مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

خبر خوش درباره مسکن ملی | آخریین جزییات از ساخت مسکن ملی

حمیدرضا سهرابی گفت: سالانه برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برنامه ریزی شده است.

خبر خوش درباره مسکن ملی | آخریین جزییات از ساخت مسکن ملی
کدخبر : 6514
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح نهضت ملی تقاضامحور است و اشتباهی که در بخشی از مسکن مهر شد که ابتدا ساخته می‌شد و بعد متقاضی شناسایی می‌شد اینجا انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای تسهیلات مسکن روستایی در بخش یارانه نرخ سود بانکی مشکلاتی وجود دارد و سازمان برنامه و بودجه هنوز قطعی نکرده است و بانک مرکزی ۱۸ درصد ابلاغ کرده و وقفه‌ای در کار مسکن روستایی ایجاد شده است و به رغم اینکه حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار خانوار شناسایی شدند آماده کار هستند یا بخشی از کار را انجام دادند، متأسفانه این باعث یک وقفه‌ای در حوزه مسکن روستایی شده است.

سهرابی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه متأسفانه هنوز روی این قضیه که تأمین یارانه بکند یا تضمین نامه را ارائه دهد، هنوز نهایی نکرده و مقداری در این زمینه وقفه ایجاد شده است.

وی افزود: در بخش شهری ۲۰۰ هزار واحد است که بر اساس متقاضیانی که وزارت راه و شهرسازی ما به عنوان قائم مقام و کارگزار وزارت راه و شهرسازی اعلام کند اقدام می‌کنیم و در هر نقطه‌ای که به ما زمین دادند و متقاضی معرفی کردند ما کار را شروع کردیم و از ۲۰۰ هزار واحد حدود ۸۲ هزار واحد تعریف شده است و ۶۰ هزار نفر متقاضی مؤثر به ما معرفی کردند.

سهرابی گفت: طرح نهضت ملی تقاضامحور است و آن اشتباهی که در بخشی از مسکن مهر شد که ساخته می‌شد و بعد متقاضی شناسایی می‌شد اینجا انجام نمی‌شود به همین خاطر ما به همین میزان ۶۰ هزار نفری که متقاضی مؤثری که مخاطب ما هستند. طرح‌ها را خوشبختانه شروع کردیم و در مراحل مختلف پیشرفت است و فکر می‌کنم تا پایان خرداد ماه ما بتوانیم اولین مراحل این طرح‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: در بحث مسکن روستایی اگر یارانه سود تسهیلات تأمین نشود متأسفانه نمی‌توانیم هیچ قولی بدهیم، در بحث شهری هم کاملاً منوط به این است که اراضی لازم در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد و متقاضیان مؤثر معرفی شوند.

معاون بنیاد مسکن تاکید کرد: در حوزه روستایی هم یقین داریم به محض اینکه تسهیلات با یارانه مورد نظر تأمین بشود، چون همه متقاضیان پای کار هستند و همه آمده‌اند و منتظر این یارانه هستند که بتوانند ۵ درصدی قرار ببندند کارها آغاز می‌شود.

مسکن ملی

طرح نهضت ملی مسکن اولین گروهی است که با افزایش بهای مصالح ساختمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. هر متر مسکن ملی چقدر می‌شود؟

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: با توجه به آنکه این ساختمان‌ها مصرفی و اکونومی هستند و جزو ساختمان‌های لاکچری محسوب نمی‌شوند اما با افزایش مصرف و همچنین رشد قیمت میلگرد و فولاد باعث افزایش قیمت تمام شده واحدهای مسکن ملی خواهند شد.

به گفته فرشید پور حاجت افزایش قیمت میلگرد به کیلویی ۱۷ هزار تومان و همچنین قیمت فولاد و سیمان با رشد چند برابری باعث شده که هزینه تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد و همین امر خود در آینده بازار ساخت وساز مسکن تاثیر گذار خواهد شد.

قیمت پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با این روند قیمت‌ها در مصالح ساختمانی قیمت هر واحد مسکن ملی کمتر از ۶ میلیون تومان ساخته نخواهد شد.

در طرح نهضت ملی مسکن که دولت در قالب آن ۴ میلیون واحد مسکونی در شهر‌های مختلف می‌سازد که طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی قیمت تمام شده ساخت مسکن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که وزیر راه وشهرسازی هم این قیمت را تایید کرده و اعلام کرد تا زمانی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیابد قیمت تمام شده ساخت آن افزایش نخواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه