقننه گام‌های بزرگی را برداشته است، گفت: یکی از این گام‌ها قانون رتبه بندی معلمان بود که در این سال ها اتفاق افتاد، پیگیری نمایندگان باعث شد دولت قبلی با عجله لایحه را تقدیم مجلس کند.

خبر جدید درمورد رتبه بندی معلمان | اجرایی شدن رتبه بندی معلمان تا آخر خرداد
کدخبر : 7179
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: آیین نامه اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان از سوی دولت در ۲۵ اردیبهشت ماه ابلاغ خواهد شد که ابلاغ آن باعث می‌شود تا آخر خرداد رتبه بندی معلمان معلوم شود.

علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات قوه مقننه گام‌های بزرگی را برداشته است، گفت: یکی از این گام‌ها قانون رتبه بندی معلمان بود که در این سال ها اتفاق افتاد، پیگیری نمایندگان باعث شد دولت قبلی با عجله لایحه را تقدیم مجلس کند.

وی افزود: معلمان براساس قانون رتبه بندی، جایگاه مشخصی پیدا کرده‌اند و تحولی بزرگ شروع شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد:برای اجرای این طرح، 50 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است با این لایحه یک میلیون و 800 هزار تا پنج میلیون تومان حقوق معلمان افزایش می‌یابد.

منادی‌سپیدان اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این طرح از سوی دولت در 25 اردیبهشت ماه ابلاغ خواهد شد، ابلاغ این آیین نامه باعث می‌شود در ماه آتی یعنی تا آخر خرداد رتبه بندی معلمان معلوم شود.

نماینده تبریز در مجلس گفت:اعتلای آموزش و پرورش و اجرای صحیح رتبه بندی معلمان به خوبی انجام شود.

رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار رتبه بندی معلمان از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به تصویب رسیده است.

یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان مریوان با بیان اینکه اواخر دولت قبل موضوع رتبه بندی مطرح شد، افزود: این موضوع بدون هیچگونه کار کارشناسی شده با مشکلات زیادی مواجه بود و باوجود اینکه دولت قبل هشت سال فرصت داشت این موضوع را نهایی و اجرایی کند اما آن را به دولت بعدی موکول کرد.

وی ادامه داد: اعتبار رتبه بندی از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای سه سال به ۶۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که ۳۸۰ هزار میلیارد ریال امسال اضافه شده و اعتبار رتبه بندی با همکاری دولت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اکنون سه و نیم برابر شده و به تصویب رسیده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه کار رتبه بندی معلمان در حال انجام است، افزود: معلمان شاغل در ادارات و معلمان استثنایی شامل این طرح نمی شدند که در آیین نامه جدید این موارد اصلاح شده و برای معلمین ابتدایی مرزی و مناطق محروم هر سال سه ماه ارفاق در نظر گرفته شده و هر چهار سال یک رتبه دریافت خواهند کرد و همچنین نخبگان هم برای بار اول سه سال یک رتبه در نظر گرفته شده است.

وی از تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر توسط مسوولان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از روز دوشنبه هفته آینده طی جلسات متعدد در دولت و با تاکید رییس جمهوری در کمیسیون دولت مطرح خواهد شد و زودتر از موعد مقرر تحویل داده می‌شود.

نوری ماده یک رتبه بندی یعنی بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش را مهم ترین ماده دانست و اظهار داشت: باید کاری کرد که کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء داد و مطمئنا با این کار تمام مشکلات در نظام تعلیم و تربیت مرتفع خواهدشد.

وی همچنین به اختصاص ۳۸۰ هزار میلیارد ریال به ۸۵۰  هزار فرهنگی در ۱۸ ماه گذشته برای اجرای قانون رتبه بندی اشاره کرد و گفت: این مقدار مشخص است و نمی توان چیزی به آن افزود یا از آن کاست و انتظار داریم معلمان با علم به موضوع بنگرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کار معلم در جامعه به نرخ ارزش افزوده در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در دوره ابتدایی بالاترین ارزش افزوده را داریم و تنها معلم است که نقش آموزش و پرورش را اجرایی می‌کند و باعث بالا رفتن نرخ ارزش افزوده می‌شود.

وی نرخ بازگشت سرمایه آموزش و پرورش را یکی دیگر از شاخص های اقتصادی معرفی کرد و گفت: این نرخ بازگشت با سایر بخش ها در آموزش و پرورش برابری می کند.

نوری اشتغال را یکی دیگر از شاخص‌های اقتصادی در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: هنرستان های ما باهدف گذاری خوب ۸۰ درصد اشتغال دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه