ارزش سهام عدالت | سود سهام عدالت

حساب سهام عدالتی ها پر شد | افزایش ارزش سهام عدالت

سهام عدالت از 49 شرکت بورسی و غیر بورسی تشکیل شده است که در سال 99 اکثر این شرکت‌ها سودده بوده و همین مساله باعث شده است تا سهامداران سهام عدالت منتظر دریافت سود این سهام تا پایان سال باشند.

حساب سهام عدالتی ها پر شد | افزایش ارزش سهام عدالت
کدخبر : 4934
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ارزش سهام عدالت از زمان آزادسازی سهام عدالت، تاکنون، با نوسانات زیادی روبرو بوده است. ارزش سهام عدالت معمولا متناسب با افزاش یا کاهش بورس تغییر میکند. ارزش سهام عدالت در حال حاضر به یک چهارم قیمت واقعی خود رسیده است. به طوریکه ارزش سهام عدالت را اکنون  زیر 10 میلیون تومان معامله می کنند. در ادامه ارزش سهام عدالت را می خوانید.

ارزش سهام عدالت

بخشی از زیان وارد شده به سهامداران سهام عدالت با رشد بورس در هفته گذشته جبران و ارزش سبد دارایی سهام عدالت با رشد مواجه شد.

بررسی ها نشان می دهد، 13 شرکت غیر بورسی در پرتفوی سهام عدالت وجود دارد که از این تعداد هفت شرکت سودده بودند که سود آنها توسط سازمان خصوصی ‌سازی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است. از 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت عمدتاً سودده‌ بودند و سود آنها از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت و بعد از تجمیع سودها به صورت متمرکز به حساب ذی‌ نفعان و سهامداران عدالت واریز می‌‌شود.

ارزش سبد سهام عدالت هفته دوم بهمن ماه به دلیل رشد 5.8 درصدی شاخص کل بورس با افزایش همراه شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در پی تشکیل کارگروه سهام عدالت و پیگیری امور مربوطه، سود سهام عدالت برای هر نفر از سهامداران عدالت حدود 600 هزار تومان است که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود. کار گروه پیگیری امور سهام عدالت توسط شورای عالی بورس تشکیل شد و طبق تکلیف قانونی باید سود سهام عدالت مربوط به سال 99 تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت پرداخت شود.

اما در زمینه میزان سود واریزی به حساب افراد، وزیر اقتصاد می گوید: بر اساس آنچه مصوب شد، حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت سال قبل تا پایان اسفندماه به دارندگان این واحدها پرداخت می‌شود. بخشی از سود هم در قالب افزایش سرمایه به دارایی مردم افزوده خواهد شد.

همچنین خاندوزی درباره واگذاری مدیریت شرکت‌های سهام عدالت نیز گفت: امیدواریم از تاریخ سی و یکم تیر ماه سال 1400 به بعد، اختیارات مدیریتی شرکت‌های سهام عدالت نیز به شکل خیلی کامل تری، به مردم واگذار شود تا واقعاً به سمت یک اقتصاد با مشارکتِ ظرفیت های مردمی حرکت کنیم.

ارزش سهام عدالت

 سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه شده است. اما ارزش این سهام در هفته دوم بهمن ماه با رشد قابل توجهی روبرو شد. این سهام در دی ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در هفته دوم بهمن ماه این روند نزولی متوقف شد و ارزش این سهام در هفته گذشته با رشد 7.72 درصدی مواجه شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز به ترتیب با رشد 5.8 و 4.47 درصدی در این هفته مواجه شدند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته ابتدایی بهمن ماه به ترتیب با رشد 543 هزار تومانی، 654 هزار تومانی، 707 هزار تومانی و یک میلیون و 329 هزار تومانی نسبت به هفته اول بهمن ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 7 میلیون و 592 هزار تومان، 9 میلیون و 132 هزار تومان، 9 میلیون و 875 هزار تومان و 18 میلیون و 562 هزار تومان.

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال 99 با افت 51 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که ارزش همین سبد در انتهای هفته سوم و چهارم دی ماه و هفته اول بهمن ماه به ترتیب با افت 51، 53 و 55 درصدی مواجه بود.

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت 7 میلیون و 987 هزار تومانی، 9 میلیون و 608 هزار تومانی، 10 میلیون و 389 هزار تومانی و 19 میلیون و 524 هزار تومانی روبرو شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه