نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

شوک به متقاضیان نهضت ملی مسکن | تحویل مسکن ملی چرا به تأخیر افتاد؟

غلامرضا صالحی با اعلام این‌که پالایش 180 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران در حال انجام است،‌ اظهار کرد: از این تعداد حدود 130 هزار نفر متقاضی دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای رودهن، بومهن و دماوند هستند.

شوک به متقاضیان نهضت ملی مسکن | تحویل مسکن ملی چرا به تأخیر افتاد؟
کدخبر : 6370
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب تهران از رایزنی برای تامین اراضی اجرای طرح در سه شهر رودهن، بومهن و دماوند خبر داد و گفت:‌ پالایش ۱۸۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران در حال انجام است.

غلامرضا صالحی با اعلام این‌که پالایش 180 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران در حال انجام است،‌ اظهار کرد:  از این تعداد حدود 130 هزار نفر متقاضی دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای رودهن، بومهن و دماوند هستند.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان رودهن، بومهن و دماوند مشکلاتی وجود دارد که در جلسات با اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش هستیم مشکل حل و تامین اراضی انجام شود.

وی با یادآوری ادغام طرح ملی  مسکن در نهضت ملی مسکن،‌ افزود: ساخت 1200 واحد در دماوند آغاز شده که از این تعداد پیشرفت فیزیکی 700 واحد حدود 40 درصد و پیشرفت 500 واحد دیگر 10 درصد است.

نهضت ملی مسکن

شهردار تهران اساس کار شهرداری در نهضت ملی مسکن را بر احیای بافت فرسوده و بافت های ناکا رآمد و ذخیره شهری گذاشته ایم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر در پاسخ به سوال اعضای شورا درباره بخش هایی از گزارش ارائه شده از سوی وی و تاکید بر لزوم توسعه فرهنگی اجتماعی منطقه 20 تهران گفت:‌  کارخانه سیمان ری در حوزه نوآوری به زودی افتتاح می شود.

وی از در نظر گفته شدن پارک مقاومت برای شهرری خبر داد و گفت: در هر محله ای یک بخشی از بوستان ها به بوستان مادر و کودک اختصاص داده شود. که پیش از عید 27 پارک مادر و کودک برای رسیدن به این هدف افتتاح شد.

شهردار تهران یادآور شد: بوستان های مادرو کودک علاوه بر مادر و کودک برای دیگر اقشار زنان مورد استفاده است و این خدمات غیر از پارک های بزرگ  مقیاسی  است که ویژه زنان افتتاح خواهد شد.

وی درباره قرارگاه اجتماعی و تکلیف شهرداری ها دراین زمینه گفت: شهرداری برای کمک به بهزیستی در حل این معضل طبق قانون موظفاتی دارند اما در دوره قبل قائل به جمع آوری معتادان متجاهر نبودند و آن را نوعی زیست می دانستند در حالیکه رهبری در دیدار با شوراها تاکید کردند این مساله جزو کارهای اصلی شهردرای قرار گیرد.

وی از جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران اشاره کرد و ابراز داشت: در 6 ماهه گذشته یکی از نکات این بود که در تفاهم با مسئولان کشور کار تهران را جمعی پیش ببریم و به این ترتیب تفاهم نامه ای که بین ما وزیر راه و شهرسازی نوشته شد تا از ظرفیت های قانون جهش مسکن و ظرفیت هایی که وزارت راه در اختیار شهردرای قرار می دهد استفاده می کنیم.

زاکانی افزود: وزیر مسکن  مکررا گفته هر چه از دستم بر بیادید برای تهران در خدمت هستم.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: نیاز به جلسه مفصلی است که ابعاد آنرا مطرح کنیم اما 22 منطقه مکلف شده اند ظرفیت را احصا کنند و اساس کارمان را بر بافت فرسوده و بافت های ناکارآمد و ذخیره شهری گذاشته ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه زمین و مجوز را دیگران  می دهند و شهرداری قدر و سهم را برای پرسنل و مردم می گیرد، ابراز داشت: برای مثال در باغ آذری گود درویشی را با 800 میلیارد جمع می کنیم و مسکنی که ساخته می شود بخشی اش جایگزینی برای کسانی است که در گود زندگی می کنند وبخشی از سرانه می شود.

وی درباره  انتقاد یکی از اعضا به وضعیت فاضلاب 18  19 نیز گفت: آنچه بسیار آسیب زننده است در منطقه 22 بود که بنا شد ظرف 2 سال به نتیجه برسد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در نوروز 1401 تهران به مقصد گردشگری تبدیل شد، گفت: به طوری که مجموعه های تحت مدیریت بیشترین گردشگر را داشتند و برج میلاد و مجموعه گردشگری عباس آباد تا به حال اینقدر گردشگر نداشت و خدمت رسانی در سطح بسیار بالایی صورت گرفت، اما باز هم باید قدم بالاتری را برای سال های آینده بگذارید. و ایجاد سازمان گردشگری برای شهر گردشگر پذیری مثل تهران نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه