همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

جزییات تازه از همسان سازی حقوق بازنشستگان | مستمری‌بازنشستگان چقدر افزایش یابد؟

نوزدهم اسفندماه، شورایعالی کار با افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل مزد کارگران شاغل موافقت کرد؛ با احتساب افزایش مزایای مزدی از جمله سنوات، بن خواربار و حق مسکن، افزایش مجموعِ دریافتیِ کارگران به بیش از ۵۳ درصد رسید. در این شرایط، بازنشستگان کارگری انتظار دارند افزایش حداقل مستمری آن‌ها نیز به زودی مصوب شود تا از نگرانی و سردرگمی نجات یابند.

جزییات تازه از همسان سازی حقوق بازنشستگان |  مستمری‌بازنشستگان چقدر افزایش یابد؟
کدخبر : 5938
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد بهبود معیشت بازنشستگان کارگری و اجرای کامل متناسب‌سازی به همراه افزایش عادلانه و قانونی مستمری‌ها باشیم.

سیداحمد حسینی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) در این رابطه می‌گوید: انتظار داریم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هرچه سریع‌تر افزایش مستمری ۱۴۰۱ را ابلاغ کند و احکام حقوقی جدید صادر شود؛ بیش از ۳.۵ میلیون بازنشسته‌ی کارگری در سراسر کشور، در انتظار روشن شدن تکلیف خود هستند؛ در شرایطی که بخشنامه‌ی مزد ۱۴۰۱ به طور رسمی ابلاغ شده، توقع داریم افزایش مستمری بازنشستگان کارگری نیز به سرعت ابلاغ شود.

وی ادامه داد: خواسته‌ی جدی ما افزایش حداقل مستمری بازنشستگان بیشتر از افزایش حداقل مزد کارگران شاغل است؛ انتظار داریم مزایای جانبی مستمری مانند مسکن و بن به اندازه‌ی کافی افزایش یابد تا دریافتی بازنشستگان بیش از ۵۰ درصد زیاد شود.

به گفته حسینی، بازنشستگان کارگری مدتهاست که در انتظار برآورده شدن مطالبات و بهبود معیشت خود هستند اما هنوز ۲۵ درصد متناسب‌سازی ۹۹ که وعده داده بودند، اجرایی نشده است.

او تاکید می‌کند: علاوه بر افزایش مستمری، بازنشستگان کارگری ۲۵ درصد متناسب‌سازی را از سازمان تامین اجتماعی طلبکارند اما سازمان تا امروز به بهانه‌ی کمبود بودجه و اعتبار این مهم را اجرایی نکرده است.

حسینی در پایان می‌گوید: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ شاهد بهبود معیشت بازنشستگان کارگری و اجرای کامل متناسب‌سازی به همراه افزایش عادلانه و قانونی مستمری‌ها باشیم؛ ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باید بدون کم و کاست اجرایی شود؛ هیچ راه دیگری برای بهبود معیشت بازنشستگان نیست و تنها اجرای بدون تنازل قانون جواب می‌دهد. 

همسان سازی حقوق بازنشستگان

حسین عامریان (مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد) در سخنانی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم گفت: برگزاری این نمایشگاه بیانگر آن است که در این مدت کوتاه، اقدامات مثبت متعددی در وزارت مردم و زیرمجموعه‌های آن صورت گرفته و در راستای جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد، دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی باید به خوبی برای مردم منعکس شود تا آن‌ها به آینده امیدوارتر باشند. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اقدامات صندوق در سه ماه گذشته، نقش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در موفقیت‌های صندوق، بسیار حائز اهمیت دانست.

عامریان با بیان اینکه مردم از دولت انقلابی آیت الله رئیسی، عدالت طلبی، توسعه، پیشرفت، داشتن روحیه انقلابی و مقابله با رانت خواری را انتظار دارند گفت: با حمایت‌های وزیر جهادی وزارت مردم تلاش کردیم که در این سه ماه تحول و پیشرفت را در صندوق بازنشستگی فولاد محقق کنیم. البته تغییر و تحول اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه فکرها و اندیشه‌ها متحول شود و لازمه این کار آن است که در ابتدا تغییر و تحول را در مدیران ایجاد کنیم زیرا صندوق فولاد با ادامه مسیر قبلی و با مدیران گذشته قادر به تحول و شکوفایی نبود. 

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد با مدیران انقلابی و متخصص جان تازه‌ای گرفته است گفت: در این سه ماه تمام مدیران عامل شرکت‌ها و اکثریت اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران میانی تغییر کرده اند. 

عامریان گفت: در ابتدای کارمان در صندوق فولاد وارث چالش‌هایی شدیم که از گذشته به ارث رسیده است که یکی از آن‌ها اضافه برداشت‌ها در پنج ماهه نخست سال بود که موجب کسری بودجه در نیمه دوم سال شد و ما باید این کسری را جبران می‌کردیم. همچنین در همان زمان آغاز کارمان، سازمان مالیاتی ۳۵۰ میلیارد تومان در رابطه با پرونده‌ای که مربوط به گذشته بود از حساب صندوق برداشت کرد که با تدابیر انجام شده فعلا متوقف شده و همچنین یک پرونده حقوقی با ذوب آهن اصفهان داریم که مربوط به هفت سال پیش است و اجراییه چهار هزار میلیاردی برای آن صادر شده که با تدبیر مقام عالی وزارت، موضوع متوقف شده است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: در همان هفته نخست کارمان، شاهد اعتراضات بازنشستگان به نحوه اجرای همسان‌سازی بودیم و با جلسات متعددی که در سه ماه گذشته با نمایندگان بازنشستگان برگزار کردیم در خصوص اصلاحیه همسان‌سازی به نتیجه رسیدیم. این اصلاحیه دو تا سه برابر اصل همسان‌سازی بار مالی برای صندوق خواهد داشت اما ما مصمم هستیم بر اساس قانون و در جهت احقاق حق بازنشستگان، همسان‌سازی را اصلاح کرده و از اوایل سال آینده آن را اجرا کنیم. 

عامریان با اشاره به اینکه در سالهای گذشته به موضوع رفاهیات بازنشستگان توجهی نشده بود گفت: برای رفاهیات و تکریم بازنشستگان برنامه‌های متعددی را در نظر داریم. در هفته جاری همایش تجلیل از ۳۸۰۰ جانباز بازنشسته صندوق را برگزار کردیم و بنا داریم هر دو ماه یک بار برنامه‌های تجلیل از گروه‌های مختلف بازنشستگان را برگزار کنیم. ضمن اینکه دیدار با بازنشستگان صعب العلاج و خانواده‌های شهدای بازنشسته صندوق و رسیدگی به مشکلات آن‌ها یکی دیگر از اقدامات ما در این مدت بوده است. 

وی ادامه داد: در گذشته در دفاتر امور بازنشستگی صندوق مشکلاتی وجود داشت و برخی مدیران نسبت به حل مشکلات بازنشستگان اهتمام لازم را نداشتند. درصدد هستیم فضای این دفاتر را متناسب باشان و شرایط بازنشستگان بهسازی نمائیم. ضمن اینکه بنا داریم مرکز تماس و پاسخگویی به بازنشستگان را ایجاد کنیم تا بازنشستگان بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با تماس تلفنی پیگیر مسایل خود باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه