همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | اعمال 25 درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش سالیانه حقوق

​معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: براساس ارزیابی‌ها ۲۵ درصد از طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان از سال گذشته باقی مانده که باید به همراه افزایش سالیانه مستمری در سال ۱۴۰۱ اعمال شود.

خبر خوش برای بازنشستگان  | اعمال 25 درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش سالیانه حقوق
کدخبر : 6724
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

حسن صادقی دبیرکل خانه کارگر کشور بیان کرد: با وجود افزایش حقوق‌ها، ارزیابی‌ها حاکی از عقب ماندگی ۲۷ درصدی دستمزد حوزه کارگران است که این امر در حقوق بازنشستگان نیز تاثیرگذاری زیادی دارد و باید در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: براساس ارزیابی‌ها ۲۵ درصد از طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان از سال گذشته باقی مانده که باید به همراه افزایش سالیانه مستمری در سال ۱۴۰۱ اعمال شود.

«حسن صادقی» در جمع فعالان خانه کارگر شهرستان ساوه افزود: تکریم کارگران و بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد و مسئولان و نمایندگان جامعه کارگری که در خط مقدم تولید هستند نیز در راستای حفظ حقوق آنها کوشش کنند.

وی بیان کرد: با وجود افزایش حقوق‌ها، ارزیابی‌ها حاکی از عقب ماندگی ۲۷ درصدی دستمزد حوزه کارگران است که این امر در حقوق بازنشستگان نیز تاثیرگذاری زیادی دارد و باید در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد که بلافاصله پس از افزایش حقوق، متناسب سازی نیز اعمال و احکام براساس افزایش حقوق و متناسب سازی صادر شود که امیدواریم این مهم به سرعت محقق شود.

صادقی عنوان کرد: ۲۵ درصد از اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان از سال ۱۴۰۰ باقی مانده که باید در این زمینه مطالبه گر باشیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور تصریح کرد: در سال جاری حداقل‌بگیران به میزان ۵۷ درصد و سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد به اضافه ماهانه ۵۱۵ هزار و ۱۶۵ تومان افزایش مستمری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی و ضرورت توسعه تولیدات، کارگران سربازان این میدان مبارزه هستند و مسئولان باید در راستای رفع مشکلات این قشر فداکار گام بردارند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گفته کارشناسان اقتصادی در حال حاضر به دلیل وضعیت وخیمی که بر صندوق‌های بازنشستگی کشور و لشگری حاکم است، این صندوق‌ها بدون حمایت دولت نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

حمید حاجی‌اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در سال گذشته یک مرحله از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد، اما این مسئله برای کسانیکه درسطح پایین درآمدی هستند، تاثیر چندانی نداشت، به طوریکه اکنون بسیاری از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چهار و زیر چهار میلیون تومان دریافتی دارند که این موضوع به هیچ عنوان نمی‌تواند، مشکلی از بازنشستگان حل کند. این در حالیست افرادی که دریافتی بالایی داشتند، این طرح برای آن‌ها تاثیر زیادی داشت و حقوق آن‌ها با افزایش قابل توجهی روبرو شد.

به گفته کارشناسان اقتصادی در حال حاضر به دلیل وضعیت وخیمی که بر صندوق‌های بازنشستگی کشور و لشگری حاکم است، این صندوق‌ها بدون حمایت دولت نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند، در این رابطه دولت در بودجه سال آینده مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به این صندوق‌های اختصاص داده، این در حالی است که این روند باید اصلاح شود، زیرا ادامه فعالیت صندوق‌های بازنشستگی با وضعیت فعلی تبعات بسیاری را به دنبال دارد.

وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه درحالی که باید حقوق بازنشستگان از کارمندان بیشتر باشد، به دلیل نیاز‌های که دارند،  گفت: دریافتی آن‌ها بسیار کمتر از کارمندان فعلی است، به عنوان مثال در حال حاضر معلمان خواستار افزایش حقوق خود هستند در صورتی که بازنشستگان آموزش و پرورش نیز با مشکلات بیشتری نسبت به معلمان امروزی دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین در صورتی که قرار باشد حقوق معلمان اضافه شود، حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز باید بالا برود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در این راستا باید ضریب حقوق بازنشستگان بیشتر از کارمندان به عنوان مثال ۱.۵ باشد یعنی اگر حقوق کارمند ۱۰ میلیون تومان است باید حقوق بازنشسته حدود ۱۵ میلیون تومان باشد، زیرا خرج بازنشسته بیشتر است، هزینه‌های سلامت و درمان، تفریح و سفر وخرج‌های روزمره آن‌ها سبب می‌شود که هزینه هایشان بالا رود، این درحالی است که بازنشستگان تنها حقوق می‌گیرند، اما کارمندان علاوه بر حقوق، پاداش، اضافه‌کار، مزایا، حق عائله و دیگر دریافتی‌ها را دارند، بنابراین در این رابطه باید این اقدامات صورت گیرد تا شاهد همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم.

حمید حاجی‌اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو با اشاره به مشکلات پیشروی بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ گفت: این قشر از جامعه در حال حاضر با مشکلات معیشتی شدیدی با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار روبرو هستند، از سویی بنا بود دولت با همسان‌سازی مستمری‌ها و حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری به وضع اقتصادی آن‌ها رسیدگی کند، اما متاسفانه این اتفاق در عمل رخ نداد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه