رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

آخرین وضعیت قانون رتبه بندی معلمان | پایان تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان

«آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان» از کمیته تدوین آیین نامه‌های مجلس شورای اسلامی به هیأت دولت ارجاع داده شده است.

آخرین وضعیت قانون رتبه بندی معلمان | پایان تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان
کدخبر : 7095
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی خبر داده است که کار تدوین آیین نامه اجرایی در کمیته تدوین آیین نامه به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیأت دولت ارجاع شده است.

تصویب قانون رتبه بندی معلمان در راستای عمل به وعده‌های بر زمین مانده از آغاز به کار مجلس یازدهم در دستور کار این مجلس قرار گرفت  تا آن‌جا که محمد باقر قالیباف رییس مجلس از این قانون به عنوان «پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان» یاد کرده و  از دولت خواسته است با تسریع در تصویب مراحل نهایی، اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان را هر چه سریع تر و در همین روزهای پیش رو به انجام رسانده و به مطالبات معلمان جامه عمل بپوشانند.

پیش از این از سوی ابراهیم رئیسی رییس دولت سیزدهم  اعلام شده بود که دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان مورد توجه قرار دهد و به این وسیله در راستای ارتقای کیفیت آموزش در کشور گام بردارد.

دولت وعده اجرای سند تحول آموزش و پرورش به عنوان یکی از  اسناد بالادستی را نیز به فرهمگیان وعده داده است.

هم‌چنین پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان به مسئولان مربوطه از سوی رییس جمهور دستور داده شده است.

لزوم نظام بخشی سامانه‌های متعدد و پراکنده در حوزه تعلیم و تربیت  از سوی وزیر آموزش و پرورش نیز از دیگر دستورات رییس‌جمهور برای رفع دغدغه های فرهنگیان بوده است.

ضرورت نقش‌آفرینی شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ایجاد تحول آموزشی در کشور با حضور نیروهای تحول‌خواه ، نگاه نو و خلاقانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

استفاده از نیروهای باکفایت و متعهد در نقاط مختلف کشور، عدالت در جذب نیرو، عدالت در بکارگیری، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان، هم از دیگر دستورات رییس‌جمهور در ارتباط با فرهنگیان بوده است.

رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، گفت: آیین‌نامه رتبه بندی در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و اداری استخدامی قرار گرفته است تا اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

نوری درباره کمبود معلم، گفت: کمبودهایی هست که به طرق مختلف ترمیم می‌کنیم؛ یکی از این روش‌ها استفاده از دانشجومعلمانی است که باید در سال چهارم کارورزی را بگذرانند که احتمالا حدود ۲۰هزار نفر می‌شوند و وارد چرخه معلمان خواهند شد.

نوری درباره آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش‌آموزان نیز گفت: یک استراحتی به بچه ها می‌دهیم و از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغاز به کار می‌کنند؛ این پایگاه‌ها در حوزه تربیت‌بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حضور در فضای مجازی هر سال، دو تا سه ماه دانش آموزان را با تأخیر در یادگیری مواجه می‌کند که برای این موضوع هم در دو بستر شبکه شاد و بستر آموزش حضوری برای مناطق محروم اقدام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا ۳۵ درصد را تأیید می‌کنید؟، گفت: بحث شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سازوکاری تعیین می‌شود و تاکید ما این بوده که این رقم را چه در بخش شهریه ثابت و چه فوق برنامه اعلام کنند، همانند سال های گذشته نباشد که شهریه را اعلام می‌کردند اما مقدار بالاتری از خانواده ها گرفته می‌شد.

وی درباره بخشنامهای تحت عنوان سرایدار شدن معلمان، گفت: این یک کار سلیقه‌ ای بود، معلم معلم است و سرایدار هم سرایدار است و به دنبال آن هستیم تعدادی سرایدار استخدام کنیم که رئیس جمهور دستورش را در دولت داده است و در حال پیگیری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه طلایی فرهنگیان اظهار کرد: کارهایش در حال انجام است و قطعا از این بیمه خیلی بهتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه