نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن | افزایش زمین های ساخت مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری ۱۱۰ قطعه زمین در محدوده شهر ورامین به نهضت ملی مسکن خبر داد.

خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن | افزایش زمین های ساخت مسکن ملی
کدخبر : 6438
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

«خلیل محبت خواه» در این زمینه اظهار داشت: بیش از پنج هکتار از زمین پلاک ۲۶/۱۰۷ واقع در شهر ورامین موسوم به «مزرعه شمسی» در طرح نهضت ملی مسکن وارد شده است.

وی ادامه‌داد: پلاک مذکور واقع در شهر ورامین در راستای ماده ۹ قانون زمین شهری در سال ۱۳۶۹ از سوی دولت با نمایندگی اداره کل مسکن تملک شد که سند تک‌برگ این قطعه زمین در سال ۱۴۰۰ با طی کردن مراحل حقوقی و قانونی و پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل و راه و شهرسازی جنوب شرق به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

محبت‌خواه تصریح‌کرد: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در قالب برنامه های کمیسیون ماده ۵ و قانون جهش تولید مسکن از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن بهره برده، بلافاصله اراضی در قالب ۱۱۰ قطعه با کاربری‌های مسکونی، تجاری، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز تفکیک شده، در کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران مطرح و مصوب شد.

وی گفت: در راستای نصاب مالکانه به مالکانی که در سال‌های گذشته از نظر حقوقی ذی‌نفع بودند قطعاتی از مزرعه شمسی واگذار شد تا این دسته از شهروندان نیز از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

محبت‌خواه بیان داشت: ما از همه ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن در حوزه منافع ملی و شهروندی بهره خواهیم برد و در این مسیر آماده مذاکره با نهادهای دولتی، نیمه دولتی و مالکان بخش خصوصی هستیم.

نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی بیش از ۷۰ درصد از واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین و عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار نفر آغاز شده است.

رستم قاسمی گفت: حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین، آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی بر اساس آمار عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجموع آن‌ها بالای یک میلیون در سطح کشور است.

با برنامه‌ریزی‌هایی وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه ابتدای سال، قرار است سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد.

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای مهر سال گذشته آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ماه ادامه داشت که در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

غلامرضا صالحی با اعلام این‌که پالایش 180 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران در حال انجام است،‌ اظهار کرد:  از این تعداد حدود 130 هزار نفر متقاضی دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای رودهن، بومهن و دماوند هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب تهران از رایزنی برای تامین اراضی اجرای طرح در سه شهر رودهن، بومهن و دماوند خبر داد و گفت:‌ پالایش ۱۸۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران در حال انجام است.

غلامرضا صالحی با اعلام این‌که پالایش 180 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران در حال انجام است،‌ اظهار کرد:  از این تعداد حدود 130 هزار نفر متقاضی دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای رودهن، بومهن و دماوند هستند.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان رودهن، بومهن و دماوند مشکلاتی وجود دارد که در جلسات با اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش هستیم مشکل حل و تامین اراضی انجام شود.

وی با یادآوری ادغام طرح ملی  مسکن در نهضت ملی مسکن،‌ افزود: ساخت 1200 واحد در دماوند آغاز شده که از این تعداد پیشرفت فیزیکی 700 واحد حدود 40 درصد و پیشرفت 500 واحد دیگر 10 درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه