نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

فوری/ اطلاعیه مهم برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن | واریر اولین مرحله برای نهضت ملی مسکن

طی روزهای گذشته پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن ارسال شده که در آن عنوان شده است «در صورت داشتن شرایط لازم جهت تکمیل فرآیند ثبت نام با در دست داشتن اصل و کپی مدارک مورد نیاز به محل ساختمان اعلام شده در این پیامک مراجعه کنند و در غیر این صورت از سامانه حذف و عواقب بعدی بعهده متقاضی است».

فوری/ اطلاعیه مهم برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن | واریر اولین مرحله برای نهضت ملی مسکن
کدخبر : 6464
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پالایش ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن گفت: کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند، مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند تا برای واریز آورده ۴۰ میلیونی به بانک معرفی شوند.

محمود محمودزاده درباره اینکه متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از دریافت این پیامک چه وظیفه‌ای دارند، گفت: بررسی سه شاخص سابقه مالکیت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و شاخص چهارم که سابقه سکونت متقاضیان است در استان‌ها بررسی می‌شود.

وی توضیح داد: برای صد درصد کسانی که ثبت نام کردند، بررسی این سه شاخص توسط ستاد انجام و اسامی تایید شده به کارتابل استان‌ها و شهرهای جدید مورد تقاضا ارسال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدید و استان‌ها سایر شاخص‌ها مرحله به مرحله بررسی شده است و کسانی که پیامک دریافت کردند مدارک خود را به صورت حضوری برای تشکیل پرونده فیزیکی به آدرس اعلام شده در پیامک تحویل دهند؛ چراکه مدارک متقاضی تا پیش از این فقط در سامانه بارگذاری و اعلام شده است.

محمودزاده توضیح داد: به محض اینکه سابقه ۵ سال سکونت در استان کنترل شود، فرد متقاضی برای تشکیل پرونده به نظام بانکی معرفی و بعد از افتتاح حساب و واریز وجه به پروژه متصل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آورده اولیه نهضت ملی مسکن همان مبلغ  ۴۰ میلیون تومان است که در پنج مرحله و به منظور پیشرفت فیزیکی پروژه واریز می‌شود.تسهیلات بانکی نیز در ۴ مرحله به حساب سازنده واریز خواهد شد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در زمان انعقاد قرارداد بین سازنده و متقاضی جدول مربوطه در خصوص زمان واریز به آگاهی و امضای طرفین می‌رسد.

محمودزاده در مورد این سوال که چه تعداد از جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ثبت نام کنندگان در نهضت ملی مسکن در مرحله نخست تایید شدند؟، پاسخ داد: با اشراف گسترده‌ای که نسبت به بررسی سه شاخص «سابقه مالکیت، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سبز بودن فرم «ج» متقاضیان» وجود داشت، از بیش از ۵ میلیون ثبت نامی در این طرح، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر تایید شدند و بعد از بررسی در استان‌ها باز هم ممکن است این عدد کاهش یابد.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را هدف دارد.

 عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته‌ نخست آبان‌ماه ۱۴۰۰در بیشتر استان‌ها آغاز شده است.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی اکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری ۱۱۰ قطعه زمین در محدوده شهر ورامین به نهضت ملی مسکن خبر داد.

«خلیل محبت خواه» در این زمینه اظهار داشت: بیش از پنج هکتار از زمین پلاک ۲۶/۱۰۷ واقع در شهر ورامین موسوم به «مزرعه شمسی» در طرح نهضت ملی مسکن وارد شده است.

وی ادامه‌داد: پلاک مذکور واقع در شهر ورامین در راستای ماده ۹ قانون زمین شهری در سال ۱۳۶۹ از سوی دولت با نمایندگی اداره کل مسکن تملک شد که سند تک‌برگ این قطعه زمین در سال ۱۴۰۰ با طی کردن مراحل حقوقی و قانونی و پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل و راه و شهرسازی جنوب شرق به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

محبت‌خواه تصریح‌کرد: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در قالب برنامه های کمیسیون ماده ۵ و قانون جهش تولید مسکن از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن بهره برده، بلافاصله اراضی در قالب ۱۱۰ قطعه با کاربری‌های مسکونی، تجاری، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز تفکیک شده، در کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران مطرح و مصوب شد.

وی گفت: در راستای نصاب مالکانه به مالکانی که در سال‌های گذشته از نظر حقوقی ذی‌نفع بودند قطعاتی از مزرعه شمسی واگذار شد تا این دسته از شهروندان نیز از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

محبت‌خواه بیان داشت: ما از همه ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن در حوزه منافع ملی و شهروندی بهره خواهیم برد و در این مسیر آماده مذاکره با نهادهای دولتی، نیمه دولتی و مالکان بخش خصوصی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه